• Ad
  • סיטרואן חושפת את 'קקטוס' הסדרתית

    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    הפילוסופיה החדשה של סיטרואן בפעולה: מכונית פחות מתוחכמת, קלה יותר, וזולה לרכישה ולתחזוקה

    לאחר שחשפה את גרסת הקונספט של 'קקטוס' בתערוכת פרנקפורט, ואיתה את הפילוסופיה החדשה שלה, תציג סיטרואן בז'נבה את הגרסה המוכנה לייצור של אחת המכוניות המהפכניות בעשור הנוכחי.
    C4 קקטוס, כפי שחושפות תמונות רשמיות של היצרן, היא מכונית משפחתית קטנה (מאד, כפי שיוסבר בהמשך) אך צעירה למראה ומושכת בעיצובה.
    הרעיון מאחורי 'קקטוס' הוא לייצר מכונית פשוטה, קלה וזולה ככל שאפשר לרכישה ולתחזוקה, תוך ויתור על כל ה"שומנים" שגורמים למכוניות שלנו להיות יקרות, מורכבות ובזבזניות.
    כאשר מפרקים את הרעיון לגורמיו הכל מתחדד לנקודה אחת: התאמה למתווה השימוש האמיתי של הלקוחות.
    מכוניות מודרניות, כך מציינים בצדק אנשי סיטרואן, מתוכננות לנסוע במהירויות גבוהות מאד ולהציע ביצועי התנהגות תואמים, ובמקביל הן מאובזרות באיבזור נוחות רב וכבד.
    מכונית שמתוכננת לעמוד במהירויות נסיעה של, לצורך הדוגמא, 230 קמ"ש, בתוספת מרחב טעות סביר, נדרשת ראשית לכל למנוע חזק, וגם למתלים ברמה גבוהה, מרכב קשיח ובלמים חזקים. כל אלה מתבטאים גם במשקל גבוה, וכדי להניע את המסה הזאת נדרשת הרבה אנרגיה, כלומר שריפת הרבה דלק ופליטת הרבה מזהמים.
    אלא שאם אותם ביצועים לא משמשים את הלקוח הממוצע בחיי היום-יום שלו, למשל, את מי שלעולם לא עובר את ה-130-140 קמ"ש או את מי שלא עוזב את העיר, מדוע להשקיע במנועים חזקים, מתלים מתוחכמים ובמערכות בלימה שנועדו להתמודד עם ביצועים מסמרי שיער?
    קקטוס הסדרתית תגיע אמנם למהירות מירבית של 190 קמ"ש, אבל ויתור על מכלולים מתוחכמים וחזקים, ועל פרטי איבזור רבים, הפחיתו את משקלה ל-965 ק"ג בלבד, כלומר משקל נמוך מזה של מכונית סופר-מיני ממוצעת.
    בזכות המשקל הנמוך קקטוס גם לא צריכה מנוע חזק במיוחד, והיא תסתפק במנוע תלת -צילינדרי מוגדש טורבו בנפח 1.0 ליטר, אשר יסייע לה להשיג תצרוכת דלק נמוכה.
    אנשי סיטרואן מבטיחים שעלויות התחזוקה של קקטוס יהיו נמוכות בכ-15% מאלה של מכוניות קומפקטיות מקבילות, אם כי בעניין זה לא לגמרי ברור אם ההשוואה מדוייקת.
    לקקטוס יש אמנם מימדים חיצוניים קרובים לאלה של מכוניות קומפקטיות (כמו C4), אבל היא מבוססת על פלטפורמת סופר-מיני מוארכת, זאת שבמקור משמשת את C3 ואת פיז'ו 208.
    במילים אחרות, ככל שהדברים אמורים בפלטפורמה מדובר למעשה במכונית סופר-סופר-מיני כמו סיטרואן אליזה או פיז'ו 301, ואם כבר נכנסים לזה – זאת בעצם אותה פלטפורמה שמשמשת את פיז'ו ב-2008 – הקרוס-אובר החדש שלה.
    עיצוב הפנים של קקטוס פשוט מאד, בכוונה, ונעדר לא מעט מאפיינים שהתרגלנו לקבל במכוניות שלנו, כמו למשל מד סל"ד, וסביב הנהג פזורים בסך הכל תריסר כפתורים.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.