• Ad
  • דגמים ספורטיביים אף פעם לא תפסו מקומות גבוהים בסדר העדיפויות של הלקוח הישראלי. גם שנת 2017 לא הביאה עמה בשורה לרכבי הביצועים שבסיכומה של שנה תפסו פחות מאחוז בודד מסך כל המכירות. אז מי הפתיע, מי לא מימש את הפוטנציאל ומהו רכב הספורט הנמכר בישראל? כל הפרטים בכתבה שלפניכם.
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים
    למי שאוהב לנהוג

    העם היושב בציון ממשיך לקנות מכוניות כאילו אין מחר. אמנם 2017 לא הצליחה לשבור את שיא כל הזמנים שנקבע ב-2016, אבל היא צועדת בעקבותיה בהפרש לא משמעותי של קצת יותר מ-5,000 מכוניות.

    רגע לפני שנצלול לעומקם של הנתונים, ננתח מגמות וננסה להבין מה גרם לדגמים כמו האטראז'  של מיצובישי לרדת מ-5,000 יחידות ללא יותר מ-800 (אולי הציבור לא מטומטם אחרי הכל), אנו מרשים לעצמנו לשים את הפוקוס על פלח שוק קטן אשר אותנו כמי שרואים בנהיגה הרבה יותר מדרך יעילה להגיע בין נקודה א' ל-ב', בניגוד לרוב הישראלים, מעניין מאוד – מכוניות ספורטיביות.

    אחרי 2,000 שנות גלות נפתחו השנה להרצה בארץ שני מסלולי מרוצים חוקיים ומסלול נוסף וגדול יותר נמצא אף הוא בשלבי הכנה די מתקדמים.
    תחרויות הדראג שהתקיימו בדימונה משכו אליהם אלפים, סצנת האספנות פורחת ואם אתם נמצאים בקבוצות הנכונות בפייסבוק ובוואטסאפ קל לחשוב שכולם כאן מדברים על מכוניות ספורט, שיפורים, רכבי אספנות ונהיגה ספורטיבית. למרות זאת, המספרים היבשים לא משקרים ומתוך 281 אלף כלי רכב שעלו על הכבישים השנה רק קצת יותר מ-2,000 רכבים יכולים להיות מסווגים כרכבי ספורט.

    עוד ב-TheCar:
    מבחן דרכים: רנו קליאו ספורט טרופי
    מבחן דרכים לפיג'ו 308Gti: האריה ששאג
    כוח מול מוח: ב.מ.וו 140M מול אודי S3 במבחן

    עד לפני לא המון שנים כל מכונית שהאיצה למהירות תלת ספרתית בתוך פחות מ-9.5 שניות והייתה מצוידת בלא יותר מ-3 דלתות, ג'נטים עשויים מגנזיום, גיר ידני ואגזוז מרעיש הייתה נחשבת למכונית ספורט, אבל היום לא מעט מכוניות ללא שום יומרות ספורטיביות מציגות ביצועים טובים בהרבה, ג'נטים מגנזיום יש גם במכוניות בסיסיות כמו סוזוקי סלריו, מרכבי 3 דלתות נעלמים מן העולם ומרבית המכוניות הספורטיביות שנמכרות כאן מצוידות בתיבת הילוכים אוטומטית.

    עם או בלי תיבה ידנית, יש דגמים שאף אחד לא מטיל ספק בהיותם ספורטיביים. יש כאלה שרק נראים לוהטים ומציגים ביצועים פושרים ואחרים שמתחת למראה שגרתי מציגים יכולות כביש יוצאות דופן. בכל מקרה, אנחנו דבקנו בגישה המקלה וברשימה כללנו את כל מי שיש בה סוג מסוים של ניחוח ספורטיבי.

    לא מעט ממותגי הרכב הנמכרים בישראל לא זוכים לייצוג ברשימה, זאת על אף שלמרביתם יש בפורטפוליו דגמים ספורטיביים הנמכרים מעבר לים, פשוט כי היבואנים שלהם החליטו שקהל חובבי הרכב לא מספיק חשוב להם ואין טעם לייבא דגמים ספורטיביים. חלק מהיבואנים שכן מביאים דגמים ספורטיביים לא משקיעים אפילו את המינימום כדי למכור אותם ולרוב הם פשוט נמכרים מעצמם למכורים וליודעי דבר.

