• Ad
  • סקודה לא מתנצלת: משיקה את קודיאק במחיר גבוה

    מחירי ההשקה של ג'יפ הדגל של סקודה מעידים שהיצרנית והיבואנית לא מרגישות צורך לכבוש שוק באמצעות מחיר. היתרון היחסי נובע מן הגודל ומאבזור הבטיחות
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    צ'מפיון מוטורס, יבואנית קבוצת פולקסווגן לישראל חשפה היום (ג') את מחירי המחירון של ג'יפ הדגל של סקודה, קודיאק, והבשורה המעט מאכזבת שלהם היא: "אין בשורה".

     

     

    היצרנית הצ'כית והיבואנית לישראל החליטו למצב את קודיאק, קרוסאובר בגודל מלא שמוצע בתצורות של 7 ושל 5 מושבים, במחירי מחירון דומים לאלה של המתחרים. הם אפילו קיבעו את עצמם להבטחה שלא יהיה סיכוי למצוא את קודיאק ב"מבצעי ה-0 ק"מ" שבהם מוצעים כמה מן המתחרים עם הנחות נדיבות מתחת למחיר המחירון הרשמי שלהם. מאידך, רשימת האבזור של קודיאק, ובמיוחד אבזור הבטיחות שלו, נדיבה מאד ולכן "הצעת הערך" הכוללת עושה רושם חיובי – למי שמוכן לשלם בין 180 ל-235 אלף שקלים עבור רכב חדש.

    קודיאק הוא "ספינת הדגל" של סקודה והוא חולק את הפלטפורמה שלו עם "מכונית המנהלים" של סקודה – סופרב. בשונה ממנה הוא לא מוצע בישראל עם מנוע טורבו-בנזין בנפח 1.8 ליטר אלא עם מנועי טורבו-בנזין בנפחי 1.4 ו-2.0 ליטר, ועם מנוע טורבו-דיזל בנפח 2.0 ליטר.

    מחירי המחירון, כפי שפורסמו היום, מתחילים ב-175,000 ש"ח לגרסת החמישה מושבים הבסיסית (אמבישן) ו-180 אלף ש"ח לאותו כלי רכב עם 7 מושבים, כלומר מחירים קרובים מאד למחירי המחירון הרשמיים של ארבעת המתחרים הרלבנטיים בפלח השוק של קרוסאוברים בעלי 7 מושבים: מיצובישי אאוטלנדר – שהוא הקרוסאובר השלישי הנמכר ביותר בישראל, ניסאן אקסטרייל, שחווה גידול עקבי במכירות בשנה האחרונה, וצמד בני הדודים הקוריאנים – יונדאי סנטה פה וקיה סורנטו. ברמות אבזור גבוהות יותר מוצע קודיאק תמורת בין 195 ל-235 אלף ש"ח ובגרסאות בעלות הנעה כפולה ודיזל, כאמור.

    מצד אחד אפשר היה לצפות שבסקודה ינצלו את פרק הזמן שבין סוף מחזור החיים של 'יטי' שלהם לבין הגעתו ארצה של 'קארוק' – הקרוסאובר הקומפקטי שצפוי להתמודד בקטגוריה של קיה ספורטאז' ושל מיצובישי אאוטלנדר 5 מושבים – וישיקו גרסת 5 מושבים בסיסית אשר תכה את הקטגוריה שוק על ירך. גרסה כזאת, גם במחיר גבוה משל ספורטאז' מאובזר, הייתה יכולה לשכנע לקוחות להתאמץ מעט כדי "לטפס" אל קטגוריית גודל גדולה יותר – קודיאק הוא אחד הכלים היותר גדולים פיזית בממדי האורך, רוחב ובסיס גלגלים – במיוחד אם אינם זקוקים לשבעה מושבים.

    מצד שני, אנשי סקודה רוצים כנראה להותיר מתחת לקודיאק מספיק מקום ל'קארוק', במיוחד לנוכח העובדה שגם לו יכלו למכור במספרים שמתחרים באאוטלנדר הם כנראה לא היו יכולים לקבל מספיק כלים מן היצרנית. מבחינה זאת השיקול כנראה הוא פחות המיקום בטבלת המכירות ויותר המכפלה הכספית של פחות כלים במחיר גבוה יותר.

    הדבר היותר מעניין באסטרטגיה הזאת נרמז ככל הנראה במסע הפרסום של סקודה, שסובב סביב הרעיון של "עברנו דרך ארוכה". ואכן, סקודה – בעבר מותג צ'כי שנלחם על מיצובו מול מותגים אירופאים ויפנים – ממוקמת כיום במקום הרביעי בטבלת המכירות בישראל ובמקום הראשון (!) מקרב יצרניות הרכב האירופאיות. לכן – במבחן התוצאה – אנשי סקודה לא חשים צורך להתנצל כשהם דורשים מחירי מחירון גבוהים ואף מתחייבים שלא לסגת מהם.

