• Ad
  • אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    השבוע, באירוע הגדול של אוהדי גולף GTI באוסטריה, תחשוף פולקסוואגן את הגרסה הכוחנית ביותר של האייקון, לקראת יום הולדתו ה-40

    מי אמר שמה שקורה לך בגיל 40 זה דווקא משבר?
    גולף GTI, למשל, אשר תחגוג ביוני של השנה הבאה 40 שנים מאז הופיעה לראשונה באולמות התצוגה, תגיע ליום הולדתה מחוזקת מאד, עם גרסת 'קלאבספורט' חדשה וסדרתית שתפיק 265 כ"ס באופן טבעי ו-290 כ"ס כשיתחשק לה (או לך).

    ביום חמישי השבוע ייערך באוסטריה, בסמוך לאגם וורטרסי (Wörthersee), הפסטיבל השנתי ה-34 של חובבי גולף GTI מכל העולם.
    לרגל האירוע חשפה פולקסוואגן בסוף השבוע איורי טיזר ראשונים של מכונית תצוגה שתעמוד במרכז העניינים בוורטרסי, ואשר מקדימה את הגרסה הסדרתית החזקה ביותר בהיסטוריה של הדגם. הגרסה, שתיקרא גולף GTI קלאסבפורט, תופיע בשנה הבאה למכירה לכל דורש.

    פולקסוואגן כבר הציגה גרסאות יום הולדת גם לציון 30 ו-35 שנים לגולף, וכמו בכל גרסה כזאת גם הפעם המתנה המרכזית היא מנוע מחוזק.
    הפעם מדובר, כאמור, במנוע החזק ביותר בתולדות GTI, הוא מפיק 265 כ"ס במקום ה-220 כ"ס הרגילים, ויש לו פונקציה של "הגדשה רגעית" שמגבירה את לחץ ההגדשה כדי להעלות את ההספק ב-10% נוספים, כך שתחת לחץ הוא מספק כ-290 כ"ס.

    Seriennahe Volkswagen Studie Golf GTI Clubsport
    גולף GTI קלאבספורט. 290 כ"ס, בשנה הבאה באולמות התצוגה באירופה

     

    נתוני מומנט לא נמסרו באופן רשמי אולם ההערכה של מקורות שונים היא שאין הפרש של ממש בין מה שמפיק המנוע הזה לבין המנוע הסדרתי הנוכחי, וממש כמותו הוא מוצע עם חיבור לתיבת הילוכים רובוטית בעלת מצמד כפול ושישה יחסי העברה. דיפרנציאל אלקטרוני מן הסוג שהפך שכיח כמעט בכל דגמי הקבוצה יסייע לשמירת הכח על האספלט.

    גרסת קלאבספורט מקבלת את המכלולים המכאניים שכלולים בגולף R, כולל מערכת מתלים שמכוילת להכיל את היכולות הספורטיביות המשופרות, וגם כמה שדרוגי גוף וקוסמטיקה. בין השאר היא מאופיינת בכונס אוויר תחתון בעל נוכחות, עם שבכת סורג דמויית חלת-דבש, כונסי אוויר נוספים לצינון הבלמים, ספויילר גג מרשים ועוד רכיב 'מערבל אוויר' מאחור.

    כמחווה לגולף GTI המקורית הושחר החלק החיצוני של מראות-הצד וכן השוליים התחתונים של הדלתות, והמכונית תתגלגל על גלגלים בקוטר 18 אינטש, בשונה אגב מגלגלי ה-19 אינטש שאיתם תופיע מכונית התצוגה ב'וורטרסי'.
    המכונית, במבנה 3 דלתות בלבד, תיוצר כאמור בייצור סדרתי ותימכר ברחבי אירופה, היא תוצע בסבירות רבה מאד גם בישראל ותאפשר מידה מכובדת של פרסונליזציה של עיצוב הפנים.

    מי שלא זקוק לכל הכח הזה, או לא רוצה להזין את חשבון הבנק של פולקסוואגן עם יותר מידי ספרות, יוכל לבחור ב'גרסת יום הולדת' פשוטה יותר שפולקסוואגן צפויה להציג בשנה הבאה – כזאת שתסתפק רק ברוב השיפוצים הקוסמטיים אבל ללא המכלולים המכאניים המשודרגים.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    פולקסווגן מחממת את אירוע האוהדים באוסטריה עם 290 כ"ס בגולף GTI

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.