• Ad
  • בניגוד לתדמית הציבורית הקרוב למושלמת שלה, בתעשיית הרכב לא מממש מפרגנים לטסלה. האחראי על פיתוח הטכנולוגיה האוטונומית בג'נרל מוטורס: "טענותיו של אלון מאסק ליכולות אוטונומיות מלאות של טסלה הן גיבוב שטויות"
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים
    אלון מאסק
    אלון מאסק

    בזמן שמבחינה תדמיתית בקרב מרבית הציבור טסלה נתפסת כסוג של פלא טכנולוגי פורץ גבולות, בתעשיית הרכב עדיין לא באמת מוכנים לקבל את יצרנית הרכב מעמק הסיליקון שלטענת אנשי התעשייה עושה בעיקר הרבה רעש אך בפועל מציגה היקפי מכירות זניחים.
    אמנם מנגד יש הטוענים כי מדובר בעיקר בקנאה ובחשש של יצרניות הרכב הוותיקות מהיכולות הטכנולוגיות המהפכניות של השחקנית החדשה בשכונה, אך באפריל השנה כל מי שמבין קצת בכלכלה לא יכול שלא להרגיש שאולי בכל זאת מדובר בלא יותר מבועה כשערכה הבורסאי של טסלה, חברה המייצרת קצת יותר מ-80 אלף כלי רכב בשנה, עלה על ערכה הבורסאי של ג'נרל מוטורס, קונצרן ענק שמוכר מעל ל-10 מיליון כלי רכב בשנה ומחזיק נכסי נדל"ן שרק הם שווים מיליארדים.

    בועה או לא, את זה נדע רק בעתיד, אבל השבוע בכירים משתיים מתוך שלוש יצרניות הרכב הגדולות בעולם תקפו את טסלה בצורה חריפה שלא משתמעת לשתי פנים.
    ראשון התוקפים היה סקוט מילר, האחראי על התחום האוטונומי ב"ג'נרל מוטורס" שהתבטא בחוסר דיפלומטיות וטען כי אילון מאסק, מייסד ומנכ"ל טסלה, הוא “Full of crap” (מלא בגיבוב של שטויות, בתרגום חופשי ועדין יחסית למקור) כשהוא טוען שלמעשה לרכבי המותג יש כבר כעת את מה שנדרש כדי להציג יכולות אוטונומיות מלאות באמת (מה שמוגדר בתעשייה רמה 5) וכל מה שנדרש כדי להפוך את רכבי טסלה החדשים לאוטונומיים הוא לטעון את מחשבי הניהול של מכוניות בתוכנה המתאימה.

    עוד ב-TheCar:
    בועה על גלגלים: טסלה שווה יותר מג'נרל מוטורס
    החשמלית שרוצה לעשות צחוק מטסלה
    תביעה נגד טסלה: "מערכת הטייס האוטומטי מסוכנת"

    על אף שבניגוד לדור הראשון של מערכת "הטייס האוטומטי" שהייתה מצוידת במצלמה בודדת וברדאר שהתבססו על הטכנולוגיה שפיתחה מובילאיי הישראלית, כעת המערכת של טסלה כוללת כבר 8 מצלמות היקפיות, רדאר קדמי ו-12 חיישני אולטראסוניק, לטענת מילר להגיד שזה מספיק כדי להתמודד עם התנועה בכל מצב והתנאים הסביבתיים כמו נהג אנושי זה פשוט לא נכון והטעיה מסוכנת של הנהגים.
    "לדעתי", מסביר מילר, "לא ניתן להסתמך למשל על חיישן בודד שימדוד את המהירות של המכוניות מסביב וברגע שמוציאים את הנהג מהמשוואה בצורה מוחלטת יש צורך לבנות מערכות כפולות שיספקו נתונים חופפים וימנעו את הסיכוי לטעויות או לקריאה שגויה ואת זה למערכת של טסלה פשוט אין וזו גם הסיבה מדוע רדאר לידר תלת מימדי הוא משהו שלדעתנו אי אפשר לוותר עליו".

    לטענת מילר החומרה הקיימת ברכבי טסלה שכיום מציגה אוטומציה ברמה 2 ויכולה להספיק במקרה הקיצוני ביותר לאוטומציה ברמה 4 – בהחלט מרשים, אבל משהו שיצרני רכב נוספים, כולל ג'נרל מוטורס, מסוגלים להשיק ברכבים בייצור סדרתי בתוך חודשים ספורים.
    עם זאת, בשלב זה בכוונת הענקית מדטרויט להשיק את הטכנולוגיה בתחילה בשירותי הסעות שיתופיים שיפוקחו על ידי אנשי מקצוע מיומנים ולא ללקוח הפרטי חסר הניסיון שעשוי לטעות בהבנת גבולות המערכת.

    גם מתיאס מולר, מנכ"ל קונצרן פולקסווגן, בחר השבוע לתקוף את טסלה ובהתבטאות נדירה בפאנל שנערך בגרמניה בנושא עתיד תעשיית הרכב מולר טען כי בניגוד לתדמית הנקייה והרעננה, טסלה היא למעשה חברה הפועלת ללא אחריות חברתית, מייצרת מכוניות שרק מעטים יכולים לרכוש ומבזבזת מדי יום מיליוני דולרים שהיא מגייסת מהציבור. זה נשמע בערך כך:
    "אני לא רוצה לנקוב בשמות", אמר מילר, "אבל נראה שיש בתעשייה הזו כמה אנשים שהם אלופי עולם בהכרזות גדולות מהחיים ובפועל, בעולם האמיתי, החברות שלהם בקושי מצליחות למכור 80,000 מכוניות בשנה, ומהצד השני יש חברות כמו פולקסווגן שמכרו 11 מיליון מכוניות השנה וייצרו רווח של 13 או 14 מיליארד אירו ואם אני לא טועה (והוא לא טועה – נ.ו) עד כה אותה חברה הצליחה לשרוף בכל רבעון מספר תלת ספרתי של מיליוני דולרים ועדיין לא הרוויחה דולר בודד ובנוסף, למרות ערכי השיא שלה בבורסה, בעולם האמיתי היא החלה לפטר מאות עובדים. אז תעשו לי טובה ועם כל הכבוד לטכנולוגיה שלה אל תסחפו להשוואות חסרות בסיס בין תפוחים לתפוזים".

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    על הגריל: בכירים בענקיות הרכב משפדים את טסלה

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.