    מחיר הבטיחות

    ג'קי אביב, מנהל חטיבת סקודה בצ'מפיון מוטורס, אמר בארוע ההשקה שהוא מעריך שהחברה תמסור כ-2,000 יחידות של קודיאק עד לסוף השנה ורובן המכריע יימסרו ללקוחות פרטיים.

    לזכות סקודה חשוב להדגיש שהחברה בחרה לייבא את קודיאק אפילו בגרסאות הבסיסיות שלו עם מגוון מערכות בטיחות חשובות ובהן התרעת התנגשות עם בלימה אוטונומית ועם התרעת סטייה מנתיב הנסיעה עם תיקון אקטיבי אשר מסוגלת להחזיר נהג לא עירני למרכז הנתיב – ואף לבלום את המכונית ולהורידה לשוליים אם נהג עובר אירוע שלא מאפשר לו לנהוג. בנוסף כלולות גם מערכת התרעת עייפות, 7 כריות אוויר בטיחותיות ומערכת בקרת שיוט אקטיבית.

    למרות כל זאת, אגב, מדד הבטיחות המטומטם והרשלני של משרד התחבורה מדרג את קודיאק עם ציון 4 אבל מעניק ציון 6 למכונית המיני סוזוקי סלריו, רק מפני שזו מצוידת במערכת 'מובילאיי' מהתקנה מקומית.

    כמו כמה מן המתחרים שלהם גם יבואני סקודה יכולים היו לחסוך כסף (או להרוויח יותר) לו היו בוחרים בהתקנת מובילאיי בישראל, אלא שמערכת בהתקנה מקומית לא מסוגלת לבלום את הרכב במצבי חרום או להסיט את ההגה שלו. לכן צריך לשבח את אנשי סקודה על כך שעמדו בפיתוי שהציבו בפניהם משרד התחבורה הישראלי והרשות הלאומית לבטיחות בדרכים.

    אגב, גרסאות האבזור הבכירות יותר של קודיאק מצוידות בנוסף גם בחיישני חניה, מערכת להתרעה מפני כניסה לנתיב נסיעה חסום, תשע כריות אוויר, פנסי חזית מסוג LED עם תאורה עוקבת פניה, מצלמה אחורית והתראה מפני תנועה חוצה בעת נסיעה לאחור – ורק אז הן מקבלות ציון בטיחות (ישראלי) ששקול לזה של סוזוקי סלריו… למען הסר ספק נדגיש שבמדינות עם משרד תחבורה אחראי לא ייתכן עיוות כזה חלמאי שכן קודיאק היא מכונית בטוחה בהרבה מסלריו וממכוניות רבות אחרות שזכו לציון 6 במדד הבטיחות ההזוי שלנו.

    תמורה למחיר

    כאמור, כבר רמת האבזור הבסיסית ביותר של קודיאק כוללת לא מעט פריטים שמוצעים רק ברמות אבזור גבוהות אצל כמה מן המתחרים, למשל מסך מגע מרכזי איכותי בגודל 8 אינטש, שקע 230 וולט, בקרת אקלים מפוצלת, כניסה והתנעה ללא מפתח, בלם יד חשמלי, מערכת שמע איכותית ועוד.

    ברמת האבזור השנייה, 'סטייל', נוספים בין השאר משטח טעינה אלחוטי לטלפונים ניידים, פתיחה וסגירה חשמלית לדלת תא המטען, כיוון חשמלי למושב הנהג, בקרת אקלים תלת אזורית, חישוקים בקוטר 18 אינטש ועוד.

    מגוון המנועים וגרסאות האבזור של סקודה קודיאק הוא הגדול ביותר מבין כל הקרוסאוברים בישראל למעט מיצובישי אאוטלנדר, וזאת אחת הסיבות שבגללה מאמינים אנשי סקודה שהכלי שלהם יצליח להתחרות לא רק בנישה המוגבלת, יחסית, של כלים גדולים בעלי 7 מושבים אלא גם בקרוסאוברים הקומפקטיים היקרים כמו מאזדה 5CX-, סובארו פורסטר, טויוטה RAV-4 והונדה CR-V.

    הגרסה הבסיסית, כאמור, מונעת באמצעות מנוע טורבו-הנזין בנפח 1.4 ליטר (150 כ"ס) ועולה 175,000 לגרסת החמישה מושבים ו-180,000 ל-7 מושבים, היא מוצעת גם עם הנעה כפולה שמעלה את המחירים האלה ב-15,000 ש"ח, רמת האבזור השניה, סטייל, מעלה את המחיר ב-20 אלף ש"ח, ועם מנוע ה-2.0 ליטר (180 כ"ס, 32.6 קג"מ), שמוצע אך ורק עם הנעה כפולה, קודיאק עולה 229 אלף ש"ח לרמת גימור 'סטייל' ו-235,000 ברמת האבזור הגבוהה ביותר, 'אקסקלוסיב'. גרסת הדיזל, עם מנוע ה-2.0 ליטר (150 כ"ס, 34.6 קג"מ) ורמת גימור בסיסית, עולה 200 אלף ש"ח או 220 אלף לרמת 'סטייל', בשני המקרים רק עם הנעה קדמית.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.