• Ad
  • פולקסווגן בחרה בטורקיה להקמת מפעל חדש

    הקמת מפעל ייצור בעיר הנמל איזמיר תועיל מאד למצבן של סקודה ושל סיאט בישראל בזכות הקרבה הפיזית והגדלת כושר הייצור
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

     

    קבוצת פולקסווגן תקים בטורקיה מפעל חדש לייצור רכב, שבו ייוצרו מכוניות עבור מספר מותגים – בהם פולקסווגן, סקודה וסיאט. כך מדווח העיתון הגרמני Automobilwoche, מקבוצת 'אוטומוטיב ניוז', אשר נחשב לאחר העיתונים המקצועיים והמקושרים של תעשיית הרכב.

     

     

    עצם הכוונה להקים מפעל רב-מותגי חדש של קבוצת פולקסווגן לא חדשה – מועצת המנהלים של הקבוצה קיבלה החלטה ברוח זאת כבר בנובמבר 2018, ומאז ניהלו אנשיה משא ומתן עם מספר מדינות במרכז ובמזרח אירופה אודות התנאים המסחריים שנדרשים לצורך זה. אל הרשימה הסופית של מדינות מועמדות עלו בסופו של דבר אוסטריה, סרביה, בולגריה וטורקיה, ואל קו הגמר הגיעו בולגריה וטורקיה.

    בחודש שעבר ביקר מנכ"ל קבוצת פולקסווגן, הרברט דיאס, בטורקיה ונפגש עם הנשיא ראג'יפ טייפ ארדואן, וביום חמישי האחרון התקבלה במועצת המנהלים של החברה ההחלטה לבחור בעיר הנמל המערבית איזמיר – ולהקים בה, בהשקעה של לפחות 1.4 מיליארד דולר, את המפעל החדש. טורקיה היא מעצמה בתחום הרכב, ובין השאר מיוצרים בה כלי רכב על-ידי ועבור פורד, פיאט, רנו, יונדאי, הונדה וטויוטה, כמו גם אוטובוסים ומשאיות קלות וכבדות. אבל לדברי מקורות שונים ההחלטה להעדיף את טורקיה על-פני בולגריה נבעה לא רק משיקולים ענייניים, אלא גם מלחץ שהפעילה ממשלת קטאר, אשר מחזיקה ב-17% מן המניות של קבוצת פולקסווגן.

    לפי דיווחים שפורסמו בחצי השנה האחרונה פולקסווגן מתכננת להתחיל לייצר מכוניות במפעל החדש כבר בשנת 2022, התפוקה הצפויה שלו תהיה כ-350,000 יחידות בשנה, והוא יעסיק באופן ישיר כ-5,000 עובדים וכ-25,000 נוספים אצל ספקי שירותים וחלקים. בין השאר צפויים להיות מיוצרים במפעל החדש מספר קרוסאוברים של סקודה ושל סיאט, בהם 'אטקה' ו'קארוק'.

    הנקודה הישראלית

    עבורנו, בישראל, מדובר בבשורה טובה וחשובה משתי בחינות לפחות. ראשית לכל, הגדלת כושר הייצור של סקודה ושל סיאט תאפשר לשני המותגים האלה גמישות גדולה יותר מול השוק הישראלי, וכדי להבין עד כמה מדובר בנושא כאוב די אם נזכיר שמנכ"ל סקודה ברנרד מאייר, אמר בחודש מרץ השנה שאם לסקודה היה כושר ייצור גדול יותר הם יכלו למכור 100,000 כלי רכב נוספים (!).

     

     

    שנית, טורקיה חתומה על הסכמי סחר בילטרליים עם ישראל והיא קרובה אלינו יותר מאשר צ'כיה, גרמניה וספרד שבהן מיוצרים כיום אטקה, קודיאק, קארוק וטיגואן. עלויות המשלוח (אשר חייבות גם במס קניה ומע"מ) מטורקיה לישראל נמוכות יותר, ומשך המשלוח קצר יותר, וגם לכך יש תרומה לתמחיר הסופי.

    נכון למחצית הראשונה של השנה כ-15.2% מכלל המכוניות שנמסרו בישראל יוצרו בטורקיה, כלומר שלמרות המתיחות המדינית בין ישראל לבין השליט העליון שם, ותמיכתה של טורקיה בחמאס ובאחים המוסלמים – ברמה המסחרית והכלכלית יש לישראל קשרים טובים עם המדינה ועם העם הטורקי.

     

    דגמי מכוניות שיובאו מטורקיה לישראל, ינואר-יוני 2019
    שם הדגם מסירות
    טויוטה קורולה 6,511
    יונדאי i10 6,015
    יונדאי i20 3,347
    טויוטה C-HR 3,074
    רנו מגאן 2,432
    רנו קליאו 1,252
    הונדה סיוויק 748
    פיאט דובלו 241
    פורד טרנזיט 129
    יונדאי H350 125
    פיאט טיפו 124
    סך הכל 23,998

    מקור: דוח הרישוי של איגוד יבואני הרכב

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.