• Ad
  • 45 שנים חלפו מאז שפולקסווגן המציאה את הנישה של זאב בעור כבש, ו-20 שנים מאז שהחלה לחגוג את היציאה הזאת עם מהדורות מיוחדות.
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    ממש בימים אלה בשנת 1976 השיקה פולקסווגן גרסה חזקה במיוחד של גולף, מתוך אמונה שכנראה יהיה אפשר למכור כ-5,000 עותקים שלה. לא חלף זמן רב לפני שכל העולם הבין שמה שבעצם נברא זה פלח שוק חדש של מכוניות שגרתיות, יחסית, למראה ואפילו מאד שימושיות בחיי היום יום – אבל עם נשמה של מכונית ספורט עתירת ביצועים ויכולות מרגשות באמת.

     

     

    מיותר להזכיר שמאז ועד היום מכרה פולקסווגן יותר מ-2.3 מיליון מכוניות חמות ונחשקות שמתהדרות בסמל GTI, והאמת היא שאין צורך לשוב ולהנציח את הסיפור של GTI פשוט מכיוון שכבר מאז יום השנה ה-20 להולדתה מקפידים אנשי פולקסווגן להזכיר לנו אותו אחת לכל חמש שנים…

    מאז שנת 1996, בדיוק גרמני אופייני, משיקה פולקסווגן "מהדורת אספנים" מיוחדת, וגם לשנת 2021 מגיעה מהדורה כזאת. לכן, בנוהל, כרגיל, וכצפוי – בסוף השבוע פרסמה פולקסווגן פרטים רשמיים ותמונות של מהדורת 'גולף 45 GTI Clubsport'.

    מה שבכל זאת מיוחד במהדורת 'קלאבספורט 45' זה שהיא יכולה, או עלולה, להיות המהדורה האחרונה, או לכל היותר אחת לפני אחרונה, שחוגגת יום הולדת ל-GTI ומונעת באמצעות מנוע של בנזין ורעש. חמש שנים מהיום, ולכל היותר בעוד שתי מהדורות – GTI, אם תהיה, תונע באמצעות מערכת הנעה חשמלית, או מימנית.

    קלאבספורט במהדורת 2021 אורזת 300 כוחות סוס במנוע הטורבו-בנזין הארבעה צילינדרי שלה, בנפח 2.0 ליטר, ואלה נשלחים אל הגלגלים הקדמיים מבעד לתיבת הילוכים כפולת מצמדים עם שבעה יחסי העברה. יש כמובן דיפרנציאל ננעל לסרן הקדמי, "משגר" אלקטרוני שמסייע להעיף את המכונית מעמידה ל-100 קמ"ש תוך 5.6 שניות, ויש גם את כל חבילת האלקטרוניקה שתפרה קבוצת פולקסווגן כדי שהכח הזה יישלח לגלגל המתאים, בכמות הנכונה וברגע שבו יש בכך תועלת מירבית – והכל כדי שהנהג ירגיש שהוא אלוף אמיתי.

     

     

    הייחוד בגרסת ה-45 הוא אמנם בעיקר בקוסמטיקה – אבל יש גם "חבילת מרוץ" בלעדית שכוללת מערכת פליטה משודרגת מתוצרת אקרפוביץ', והגבלת המהירות האלקטרונית ל-250 קמ"ש הוסרה.

    בצד הקוסמטי יש חישוקים שחורים מבריקים בקוטר 19 אינטש ובעיצוב מיוחד וקישוטי שפה אדומים, גג בצביעה שחורה, וספוילר אחורי שלדברי פולקסווגן מייצג "מחווה לזכוכית האחורית עם המסגרת השחורה של GTI המקורית משנת 1976". יש חצאיות תחתונות בולטים עם תוויות "45" לציון המאורע, וסמלי 45 נוספים גם מאחור ובתוך תא הנוסעים. מן החזית מחייכים אלינו פנסי LED מטריקס.

     

     

     

    פולקסווגן מציעה "אינדיבידואליזציה נרחבת" – כלומר רשימת פריטי תוספות מקוריות שאיתן אפשר לבנות מכונית ייחודית, ואנשי החברה מבטיחים שזאת "הופכת את קלאבספורט 45 לפריט אספות מוכן מראש, אפילו כשהיא חדשה". ספר ההזמנות ייפתח באירופה מחר עם מכירה מוקדמת למהדורה המוגבלת הזאת, שמחירה מתחיל ב-47,790 אירו ביבשת, או 40,000 ליש"ט באי הבריטי.

     

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    פולקסווגן חוגגת 45 שנים לגולף GTI במהדורה מיוחדת

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.