    אנחנו כמובן מבינים שאת תקציב הפרסום בערוצי הטלוויזיה ושלטי החוצות הרבה יותר הגיוני לבזבז על רכבי פנאי שנמכרים באלפים רבים, אך בתקופה בה ניתן להגיע לפילוחים מדויקים ובאופן ישיר ובלתי אמצעי ללקוחת הרלוונטיים למוצר מאכזב לגלות שכמעט אף יבואן רכב לא עשה דבר כדי לקדם את הדגמים הספורטיביים דרך פעילות ברשת, מפגשים וימי מסלול,  ובדרך זו יוצר קהילה עם זהות ברורה שתשמש כשגרירה לכלל דגמי המותג.

    בלטו לטובה היבואנים של אודי ומרצדס שערכו אירועים ללקוחות הספורטיביים אשר מעבר לתרומה לתדמית המותג תרמו גם למכירות עם אחוזים מרשימים מכלל המכירות של גרסאות S ו-RS באודי ו-AMG במרצדס.

    מכונית הספורט הנמכרת בישראל ב-2017 היא הסיאט לאון קופרה – 290 כ"ס, שלדה מאוזנת המאפשרת להוריד את הביצועים לכביש, פוטנציאל שיפורים גבוה ותג מחיר אטרקטיבי יחסית (במונחים ישראליים) הוביל 151 ישראלים לבחור בלטינית הלוהטת.

    הלאון בכלל זוכה לפופולריות גבוהה בקרב אלה המחפשים מקסימום ביצועים פר שקל וגרסת ה-FR עם מנוע 1.8 טורבו ו-180 כ"ס שאמנם לא מוגדרת כמכונית ספורט אבל מציעה ביצועים מרשימים מאוד רשמה לא פחות מ-453 מסירות.

    בטרם עזבה אותנו עם הצגת הדור החמישי של הסופר מיני מספרד, 38 יחידות של האיביזה קופרה עלו על הכבישים.

    גרסאות הקופר S לדגמים השונים (3 דלתות, 5, דלתות, קבריו, קלאבמן) מבית מותג מיני זכו להצלחה נאה השנה עם 145 יחידות ואליהן נוספו עוד 30 יחידות של הג'ון קופר וורקס המלהיבה ו-10 יחידות של הקאנטרימן S, הגרסה המפולפלת לרכב הפנאי של המותג.

    הגולף GTI של פולקסווגן שבדרך כלל זוכה בבכורה מסתפקת הפעם במקום השלישי עם 116 יחידות של ההאצ'בק שהמציאה את המושג GTI ועוד 3 יחידות של הגולף R החזקה,  78 יחידות של הפולו GTI היוצאת ששיווקה הופסק במהלך השנה בשל החלפת דור ו-24 יחידות של השירוקו הנאה שהגיעה ב-2017 לסוף דרכה.

    גם הגרסה הצ'כית של ה-GTI, האוקטביה RS השימושית, זכתה לביקושים נאים ביחס לסגמנט אבל נמוכים מאוד ביחס לכלל מכירות הדגם שהתקמקם במקום ה-5 בטבלת הדגמים הפופולריים בישראל ומתוך יותר מ-8,600 אוקטביות שעלו השנה על כבישי הארץ 83 יחידות, שהן קצת פחות מאחוז, היו מגרסת ה-RS.

    אחרי שבמשך כמה שנים טובות פיג'ו לא עשתה כבוד לשורשים הספורטיביים שלה השנה עלו על כבישי ישראל 69 יחידות של ה-208 GTI ועוד 25 יחידות של ה-308 GTI החדשה במחוזותינו.

    אבארט היא דוגמא טובה למותג נישה קטנטן עם היצע דגמים מאוד מוגבל ותמחור לא זול שבזכות שיווק נכון, מנהל מותג המחובר לסצנה וקהילה חזקה מצליח לשמור על מספרים נאים מדי שנה וב-2017 עלו על הכבישים 48 גרסאות אבארט שונות של ה-500 ועוד 7 יחידות של ה-124 ספיידר המבוססת על המאזדה מיאטה.

    42 מחובבי השרירים האמריקאים רכשו השנה שברולט קמארו דרך היבואן הרשמי ואליהם יש להוסיף עוד מספר לא מבוטל של יחידות וגם כמה קורבטים שהגיעו לארץ ביבוא אישי.

