• Ad
  • מודול אלחוטי חיצוני שפורד מציעה ללקוחותיה ישפר את יכולת הקליטה שלהם אבל גם יחבר אותם, אולי בקשר יותר מידי הדוק, אל רשת השירות שלה. האם פורד תחסל כך את התחרות בתחום השירות לרכב?
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    יצרנית הרכב פורד הכריזה בסוף השבוע על השקתו של מודול אלחוטי חדש שאותו היא מכנה SmartLink, אשר יספק לבעלי מכוניות פורד ולינקולן מדגמי 2010-2016 מגוון של תכונות קישוריות (connectivity).

     

     

    הבשורות הטובות הן שהמודול החדש, שמחירו ללקוח טרם פורסם, יתחבר בדרך מאד פשוטה למכונית ובאמצעות אפליקציה ייעודית ופורטל אינטרנט שפותחו במיוחד יאפשר לנהגים לקבל מידע ואפשרויות אשר מוצעים כיום רק במכוניות חדישות בעלות מודם סלולרי ומערכת קישוריות מקורית.

    המודול מחובר אל שקע הדיאגנוסטיקה של המכונית (OBD) ומתווך באמצעות חיבור סלולרי מדור רביעי בין מחשב הרכב לבין שרתי המחשב של חברת פורד.
    במקביל יכול הנהג להתחבר אל אותם שרתים דרך אפליקציה על הטלפון הנייד שלו, וכך לבצע התנעה מרחוק של המכונית, פתיחת ונעילת דלתות מרחוק, וכן לקבל התראות אבטחה ומיקום של המכונית.

    התכונה היחידה שממנה יכולים ליהנות כל יושבי המכונית בכל עת היא "נקודה חמה" של חיבור לאינטרנט אלחוטי עבור עד שמונה מכשירים שונים.

    חדשות פחות טובות הן שכל מה שהלקוח יכול לעשות מרחוק (כולל איתור המכונית) יכול לעשות גם כל מי שמחובר טוב אל נבכי השרתים המארחים.

    אף מילה על תחרות

    עוד חדשות בעייתיות הן שהתכונה החשובה ביותר של המודול, ואחת משתי בעיות לא פשוטות שהוא גורם להן, היא שהוא מאפשר ללקוח לקבל התראות אודות "בריאות המכונית" על בסיס נתוני הדיאגנוסטיקה של מחשב הרכב, ובתוך כדי כך גם להעביר אותם אל רשת השירות של פורד.

    הרשת מצידה תציע לנהג קשר מהיר ונוח אל המוסך שלו או אל מוסך זמין בסביבה, מה שכמובן יכול להיות מאד שימושי ומועיל כאשר נהג נקלע לתקלה שמשביתה את המכונית או לתאונה קלה.

    מצד שני, חיבור כזה מגביל את הנהג, באופן טבעי, אל רשת השירות של פורד או לכל הפחות הופך אותה יותר זמינה עבורו מאשר אופציות אחרות, וכך עלול לפגוע בתחרות – במיוחד כאשר מדובר במכוניות בנות שנה עד שבע אשר לא בהכרח מטופלות כיום ברשת השירות של היצרנית.

    סטיב אודל, ידיד ישראל ומי שמכהן בפורד כסגן נשיא בכיר לשיווק, מכירות ושירות לכלל העולם, אמר ש"פורד סמארטלינק יפתיע וישמח בעלי רכב… על ידי הוספת כמה מתכונות הקישוריות הפופולריות ביותר של ימינו". עם זאת, דווקא בחלק השני של דבריו טמונה אחת הבעיות שעליה הצבענו קודם: הצעה זאת (של המודול – ג.מ.) באמצעות רשת השירות שלנו היא דרך נוספת לשמור אותנו מחוברים עם לקוחותינו ולהרוויח את נאמנותם".

     

    לינקולן MKZ מדגם 2014

     

    חדשות בעלות פוטנציאל מפחיד באמת הן שמוקדם עדיין לקבוע עד כמה המערכת הזאת מאובטחת מבחינת הגנה מפני פריצה מרחוק של האקרים, ולא צריך להיות פרנואידים, או בעלי דמיון מפותח במיוחד, כדי להבין שמערכת אלחוטית שמחוברת ישירות למחשב המקורי של כלי הרכב עלולה לפעול לרעת בעל הרכב אם ידיים לא נכונות מצליחות לגשת אליה.

    אנשי פורד, בהודעתם לעיתונות, מבטיחים ש"מיליוני לקוחות נוכחיים של פורד עומדים ליהנות מטכנולוגיית סמארטלינק שמאפשרת תכונות קישוריות שבדרך כלל נגישות רק בכלי רכב חדישים שמאובזרים במודם".

    כאמור, בהודעת פורד לא נמסר כמה יעלה המודול אבל נאמר שהוא יוצע ללקוחות כבר בקיץ הקרוב.  לדברי פורד, עבודת הפיתוח של המודול שלהם ארכה שנתיים ובוצעה בשיתוף פעולה עם ספקית החלקים הענקית 'דלפי' ועם ספקית השירות הסלולרי האמריקנית 'ורייזון'.

    אגב, בשונה מסמארטלינק, אשר מוצע כאופציה ולכן כל בעל רכב מדגם 2010 ואילך יכול לבחור אם ברצונו להתקין אותו או לא – כל דגמי פורד משנת הדגם 2017 ואילך, אשר נמכרים בארה"ב, מצוידים במערכות מקוריות מסוג כזה, עם חיבור סלולרי מדור רביעי. מערכת זאת מאפשרת ללקוחות להתחבר אל רשת השירות של פורד באמצעות אפליקציה שנקראת FordPass.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    פורד מתחברת אלחוטית למיליוני מכוניות מדגמי 2010-2016

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.