• Ad
  • סין חשפה את הרכבת המהירה ביותר בעולם

    סין חשפה את הרכבת המהירה ביותר בעולם. ומה בישראל?

    תאגיד הרכבות הסיני אשר בונה גם את הרכבת הקלה הראשונה של גוש דן הציג את הרכבת המהירה והמתוחכמת ביותר בעולם. נסיעה ברכבת בין בייג'ין לשנחאי תהיה מהירה יותר מאשר טיסה מסחרית במטוס.
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    בשעה שמשרד התחבורה הישראלי מתכוון להשקיע 20 מיליארדי שקלים בקו רכבת מכרמיאל לקריית שמונה, אשר יפעל בטכנולוגיה שחלקה נוצר לפני 180 שנים, סין השיקה את מערך הרכבת המהיר ביותר בעולם, עם מהירויות נסיעה של עד 600 קמ"ש.

     

    סין חשפה את הרכבת המהירה ביותר בעולם

     

    סין כבר מפעילה מספר קווי רכבת בטכנולוגיית "הרמה מגנטית" – Mag-Lev – אשר מצמצמת את החיכוך בין מערך הרכבת לבין המסילה באמצעות יצירת שדה מגנטי חזק מאד שעליו הרכבת "מרחפת". אלא שמערך הרכבת החדש – שיפעל בין שתי הערים החשובות ביותר בסין – בייג'ין ושנחאי – הוא מעתה הרכב הקרקעי המהיר ביותר בעולם.

    הרכבת החדשה, אשר תסיע את הנוסעים לאורך כ-1,000 הקילומטרים שבין שתי הערים תוך 2.5 שעות בלבד, פותחה ויוצרה על-ידי תאגיד CRRC הממשלתי, ומדובר באותו תאגיד שמייצר גם את 44 הרכבות הקלות שיופעלו על "הקו האדום" בגוש דן, בין פתח תקווה לבת-ים דרך תל-אביב ויפו.

    לדברי יוצריה, הרכבת המגנטית החדשה יעילה מאד מבחינה אנרגטית – והיא גם פותחה בתוך תשומת לב מרבית ליצירת "זיהום רעשים" מינימלי ודורשת פחות עבודות תחזוקה מרכבות מהירות אחרות.

    הסינים חשפו את אב הטיפוס של רכבת המאג-לב המהירה החדשה הזאת בשנת 2019 ועבדו על בניית מערכי הרכבת והמסילה עד עתה. המערך מיועד לגשר על פער קיים בין רכבות מהירות 'רגילות', אשר מגיעות למהירויות מרביות של כ-350 קמ"ש, לבין מטוסים אשר אמנם טסים במהירות של 800-900 קמ"ש אך דורשים לוגיסטיקה מאד מורכבת גם ברמת הנוסע, וגם מבחינת המערכת ההיקפית שמתפעלת ומתחזקת אותם.

     

     

    הרעיון הוא להשתמש במטוסים רק לטיסות ארוכות במיוחד, וברכבות לטווחי נסיעה בינוניים. כדי להמחיש את הנקודה – הטיסה בין שנחאי לבייג'ין, מרגע ההתנתקות מן ה"שרוול" בטרמינל ועד לרגע שבו נוסעים מתחילים לרדת מן המטוס (אבל לא כולל את משך המסע שלהם בתוך הטרמינלים) – אורכת שלוש שעות, כלומר חצי שעה יותר מאשר נסיעה ברכבת המהירה החדשה. אלא שלמשך הזמן הזה יש להוסיף גם את בזבוז הזמן מסביב, ברישום בטרמינל, ביטחון, והמתנה להעלאה למטוס – ומכאן שטיסה למרחק כזה הופכת להיות לא משתלמת.

    ממשלת סין הציבה לעצמה לא מכבר יעד לאומי מאתגר, לפיו היא מתכוונת להיות "קובעת סטנדרטים עולמיים" בתחומים טכנולוגיים שונים. רכבת המאג-לב החדשה, ללא ספק, עונה לקריטריון הזה, ובגדול. עוד לפני השקת הרכבת מחזיקה סין באחד השיאים בתחומי התחבורה המסילתית, בזכות רשת מסילות רכבת מהירה באורך כולל של 37,900 קילומטרים. סין היא גם מובילה עולמית בתחום המאג-לב. יפן אמנם הייתה בין חלוצות השימוש ברכבות מהירות, וגם היא וגם גרמניה שואפות לבנות מערכי מאג-לב מתקדמים, אבל לפי שעה הן מורתעות בגלל עלויות גבוהות ובעיקר בגלל תחרות עם תשתית רכבת קיימת ופעילה. לישראל, לעומת זאת, אין מספיק תשתיות מסילתיות ולפני שסוללים נתיבים חדשים ראוי לשקול אם לבצע אותם בטכנולוגיות בנות 200 שנים, או בטכנולוגיות חדשניות וצופות פני עתיד.

     

    לקריאה נוספת: היפרלופ במקום רכבות: מדינת ישראל צריכה להשקיע בעתיד במקום בעבר

     

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.