• Ad
  • פולקסווגן מציגה: 204 כוחות סוס בתיק היד שלך

    מהפכת הרכב החשמלי דורשת מאמץ הסברתי נרחב לקירוב לבבות, ופולקסווגן נרתמת למשימה עם טפטוף ראשון של מידע שנועד להמיר את הדת שלנו ממנועי בעירה פנימית להנעה חשמלית
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    יום חג לחסידי תיאוריית הקונספירציה שסבורים שתעשיית הרכב עיכבה במתכוון את השקתן של מכוניות חשמליות בגלל שהן דורשות פחות תחזוקה, ולכן גם יניבו ליצרניות הרכב פחות רווחים: במאמץ להמיר את דתם של מי שאוהבים ללחוץ על הגז (או סתם כדי להסביר לעמך איך פועלת הנעה חשמלית…) פרסמה פולקסווגן בסוף השבוע תמונה של המנוע החשמלי החדש שלה בתוך… תיק יד לציוד ספורט.

     

     

    בתמונה, שבאמת שווה יותר מאלף מילים, נראית יחידת הכח החשמלית שמניעה את ID3 החדשה כאשר היא מאוחסנת בתוך תיק יד, ומדובר לא רק במנוע עצמו – אשר מספק 204 כוחות סוס, אלא גם בתמסורת (בעלת הילוך בודד) שמחוברת אליו. כל מי שמכיר מכוניות חשמליות ומכלולי הנעה חשמלית לא יופתע מן "החשיפה" של פולקסווגן, או מן הידיעה שמנוע חשמלי הוא באמת רכיב קטן פיזית והרבה פחות מורכב ממנוע בעירה פנימית. ובכל זאת אי אפשר שלא להסיר את הכובע בפני אנשי התקשורת של פולקסווגן על הדרך המקורית, והמאד מוחשית, שבה בחרו להעביר לציבור הרחב את המסר הזה.
    בהודעה לעיתונות שפולקסווגן פרסמה היא מפרטת, אמנם באופן די סכמטי, את עקרון הפעולה של מנוע חשמלי, ומה שבאמת מעניין וחשוב בהודעה הזאת הוא שזאת כנראה סנונית ראשונה במתקפת יחסי הציבור שתידרש מכל יצרניות הרכב במאבק לקירוב הלבבות ולעשיית נפשות למכוניות חשמליות.

     

    אין להתעלם מכך שב-120 השנים האחרונות נקשר קשר חד ערכי בין כלי רכב ממונעים לבין מנועי בעירה פנימית ששורפים בנזין, סולר או גז, וגם חסידי הקונספירציה לא ייקחו מאיתנו את האהבה לתחושת הכח, הרעש והרעידות של מנועים כאלה. מצד שני, נראה שכל אדם ששכלו במוחו מבין שככל שטכנולוגיית אגירת האנרגיה החשמלית הופכת יעילה, זולה וזמינה, ובמקביל לכך מוצרים צעדיהם של כל מי שמזהמים את העולם ב"מפלס הרחוב" (להבדיל מאשר בתחנות הכח) – מהפכת הרכב החשמלי היא בלתי נמנעת.

    מנועי בעירה פנימית ייאלצו, במוקדם או במאוחר, לפנות את מקומם הבלעדי מתחת למכסי המנועים שלנו, וכולנו נצטרך להתרגל לתחושות אחרות, וגם להרגלי שימוש שונים. כמו בכל גמילה, גם המעבר להנעה חשמלית כרוך בייסורים כאלה ואחרים – אצל אחדים מאיתנו הם קשורים לצד הטכנולוגי ואצל אחרים לקושי הפסיכולוגי של תלות בטעינה חשמלית ושל חרדת טווח. כדי להקל עליהם, ולכל הפחות כדי לכבוש לבבות ולהעביר כמה שיותר משתמשים "לצד האחר", נדרשת הסברה רחבת היקף ומקורית.

