• Ad
  • מימשתם את זכותכם וחובתכם ופקדתם את הקלפי? נהדר. זה הזמן לנצל את יום החופש ולבחור באחד מעשרה טיולים ברחבי הארץ
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

זה כבר הפך קצת יותר מידי שגרתי בשנה האחרונה, ובכלל לא בטוח שזאת הפעם האחרונה – אבל המשק שלנו שוב מושבת בגלל, או בזכות, בחירות, והמון בית ישראל שוב נוהר אל מרחבי הטבע. אם השכמתם קום ומימשתם את זכותכם וחובתכם, זה הזמן לנצל את היום המושלם הזה כדי לתור את הארץ המובטחת והפורחת. לצורך זה קיבצנו כאן מספר הצעות לטיולים בצפון, במרכז ובדרום.

צפון: על הר כרמל

רכס הכרמל מתפקע מרוב יופי בימי אביב אלה. הפריחות מפארות את הנוף, ואפילו שטחים שנשרפו בשריפה העצומה שכילתה את היער לפני תשע שנים מתאוששים בזכות נטיעות וצמחיה מקומית. הגשם הרב שירד השנה הוסיף פריחה ירוקה, ובאתרים רבים על הרכס ולמרגלותיו בוער האביב. חובבי רכיבה – על סוסים או אופניים – מוזמנים ל'חווית הרוכבים' בכניסה לקיבוץ בית אורן. משם יוצאים טיולים רכובים לאזור כולו עם תצפיות על הים ועל ההר. אזור בית אורן הוא נקודת יציאה נהדרת לטיולים רגליים ומי שמתעצל יכול גם להצטרף לטיול מודרך בתשלום עם רכבי 'תומקאר'. (חווית הרוכבים 04-8248474).

כך מגיעים: נוסעים על כביש 4 ופונים מזרחה בצומת אורן אל כביש 721. "חווית הרוכבים", בכניסה לבית אורן.

צפון: רכיבה זוגית באלון הגליל

טיולים בתשלום על אופניים חשמליים אל נופי נחל ציפורי דרך נוף יערות אלון הגליל. באזור מסומנים מעניינים, חלקם גם מאתגרים, לרוכבי אופניים עצמאיים. באתר היציאה ניתנת הדרכה ומחולקות מפות מסלולי סינגלים. ללא תשלום. מרכז שטח אלון הגליל, 04-9869888.

כך מגיעים: נוסעים על כביש 77 צפונה מצומת יגור, ופונים בצומת המוביל אל כביש 79, ממשיכים דרומה בצומת יפתחאל אל אלון הגליל.

צפון: יער הקיבוצים ברמות מנשה

ביער הקיבוצים מונצחים 3000 חללי התנועה הקיבוצית אשר נפלו במערכות ישראל, וזאת במבנה מיוחד שעוצב על ידי האמן סול שאול, חבר עין גב. בלב היער נישאת לגובה 239 מטרים גבעה קרחת בחלקה שנקראת 'גבעת קאת', או – כפי שהיא מכונה על ידי תושבי האזור – גבעת האיילות. ממרומי הגבעה אפשר לצפות על עמק יזרעאל ולחוות פריחה מדהימה מסביב. בצד המזרחי של רחבה גדולה נטוע עץ אורן יפה נוף, ובצילו שולחן לפיקניק. מכאן ממשיך שביל שחוצה מעבר בקר, ולאחריו ישנם מספר משטחי סלע גדולים מרופדים במשטחי רקפות לרוב. בסביבה: גבעת הרקפות ליד קיבוץ גלעד. ללא תשלום.

כך מגיעים: נוסעים על כביש 70 ופונים מזרחה בצומת אליקים אל כביש 672 לכיוון עין העמק, גלעד ועין השופט. בצומת עין השופט פונים מזרחה אל כביש 6953 לכיוון מגידו ומשמר העמק, וכעבור כשבעה קילומטרים פונים אל יער רמת מנשה. זאת דרך נוף ראשית עם שילוט ליער הקיבוצים.

מרכז: האגם הנסתר ליד מושב אודים

גם ממרחק של מטרים ספורים קשה לחשוד שמאחורי הצמחיה הסבוכה מסתתר אגם חביב שבו מתקיימים חיי טבע עשירים של צמחים ובעלי חיים. אגם אודים נוצר בתוך מחצבה נטושה כאשר מי התהום עלו אל הבור שנפער – והבריחו את החוצבים אל מקומות אחרים. האגם רדוד, מבודד, ורק מעטים פוקדים אותו, והוא הפך למנחת בטוח עבור בעלי כנף רבים.

כך מגיעים: נוסעים על כביש החוף (כביש 2) ונכנסים למושב אודים, ומשם שואפים אל דרך עפר שיוצאת מחלקו המזרחי, ליד בית הקברות. עוברים על גשרון שמתוח מעל נחל אודים, ופונים מיד ימינה לאורך הגדה המזרחית של הנחל.

מרכז: שביל הרקפות בנחל מודיעים

שביל יורד לעבר המצוק התלול מעל נחל מודיעים. רקפות צומחות ופורחות בפריחה מרהיבה בין הסלעים החסונים ומפארות את הנוף הבראשיתי. במרחק של עשר דקות הליכה מגיעים אל מצוק שנישא מעל נחל מודיעים, כ-40 מטרים גובהו, ומשקיפים על נחל מודיעים שמתפתל לאורך 32 קילומטרים מהרי בית אל לכיוון מערב. ממדיכים כחמישים מטרים נוספים על שפת המצוק ומגיעים אל מרפסת נוף שבמרכזה נטוע עץ אורן. הנוף מדהים, והכניסה ללא תשלום.

