• Ad
  • האם הנפקת חלק מחטיבת המשאיות של פולקסווגן היא הסנונית הראשונה בשינוי ארגוני של יצרנית הרכב הגדולה ביותר בעולם?
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    קבוצת פולקסווגן, יצרנית הרכב הגדולה ביותר בעולם, תנפיק לפחות 10% מן המניות של חטיבת המשאיות החדשה שלה, במטרה לגייס כ-2.1 מיליארד דולר שנחוצים לה לצרכים שונים. ההנפקה צפויה לצאת לדרך למציעים מוסדיים בתקופה שבין 17-27 ביוני ולהיסחר בבורסות החל ב-28 ביוני. לא מן הנמנע שבסופו של דבר יונפקו עד 11.5% מן הבעלות בחברה.

     

    חטיבת המשאיות, שהוכפפה זה לא מכבר למסגרת חוקית חדשה שנקראת Traton, היא הבעלים, בין השאר, של שני מותגי המשאיות המפורסמים שבבעלות פולקסוואגן – יצרנית המשאיות השבדית 'סקניה', ויצרנית המשאיות הגרמנית 'מאן'. בנוסף כוללת החטיבה הזאת גם את מותגי המשאיות של פולקסווגן עצמה, בעיקר בדרום אמריקה אך גם באירופה, וכן כ-17% מן הבעלות ב'נביסטאר' האמריקנית ו-25% ביצרנית המשאיות הסינית 'סינוטראק'.

    השאלה המרתקת ביותר בהנפקה הצפויה היא מה תהיה זהות הרוכשים? האם אלה יהיו משקיעים מוסדיים או פיננסיים שמאמינים בהזדמנות העסקית, או שיצרניות רכב סיניות, בגיבוי ממשלתי, ינסו "לשים רגל בדלת", כפי שעשתה לאחרונה יצרנית הרכב הסינית ג'ילי שרכשה כ-10% מן הבעלות בדיימלר-בנץ, חברת האם של מרצדס.

    ההחלטה על הנפקת חלק מן הבעלות בחטיבה הזאת התקבלה בחודש מאי השנה, במקביל להחלטה אחרת של החברה – להקים מפעל לייצור סוללות לרכב חשמלי, בעלות של כ-1.12 מיליארד דולר, הקמת "מפעל רב מותגי" באירופה – לייצור מכוניות חשמליות עבור כל מותגי הקבוצה, ו"בחינה לעומק" של האפשרות למכור חלקים של חטיבות נוספות של הקבוצה, למשל את חברת MAN Energy Solutions אשר בונה מנועי דיזל וטורבינות גז ואת חברת ההנדסה RENK AG אשר בונה תמסורות ענק, גם לתעשיית הרכב הכבד.

    המשמעות היא שרוב התמורה ממכירת חלק מן הבעלות בטראטון תושקע במקום הכואב והבוער ביותר כרגע לכל תעשיית הרכב, וגם לפולקסווגן: פיתוח וייצור של כלי רכב חשמליים וסוללות לרכב חשמלי. פולקסוואגן נאלצה להיכנס לתחום הזה בכל הכח, והיא עושה את זה בקצב מהיר מאד הן במסגרת עצמאית וככל הנראה גם במסגרת פרויקט משותף עם חברת פורד. בנוסף, ולמרות ההכחשה של הנהלת פולקסווגן, מתרוצצת סברה לפיה חלק מן הכסף שיתקבל ישמש להגדלת נתח הבעלות ביצרנית המשאיות האמריקנית 'נביסטאר'.

     

     

    מניות טראטון יונפקו בחלקן בבורסה של פרנקפורט וחלקן בבורסה של שטוקהולם, שבדיה. פרנק וויטר, סמנכ"ל הכספים של פולקסווגן, צוטט בהודעה לעיתונות של החברה כשאמר: "אני שמח שהגענו לנקודת ציון נוספת במסלול של טראטון להנפקה, וכעת הגענו לשלב המכריע. ההנפקה מונעת מן הרצון שלנו ליצור ערך לבעלי העניין שלנו".

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    פולקסווגן מוכרת נתח מחטיבת המשאיות שלה

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.