אחת החשיפות החשובות בתערוכת פרנקפורט הקרובה, בעוד כשבועיים, לא תהיה מכונית חדשה אלא סמל. הסמל של יצרנית הרכב הגדולה ביותר בעולם – קבוצת פולקסווגן והמותג עצמו – מעודכן לראשונה מזה 19 שנים (אם מתעלמים מעדכון קל בשנת 2012) "כדי להתאים לעולם הדיגיטלי".
למי שאוהב את הסמל הנוכחי אין צורך להיכנס ללחץ, מפני שהשינוי הגרפי לא מאד גדול, אבל יש שיטענו שהתוצאה קצת פחות יפה: הסמל החדש נראה קצת יותר דו-ממדי ו"שטוח" ביחס לסמל הנוכחי, אם כי יותר "צבעוני ונועז" ממנו, וזאת כנראה גם הייתה כוונת המחדשים.
באופן מפתיע, שלא לומר מוזר, אנשי פולקסווגן לא שכרו את שירותיה של חברת מיתוג בינלאומית נודעת כאשר עיצבו לעצמם מחדש את הסמל אלא הקימו צוות חשיבה בתוך החברה, והוא זה שברא את החידוש. מטרתו המוצהרת של המהלך היא להתאים את הלוגו לסיסמא העכשווית של הקבוצה: "אפס פליטות, מחובר לחלוטין ומאוזן".
אנשי פולקסווגן צפויים להצמיד את הלוגו החדש שלהם ראשית לכל ל-ID3 – המכונית החשמלית החדשה שתיחשף בפרנקפורט, ולאחריה לדור השמיני של גולף שתיחשף בנפרד. הסמל החדש עצמו, אגב, נחשף כבר במסגרת מסע פרסום של החברה, שמתגלגל באירופה.
במקביל, פולקסווגן גם מחליפה את המוטו של המותג, ומעתה הוא יהיה, פשוט ובאופן מותאם למהפך ההנעה האלטרנטיבית שמתחולל בוולפסבורג: "פולקסווגן החדשה".
אנשי פולקסווגן מסבירים שהצוות הפנימי שלהם, אשר כלל מומחי שיווק ומעצבים ממחלקות שונות בחברה, עיצב מחדש לא רק את הסמל לבדו אלא את כל ה"זהות העיצובית המותגית" – CI – של המותג והוא יהיה מעכשיו "שונה מאוד מזו שהוקרנה עד היום על ידי פולקסווגן" ויופיע בכל סוגי התקשורת שהחברה מנהלת – החל ממסמכים רשמיים, דרך שלטים באולמות התצוגה וסמלים על כלי הרכב עצמם, וכלה, כמובן, בחומרי הפרסום.
בפולקסווגן מעריכים שהמהלך המיתוגי, אשר ייחשף לראשונה בטקס רשמי ב"עיר הבירה" של החברה, וולפסבורג, שם שוכנים משרדי ההנהלה, יחייב אותם להחליף כ-70,000 שלטים וסמלים. המהלך יתחיל בגרמניה, ימשיך ממערב אירופה למערבה, משם לסין, באוקטובר, לאחר מכן בצפון אמריקה ובדרומה, ועד לסוף השנה הבאה הוא יקיף את כל 10,000 המתקנים של החברה ברחבי העולם כולו.
אגב, עיצוב הלוגו על גבי המכוניות יהיה שונה מזה שבשלטים ועל הניירת הרשמית, היות שהוא לא יכלול רקע שחור עם גימור מט אלא גימור מזוגג ושקוף.
חובבי ההיסטוריה של המותג יאהבו כנראה את העובדה שהוא נראה קצת יותר "וינטג'י" ומזכיר את הלוגו שהוצג אחרי מלחמת העולם השנייה, בין השאר עם אותיות דקיקות ושני צבעים עיקריים בלבד