כך מגיעים: נוסעים מזרחה על כביש 443 לכיוון מודיעין. פונים שמאלה בצומת מכבים אל כביש 4466 שבו פונים ימינה אל דרך ללא מוצא. מאפסים את מד האוץ וממשיכים מזרחה למרחק של כ-1.4 קילומטרים. כאן ניצב חץ משולט אל אתר הנצחה לחברי דן. פונים שמאלה על שביל כורכר, מאפסים את מד האוץ, נוסעים 300 מטרים נוספים ומגיעים אל מגדל שומר היערות של קק"ל, שם מחנים את הרכב. השביל מתחיל ליד שלט עץ שעליו לא כתוב דבר, וכבר מתחיתו הוא מעוטר בשפע רקפות.

מרכז: הקיסר מגיע אל מגדל דוד

תערוכה מיוחדת של צילומים ממהלך ביקרו של הקיסר וילהלם השני בארץ הקודש בשנת 1898. בנוסף, תערוכות מיוחדות ברחבי המוזיאון וסיורים מודרכים ברחבי העיר העתיקה, או סיור תצפיות על ירושלים. בערב יש מופע אור קולי מיוחד. מוזיאון מגדל דוד 02-6265333. בתשלום.

מרכז: גן המדע ברחובות

מסע ללימוד הפיזיקה של תופעות טבע שונות. פעילות אתגרית ולימודית לכל המשפחה תחת כיפת השמיים, בלב מכון ויצמן למדע ברחובות. עשרה דונם של מדשאות, תשעים מוצגים שמדגימים חוקי פיזיקה, שימוש באנרגית השמש והמים ותופעות טבע רבות אחרות. גן המדע, 08-9378300. בתשלום.

מרכז: מנזר ואדי קלט

בכניסה למצפה יריחו, על חלקו המזרחי של כביש 1 בדרך אל ים המלח, מוליך הכביש אל תצפית על מנזר סנט ג'ורג'. זה כביש צר שפולח את המדבר ומוליך אל אחד ממראות הנוף היפים ביותר של מדבר יהודה. המנזר חבוי בקניון העמוק של נחל פרת (ואדי קלט), ומן התצפית שעל הגדה האחרת נראה המראה המרהיב של מבנים שנטועים על חלקו התחתון של המצוק. ללא תשלום.

כך מגיעים: נוסעים על כביש 1 מירושלים לכיוון ים המלח. פונים מזרחה למצפה יריחו ומיד פונים שמאלה למנזר סנט ג'ורג. הדרך משולטת ומסתיימת ברחבת חניה. בוחרים את השביל השמאלי העולה.

דרום: פיסול וגבים כדרך הטבע בעין יורקעם

נחל חתירה מתחיל להתהוות בפינה הדרום מערבית של המכתש הגדול וחותר את דרכו לכיוון צפון מזרח תוך שהוא פורץ את 'שער המכתש'. מי הנחל שוצפים מתחת לכביש 206, ופוגשים בסלע גיר לבן. המים מותירים בריכות זעירות, וחושפים מאובנים, ואז, באחת, נופלים אל קניון עמוק ונחבא. המים והרוח נגסו בסלעי הקניון ועיצבו בהם צורת פעמון, וכעת הם שוצפים אל בריכת טורקיז קטנה שמוקפת בסלע לבן. עין יורקעם, אחת מפנינות היופי המדברי. ללא תשלום.

כך מגיעים: נוסעים על כביש 25 וממשיכים מזרחה מדימונה עד לצומת רותם שם פונים דרומה אל כביש 206. חולפים על פני הפניה למכתש הגדול ומאתרים שטח חניה גדול מצד שמאל, עם השילוט: עין יורקעם. מפת טיולים וסימון שבילים מס' 15.

דרום: פריחה משוגעת

הגשם הנדיב השנה מפאר את כל הארץ ואת הדרום בפרט במראות ממש נדירים. כך, למשל, לכל אורך כביש הערבה פורחים פרחים נדרים שלא נראו שם כבר שנים ארוכות. פסטיבל דרום אדום נמשך בישובי הנגב המערבי וצפון הנגב, והכל מקושט בכלניות. יער שוקדה, בתרונות רוחמה, דרך השקמה ושדות חיטה ירוקים עצומים ממלאים את האופק. דרך הבשור היא דרך יפה ללכת בה לאורך הנחל, עם פריחת כלניות מרהיבה לצד שטחים חקלאיים ומטעי נשירים שפורחים בצבעי ורוד ולבן. יש כל כך הרבה מה לעשות בדרום, וצריך פשוט להיכנס אל אתר האינטרנט של 'דרום אדום' ולבחור שם טיול מבין המון אפשרויות. כבונוס, מומלץ לנסוע אל ים המלח כדי לחזות בפריחה נדירה לאורך חופו הצפוני. מדובר בפריחה שלא נראתה שנים.

נוסעים לאורך כביש 90 לאזור שליד הישוב אבנת, ומחפשים מקום בטוח לעצור בו (וזה אתגר לא קל). לאחר שמוצאים כזה יורדים בזהירות אל שולי הכביש ומתמוגגים מן היופי. בין הפרחים נמצא פשתנית ססגונית, חומעה ורודה, אהרונסוניית פקטורובסקי שפורחת בפריחה קטנה וצהובה, רכפה לבנה, ועוד ועוד.

כך מגיעים: יורדים עם כביש 1, במפגש עם כביש 90 פונים דרומה עד הישוב אבנת.

הצעות נוספות לפעילויות ביום הבחירות ובאופן כללי, באתר הבית של דובי זכאי

• Ad

עשרה טיולים ליום בחירות

רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו.

אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.