• Ad
  • אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    למרות הפסדי העתק בבטר-פלייס, מתברר שעידן עופר לא איבד אמון בכלי רכב חשמליים. קורוס, יצרנית הרכב הסינית שנמצאת בבעלותו, מציגה אופני-קונספט חשמליים עם מהירות מרבית של 65 קמ"ש ויכולת רכיבה בשטח. המטרה: השוק הסיני

    במשך יותר מחמש שנים, הסבה בטר-פלייס הפסדי-עתק לחברה לישראל, שנמצאת בבעלות איש העסקים הישראלי עידן עופר. מלבד מאות מיליוני דולרים שירדו לטמיון, גם התדמית והמוניטין העסקיים של החברה לישראל ספגו פגיעה קשה (וסביר להניח שגם האגו של עופר עצמו יצא חבול מהפרשה).

    אך למרות כל זאת, עופר והחברה לישראל לא מאבדים אמון בכלי רכב חשמליים. קורוס, יצרנית הרכב הסינית, שנמצאת בבעלות החברה לישראל והיצרנית הסינית צ'רי, מציגה בתערוכת ז'נבה אופניים חשמליים. ובניגוד לרנו פלואנס החשמלית של בטר-פלייס, שהייתה אפורה ולא מרשימה כבר ביום הצגתה, האופניים החשמליים של קורוס נראים מרשימים (לפחות "על הנייר").

    בקורוס מספרים שהאופניים, שנקראים eBIQE ומוגדרים "אופני קונספט", מציעים לרוכב שלושה מצבי רכיבה: מצב "רחוב", שבו המהירות מוגבלת ל-25 קמ"ש, מצב "אקו", שמכוון ליעילות אנרגטית מרבית, ומצב "כוח", שמאפשר האצה מהירה ומהירות מרבית של 65 קמ"ש. הרוכב גם יכול לבחור בין שלושה סוגי "הנעה": ללא סיוע חשמלי, עם סיוע חשמלי ובאמצעות המנוע החשמלי בלבד (בלי לדווש). לפי פרסומי קורוס, במצב "כוח", מאיצים האופניים החשמליים מעמידה ל-25 קמ"ש בשתי שניות בלבד.

    המנוע החשמלי של ה-eBIQE מספק 6.1 קג"מ, וזמן הטעינה של המצבר (לפי הנתונים שמפרסמת היצרנית) הוא 80 דקות. אגב, את ה-eBIQE אפשר לטעון מכל נקודת טעינה רגילה, ואין צורך בעמדת טעינה ייעודית.

    למרות שלא ברור אם האופניים של קורוס יגיעו לייצור, נראה שההיגיון העסקי שעומד מאחוריהם בריא יותר מזה שהנחה את בטר-פלייס. "יש יותר מ-130 מיליון אופניים חשמליים בסין, שכבר אסרה או הגבילה בכמה ערים מרכזיות את השימוש בכלי רכב דו-גלגליים שמצוידים במנועי בנזין", אומר גרט הילדברנד, האחראי על עיצוב בקורוס.

    הילדברנד גם מציין (בגאווה) שרוב האופניים החשמליים הנמכרים בסין מיועדים ל"יוממות" – נסיעה מהבית למקום העבודה – בעוד שה-eBIQE מאפשרים גם רכיבת פנאי בשבילים לא סלולים. בקורוס גם מתגאים במסך המגע שמותקן על כידון האופניים (5 אינץ'), באמצעותו יוכל הרוכב להתחבר לשלל שירותי מחשוב-ענן, כמו למשל מערכת ניווט שמציגה את מצב התנועה ואת פריסת נקודות הטעינה.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    עידן עופר לא מוותר: קורוס מציגה אופניים חשמליים

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.