    האדם S של אופל עם תג מחיר של 120 אלף שקלים היא המכונית הספורטיבית הזולה בישראל ו-27 ישראלים הצטיידו בה השנה, יחד עם 5 נוספים שבחרו בקורסה OPC ההארדקורסטית.

    לסובארו יש בפורטפוליו שני דגמים ספורטיביים מצויניים, אך תמחור גבוה מדי ואפס השקעה בשיווקם הספיקו ללא יותר מ-25 יחידות בסך הכל – 17 מהן של חביבת הדריפטרים, ה-BRZ, ועוד 8 יחידות של הדור העדכני של אגדת הראלי מהניינטיז, ה- STI.

    הונדה, פעם שם נרדף למכוניות עם טוויסט ספורטיבי, רושמת מספרים נאים למדי עם 22 יחידות – 5 מהן מהדור החדש של הסיוויק טייפ R האגרסיבית על שלל הספוילרים שלה.

    למרות שמאזדה מנסים לטפח את מיצוב הזום זום הספורטיבי ועל אף שהמיאטה היא הרודסטר הנמכרת ביותר בעולם, כמו תמיד בדלק מוטורס היבואנית לא עושים מאמצים גדולים (אם בכלל) למכור את הדור הרביעי של ה-mx5 ורק 16 יחידות נמכרו השנה למכורים בלבד.

    גם בקרסו לא עשו השנה שום מאמץ למכור את התוצרת הספורטיבית המוצלחת של המותגים שהם מייצגים וזה הספיק ל-13 יחידות של הקליאו ספורט של רנו, 8 יחידות של הניסאן Z370 ועוד 6 יחידות של מכונית העל העונה לשם GT-R ונושאת את לוגו ניסאן בחזית.

    בקרב מותגי הפרימיום והיוקרה הנוכחות באחוזים של הגרסאות והדגמים הספורטיביים גדולה יותר באופן טבעי מאשר במותגים העממיים, אך גם כאן המספרים בישראל לא מאוד גבוהים.

    את מספר הספורטיביות הגבוה ביותר רושמת מלכת הפרימיום, אודי, עם 241 מכוניות ספורטיביות על כבישי מע"צ השנה, מהן 148 מכוניות מסדרת S (הדגם המוביל S3 עם 63 מכוניות), 45 מכוניות מסדרת RS הביצועיסטית יותר (בצמרת 29 יחידות של ה-RSQ3 ובהפרש ניכר מאחור 8 RS3, 5 RS5, 2 RS7 ויחידה בודדת של ה-RS6)  וגם 41 יחידות של ה-A5 קופה, אודי  TTSבודדת ו-6 יחידות של ה-R8, מכונית העל של אודי.

    ב.מ.וו, מותג הפרימיום מבוואריה שאולי יותר מכל מותג פרימיום אחר מזוהה עם יכולות ניהוג גבוהות, מציג אף הוא נוכחות מגוונת אך המספרים מעט מאכזבים עם 276 כלי רכב בניחוח ספורטיבי ברשימה מהם 65 מדגמי "הכמעט M 140  "M  ו-240 M ועוד 41 מכוניות M, מהן 16 יחידות של ה-M2, 9 יחידות של הM4, 6 יחידות של M760 וה-X5M, יחידה בודדת של ה-X6M ויחידה נוספת של ה-M3.

    בנוסף ניתן לציין 29 יחידיות של ה-125 מתחרת הגולף GTI, 126 יחידות של סדרה 4 קופה, 4 יחידות של ה-640 קופה ועוד 11 יחידות ביבוא רשמי (ועוד מספר לא ידוע ביבוא אישי) של מקלט המס לחובבי הביצועים בדמות ה-i8 ההיברידית הנטענת של המותג המציגה עיצוב עתידני של רכב על ומיסוי בגובה של 20 אחוזים בלבד.

    מרצדס נכנסת לרשימה עם 204 מכוניות ספורטיביות, מהן 139 נושאות את לוגו AMG  מ-13 יחידות של  A45 AMG הבסיסית, דרך לא פחות מ- 55 יחידות של גרסאות AMG השונות של ה-C קלאס סדאן וקופה ועד ל-2 יחידות של ה-AMG GT.

    בנוסף ברשימה של מרצדס ניתן למצוא עוד 38 יחידות של ה-E קופה, 17 יחידות של ה-S קופה, 7 SLK ו-5 SL.

