• Ad
  • יוקרה בנוסח יפן: ספינת דגל החדשה של טויוטה

    טויוטה חושפת ביפן את הדור החדש למכונית הדגל שלה, ולא, אין לה סמל של לקסוס בחזית
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    בעוד פחות משבועיים תיפתח תערוכת הרכב ה-45 בטוקיו, המקום ליצרניות הרכב היפניות להפגין את כוחן. באופן מסורתי, תערוכות טוקיו היא הבית למגוון קונספטים עתידניים ופרועים כמיטב הדמיון היפני, אך מוצגות בה לא פעם גם מכוניות סדרתיות חשובות, רובן רלוונטיות עבור השוק המקומי אבל חלקן גם בעלות חשיבות גלובלית.

    עוד בטרם תיפתח התערוכה חשפה טויוטה את אחת המכוניות החשובות עבורה, ביפן בכל אופן. מדובר דור חדש של טויוטה סנצ'ורי (Century), ספינת הדגל האמיתית של טויוטה שהיא עבורה הרבה יותר ממכונית פאר. ביפן הסנצ'ורי היא סמל מעמד ואייקון בפני עצמו, זאת למרות שבעולם המערבי היא כמעט ולא מוכרת.

    טויוטה סנצ'ורי מיוצרת מאז 1967, הרבה לפני שמישהו בכלל חשב להמציא את לקסוס. הסנצ'ורי (כמו גם ניסאן פרזידנט שהוצגה שנתיים קודם לכן), היא מכונית פאר/לימוזין קלאסית אשר נועדה להסיע את ראש ממשלת יפן, המשפחה הקיסרית ובכירי ממשל, כשברבות השנים גם היא הפכה חביבה גם על ראשי היאקוזה. הדור הראשון של הסנצ'ורי יוצר במשך 30 שנים ברציפות בשינויים מינוריים בלבד, כשלפחות בשנית העשורים הראשונים לייצורה כללה את פסגת הטכנולוגיה של תעשיית הרכב היפנית. הדור השני של הסנצ'ורי הופיע בשנת 1997 עם עיצוב שהוא העתק למקור, אבל עם פלטפורמה חדשה ומודרנית עם מכלולים שנלקחו מהלקסוס LS, מנוע V12 שהחליף את מנוע ה-V8 העתיק ושפע של אבזור מותרות. הדור השני יותר במשך "רק" 20 שנה, וכעת מגיע תורו להיות מוחלף.

    שלא במפתיע, הדור החדש של הסנצ'ורי שומר על קווי העיצוב השמרנים, שלא לומר הארכאיים, המזכירים לא מעט את דגמי רולס רויס משנות ה-70' או לימוזינות סובייטיות. עם זאת, הדור החדש מציג מראה זורם יותר ופחות גס, כשניתן למצוא מספר נגיעות מודרניות בעיצוב, למשל ביחידות תאורת ה-LED המודרניות מלפנים ומאחור. אורכה של הסנצ'ורי החדשה הוא 533.5 ס"מ, יותר כ-15 ס"מ יותר ממכוניות הפאר האירופאיות בגרסאותיהן הארוכות. מדובר בתוספת של 6.5 ס"מ בהשוואה לדור הקודם, כולם נוספו לבסיס הגלגלים שאורכו 509 ס"מ. למי שלא מסתפק בכך, אמורה להצטרף בעתיד גם גרסת לימוזין מוארכת.


    תא הנוסעים שומר גם הוא על מראה סולידי. לא תמצאו כאן חגיגת מסכים ומשטחי מגע כמקובל במכוניות המודרניות. הלקוחות השמרניים של הסנצ'ורי עדין מעדיפים מתגים, ויש לא מעט כאלו שנשלפו הישר ממחסן החלפים של לקסוס, אבל לא נפקד מקומו של מסך מגע גדול במרכז לוח המכשירים המלא בעיטורי עץ מכל עבר. מעבר לכך תוכלו למצוא את כל האבזור המקובל כיום במכוניות הפאר, ממושבים אחוריים מתכוונים חשמלית עם עיסוי, מערכת בידור ומולטימדיה מתקדמת עם 20 רמקולים, הדומים נשלפים לרגלים ועוד. באופן מעניין, הסנצ'ורי מציעה ריפודי קטיפה קלאסיים ולמושבים וריפודי הדלתות, אך לקוחות שמרניים פחות יוכלו לבחור גם בריפודי עור בתפירה עילית.

    לפחות התחום ההנעה הסנצ'ורי צועדת עם הזמן. את מקומו של מנוע ה-V12 בנפח 5.0 ליטר תופסת יחידת הנעה היברידית המשלבת מנוע V8 בעל הזרקה ישירה בנפח זהה המגובה במנוע חשמלי. מדובר אותה יחידת הנעה היברידית מוכחת ששימשה את הדור היוצא של הלקסוס LS עם סוללות ניקל-מטאל מיושנות, זאת בזמן שהדור החדש של ה-LS עושה שימוש ביחידה היברידית על בסיס מנוע V6. בכל זאת, יש גבול לקדמה שלקוחות הסנצ'ורי יכולים לעכל.  אגב, כמו בעבר, אל תצפו לראות את הסנצ'ורי מגיעה אל מעבר לים הצהוב, פשוט כי בטויוטה לא טורחים להציג לה גרסה בעלת הגה שמאלי.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.