    לכל מנוע יש שם

    בין השורות, אנשי פולקסווגן מחברים אותנו רגשית למנוע החדש שלהם ואפילו נותנים לו שם: קוראים לו APP 310 ואלה ראשי התיבות שמתארים – כך מסבירים הגרמנים – את "הסידור של יחידת ההנעה ושל תיבת ההילוכים במקביל לסרן". המספר 310 מתאר את הכח (מומנט) שמייצרת יחידת הכח הזאת: 310 ננומטר (מעט פחות מ-32 קג"מ).

    עוד דרך לגרום לנו "להתחבר" ליצירה הטכנולוגית שלהם היא לספר לנו שיחידת ההנעה כולה, כולל תיבת ההילוכים, שוקלת רק 90 קילוגרמים, ולמרות זאת מייצרת 204 כ"ס, כלומר הספק דומה לזה שייצר רק לפני שנים אחדות מנוע הטורבו-בנזין הארבעה צילינדרי בנפח 2.0 ליטר של גולף GTI. הגרמנים גם מספרים לנו שהרכיבים השונים של יחידת ההנעה מיוצרים בשני מפעלים שונים באירופה, ומורכבים כרגע באחד מהם, בעיר קאסל, שממנו הם נשלחים למפעל ההרכבה של פולקסווגן בזוויקאו (Zwickau), כמו גם לארה"ב. קצב הייצור המתוכנן למפעל המנועים הוא חצי מיליון יחידות בשנה, ואילו מנועים דומים לכלי רכב שיימכרו בסין ייוצרו במפעל הסיני בטיאנג'ין. עד לשנת 2023 מתוכננת תפוקת שני המפעלים יחד להגיע ל-1.4 מיליון יחידות בשנה, וזה יציב את קבוצת פולקסווגן כאחת מיצרניות הרכב החשמלי המובילות בעולם, אם לא הגדולה שבהן.

     

    תיאור החלקים המעטים במנוע החשמלי APP310

     

    ישנם אנשים, ואפשר להניח שרבים מהם נמנים על גולשי אתר זה, שאוהבים את מנועי הבעירה הפנימית ומבינים את עקרונות הפעולה שלו. אבל המשימה הבאה, כאמור, היא "להפיץ את הבשורה" של ההנעה החשמלית, ואנשי פולקסווגן מספרים לנו ש"בתוך כל מנוע חשמלי נמצא סטטור נייח שבתוכו מסתובב רוטור. הסטטור עשוי סלילי תיל נחושת, וכאשר זרם חשמלי זורם בהם נוצר שדה מגנטי מסתובב בסטטור, והוא גורם לרוטור להסתובב. התנועה הסיבובית מבוססת על עיקרון פיזי פשוט: קטבים הפוכים במגנט מושכים זה את זה וקטבים דומים דוחים אחד את השני" (איפה זה ואיפה פעולת היניקה, דחיסה, עבודה ופליטה…). "המומנט (כח) המרבי מושג כבר במהירות מנוע נמוכה, ולכן מספיקה תיבת הילוכים עם יחס העברה בודד כדי לכסות את כל טווח המהירויות (של המכונית)".

    בשבוע הבא, בתערוכת המכוניות של לוס אנג'לס, תחשוף פולקסווגן רכב קונספט חדש בשם ID Space Vizzion, וזה יהיה דגם התצוגה החדש ביותר של ID – תת המותג החשמלי של פולקסווגן. Space Vizzion, שמתאר כלי רכב שימושי במבנה קרוסאובר/מונובוקס יהיה דגם התצוגה האחרון שהחברה תציג לפני השקתו הרשמית של הדגם הסדרתי השני בסדרה החשמלית – קרוסאובר שייקרא ID4 ויונע גם הוא באמצעות מנועי APP 310.

    אגב, וכפי שכבר פרסמנו כאן, בזכות הפשטות של יחידת ההנעה החשמלית, הממדים הפיזיים הקטנים שלה והמשקל הנמוך, מדובר בתחליף אידאלי ליחידות הנעה של כלי רכב ישנים ואף לרכבי אספנות.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.