• Ad
  • סמסונג מצטרפת ליונדאי במרוץ למכונית אוטונומית

    סמסונג היא יצרנית האלקטרוניקה הראשונה שקיבלה אישור מממשלת קוריאה לבחון מכוניות אוטונומיות על כבישים ציבוריים
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    המרוץ אל המכונית האוטונומית בעיצומו, והוא הופך יצרי ומרתק מרגע לרגע.

     

     

    ענקית האלקטרוניקה סמסונג, שבין השאר היא גם יצרנית הטלפונים החכמים הגדולה ביותר בעולם, קיבלה השבוע אישור ממשרד התחבורה הקוריאני (שנקרא משרד הארץ, התשתיות והתחבורה – Land, Infrastructure and Transport), לבחון מכוניות אוטונומיות על כבישים ציבוריים בקוריאה.

    כך הופכת סמסונג ליצרנית האלקטרוניקה הראשונה שמקבלת אישור כזה מן הממשלה הקוריאנית ומצטרפת אל כ-20 חברות ויזמויות שכבר מחזיקות ברישיון לניסויים במכונית ללא נהג.

    בזירת הפיתוח הזאת תפגוש סמסונג לא מעט מתחרות שלה מתחומים אחרים, וגם כמה בעלות ברית או לכל הפחות ספקיות ולקוחות שלה.

    את המרוץ מובילה, ככל הידוע, ענקית האינטרנט גוגל, אשר בין השאר אחראית לתוכנת ההפעלה של רוב הטלפונים של סמסונג, אבל לאחרונה נחשף שגם אפל, אחת המתחרות הגדולות של סמסונג על שוק מכשירי הטלפון והטבלטים, לא נרדמה או התעכבה כפי שרבים סברו אלא ממשיכה קדימה במלוא הקיטור.

    בין ענקיות האינטרנט, האלקטרוניקה והאפליקציות האחרות שכבר צברו לא מעט קילומטראז' בתחום הזה בולטות באידו ("גוגל הסינית"), רבות מיצרניות הרכב המסורתיות, רוב ספקיות המשנה הגדולות לתעשיית הרכב, אובר, אינטל, קוואלקום (אשר מתחרות בסמסונג על שוק השבבים, "צ'יפים"), טסלה ועוד.

    בגזרות אחרות שלו עוסק "צ'איבול" (קונצרן) הענק סמסונג בפיתוח וייצור של סוללות חשמליות מתקדמות אשר מיועדות למכוניות חשמליות, ומתוקף זה נמצאת החברה בקשרים הדוקים עם יצרניות רכב שונות.

    הודעת ממשלת דרום קוריאה, כפי שצוטטה על-ידי סוכנות הידיעות הממשלתית יונאפ, היא ש"משרד (התחבורה) הודיע שהוא מתכוון להקל בתקנות שקשורות למכוניות אוטונומיות במטרה לחזק את צמיחת התעשייה (בתחום זה). לצורך כך צמצם המשרד את הדרישות (למשל) את מספר בני האדם שחייבים להימצא בתוך מכונית אוטוונמית בעל ניסוי משניים לאחד בלבד. המשרד גם סלל את הדרך לייצור מכוניות שאין בהן דוושות וגלגל הגה.
    (פיתוח וייצור של) מכוניות אוטונומיות דורש שיתוף פעולה בין טכנולוגיות חדישות מתחומי הרכב, בינה מלאכותית ותקשורת מידע ומשרד התחבורה ימשיך במאמציו להקמת סביבה אשר תתרום לצמיחת המשק".

    ברית קוריאנית

    סמסונג עצמה הכריזה, במעשים ולא בדיבורים, על כוונתה להיכנס לזירת הפיתוח של מכוניות אוטונומיות כאשר השקיעה 8 מיליארד דולר ברכישת יצרנית מוצרי האלקטרוניקה לרכב הרמן, באוקטובר 2016, וככל הידוע היא מתכוונת למקד מאמצים בפיתוח חיישנים מתקדמים לזיהוי והבנת הסביבה וכן טכנולוגיות בינה מלאכותית.

    בשונה מרבות מחברות הטכנולוגיה והאינטרנט שנזכרו לעיל, אשר בחרו לבצע את הניסויים המעשיים שלהן על גבי כל רכב מתוצרת לקסוס (לאו דווקא בזכות שיתוף פעולה עם טויוטה) – סמסונג פונה באופן טבעי אל יצרנית הרכב הגדולה ביותר בקוריאה, יונדאי, והיא תשתמש במכוניות מדגם איוניק לצורך ביצוע הניסויים. יונדאי עצמה קיבלה מממשלת קוריאה אישור דומה לניסויים מעשיים על כבישים ציבוריים רק לפני כשלושה חודשים.

    ככל הידוע סמסונג תשתמש בשלב ראשון ב'איוניק' שעליהן תתקין מגוון רחב של חיישנים מתקדמים וניסויים אלה יתמקדו בפיתוח מערכות בינה מלאכותית ולמידה ממוחשבת.

    לסמסונג אין ככל הנראה שאיפות להיות יצרנית רכב בעצמה אלא לפתח את האלקטרוניקה והתוכנה עבור יצרניות רכב קיימות.

    דובר החברה אישר את הדברים בהודעה רשמית שבה נאמר בין השאר: "סמסונג אלקטרוניקס מתכננת לפתח אלגוריתמים, חיישנים ורכיבי מחשב אשר יהפכו את המכונית האוטונומית לכלי רכב אמין גם בתנאי מזג האוויר הגרועים ביותר".

    בעבר הכריזה סמסונג על אסטרטגיה שבמרכזה עומד פיתוח מואץ בתחום "האינטרנט של הדברים" (חיבור כל המכשירים בעולם לרשת האינטרנט), וקל לראות כיצד גם כלי רכב אוטונומיים משתלבים בחזון הזה.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.