    אלפא רומיאו מציגה אחוז גבוה במיוחד של גרסאות ספורטיביות מבין כלל המסירות עם 118 יחידות, מהן 52 יחידות של מיטו תלתן ירוק, 50 ג'ולייטה תלתן וגם 14 יחידות של הג'וליה תלתן החדשה שמציגה רף ביצועים חדש עבור אלפא רומיאו עם מנוע המפיק 510 כ"ס ותג מחיר של 700 אלף שקלים, ועוד 2 יחידות של המיני סופר קאר, ה-4C המדהימה.

    הגרסה השפויה (והזולה משמעותית) של ה-RC, מכונית הקופה של לקסוס שהצטרפה השנה להיצע הדגמים המקומי, הביאה להגדלת הנוכחות של מותג הפרימיום ברשימה עם 20 יחידות של הקופה עם מנוע 2 ליטר טורבו המפיק 245 כ"ס ועוד 4 יחידות של הדבר הפראי האמיתי – גרסת ה-F הפראית עם מנוע 5.0 ליטר אטמוספרי ו-477 כ"ס.

    קאדילק עשתה בעשור האחרון שינוי של 180 מעלות ומיצרנית יאכטות יבשתיות הפכה ליצרנית שבארסנל שלה דגמים שמסתכלים בלבן של הפנסים למתחרות מגרמניה. לאט לאט זה מחלחל גם לישראלים והשנה 13 מהם רכשו את ה-ATS-V ועוד 4 את ה-CTS-V וזכו לרכבים שמעניקים ביצועים ויכולות שלא נופלות מאלו של רכבי M ו-AMG בשני שליש המחיר.

    יגואר החליפה בשנה החולפת יבואן ולאחרונה יצאה במסע פרסום המדגיש את השורשים הספורטיביים שלה. ב-2017 זה כנראה לא ממש עבד עם 3 יחידות של ה-XF-S הסאלונית ועוד 4 יחידות של ה-F טייפ הנחשקת.

    אמנם מבחינה מספרית מדובר בהיקפים זניחים אבל אין ספק שמשהו אצל הישראלים השתנה ואם בעבר אנשים כאן הרגישו לא בנוח לקנות משהו יותר יוקרתי ממקסימום וולוו הנוכחות והיקפי המכירות של מותגי הספורט היוקרתיים והאקזוטיים גדלה בארץ משנה לשנה.

    פורשה הייתה הראשונה להגיע כבר לפני שני עשורים ובשנה שעברה היא החליפה יבואן. כמו בכל השנים האחרונות ובכל העולם עיקר המכירות היו של דגמי הפנאי של החברה קאיין הותיק ומקאן החדש. מעבר לכך ניתן לציין מספר שיא של 19 יחידות של מכונית הסאלון הספורטיבית פאנמרה, 32 בוקסטרים וקאיימנים ו-15 יחידות של גרסאות שונות של האייקון הבלתי מעורער של החברה העונה לשם 911.

    המכונית של ג'יימס בונד, אסטון מרטין הבריטית, מתקאלמת יפה בארץ הקודש עם 8 יחידות של הראפיד הסאלונית המרהיבה, 7 יחידות של DB11 החדשה ועוד 3 DB9  ו-3 יחידות של הונטאג'.

    מזראטי האיטלקיה הציגה השנה קפיצה של ממש בעיקר בזכות הלבנטה רכב הפנאי הראשון של המותג שנמכר כאן בקרוב ל-100 יחידות, אבל אם אנו דבקים בדגמים התואמים ל-DNA הספורטיבי של החברה ניתן לציין 23 יחידות של הגיבלי ועוד יחידה בודדת של הגראנטוריסימו.

    אין ספק שפרארי הכי מתאימה כדי לסגור את הרשימה הלוהטת עם 9 מכוניות שנושאות לוגו הסוס הצוהל שעשו בשנה החולפת עליה ממראנלו -2 מדגם הכניסה של מותג העל הקליפורניה, 5 יחידות  של ה-488 המרהיבה ועוד 2 יחידות של ה-F12 האימתנית.

    איסוף נתונים: אופיק דואק 

     

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    פול גז בניוטרל: אלו הן מכוניות הספורט שעלו על כבישי ישראל ב-2017

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.