• Ad
  • סיטרואן השיקה C3 חדשה וזה ממש לא מה שאתם חושבים

    סיטרואן השיקה C3 חדשה וזה ממש לא מה שאתם חושבים

    הדגם החדש של סיטרואן מיועד לשווקים המתפתחים בהודו ובדרום אמריקה אבל מבוסס על פלטפורמה יותר מודרנית מאשר זו שעליה בנויות המכוניות שנמכרות בישראל תחת אותו שם.
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    סיטרואן, מבית סטלנטיס, חשפה אמש (יום ה') תמונות רשמיות ומפרט של C3 חדשה אשר צפויה לרדת מקווי הייצור במחצית הראשונה של 2022, ואם זה נשמע לכם מוזר מכיוון שאתם הרי מכירים גם C3 וגם C3 'איירקרוס' חדשות יחסית – אתם ממש לא טועים. C3 החדשה, בשונה מן המכונית שנמכרת בישראל, תיוצר בהודו ובדרום אמריקה עבור שווקים מתפתחים, והיא ראשונה מבין שלוש מכוניות חדשות שצפויות להיבנות במסגרת תוכנית C-cubed של סיטרואן בשלוש השנים הבאות.

     

    סיטרואן השיקה C3 חדשה וזה ממש לא מה שאתם חושבים

     

    מה שמיוחד ב-C3 החדשה, חוץ מאשר העיצוב הקרוסאוברי האופנתי שלה, זה שהיא בנויה על פלטפורמת CMP המודולרית והמודרנית של פיג'ו-סיטרואן-אופל, וזאת בשונה מן המכוניות שנמכרות אצלנו בישראל – סיטרואן C3 שהושקה בשנת 2016 ומיוצרת בסלובקיה, וסיטרואן C3 'איירקרוס' שהושקה ב-2017 ומיוצרת בספרד. שתי אלה בנויות על פלטפורמת PF1 המיושנת, ששורשיה נעוצים אי שם בשנת 1998.

    סיטרואן מרבה לבלבל את מעריציה ברחבי העולם עם שמות דומים לדגמים שונים שמיוצרים באירופה, סין, הודו ודרום אמריקה, ו-C3 החדשה ממשיכה באותה דרך. זאת מכונית בתצורת קרוסאובר, ולא סופר-מיני כמו C3 המקורית שאיתה היא חולקת את שמה, אך התוספת היחידה לשם שלה היא "אינטרנשיונל".

    כעת, לראשונה תחת כנפי תאגיד 'סטלנטיס', סיטרואן משיקה דגם שהונדס ותוכנן מלכתחילה כדגם זול לשווקים עם כוח קניה צנוע. אלא שבניגוד למה שאפשר היה לצפות המכונית הזאת לא בנויה עם מכלולים עתיקים וזולים אלא על בסיס פלטפורמה עדיפה בהרבה על זאת שעליה מתבססים הדגמים האירופאים (כולל גם אופל 'קרוסלנד', התאום של C3 איירקרוס).

     

    סיטרואן השיקה C3 חדשה וזה ממש לא מה שאתם חושבים

     

    המכונית החדשה מתאפיינת בעיצוב קרוסאוברי, שאותו מכנים אנשי סיטרואן "סופר-מיני עם טוויסט", וזה נדרש בעיקר מסיבות שימושיות ולאו דווקא כמקדם מכירות. ל-C3 "אינטרנשיונל" יש מרווח גחון של 18 סנטימטרים שלא מבייש קרוסאוברים מסוקסים, אבל בשונה מהם הוא נדרש כדי להתמודד עם העובדה שכ-40% מן הדרכים בהודו אינן סלולות, וכך גם לא מעט מן הדרכים בברזיל, ארגנטינה ומדינות נוספות בדרום אמריקה. במורד הדרך צפויה סיטרואן להשיק על אותו בסיס דגם נוסף, עוד יותר "ג'יפי".

    סיטרואן טרם פרסמה את כל המידות של C3 אינטרנשיונל אלא רק את אורך בסיס הגלגלים שלו – 254 סנטימטרים ואת האורך הכולל – 398 סנטימטרים, וזה אומר שבסיס הגלגלים זהה בדיוק ל-C3 האירופאית אך האורך הכולל קצר ממנה בסנטימטר וחצי. תצורת הקרוסאובר האירופאית, 'איירקרוס', ארוכה ממנו ב-17 סנטימטרים ואורך בסיס הגלגלים שלה ארוך ב-6.5 סנטימטרים.

     

    סיטרואן השיקה C3 חדשה וזה ממש לא מה שאתם חושבים

     

    סיטרואן גם לא חשפה עדיין פרטים אודות המנועים של המכונית החדשה אבל צפוי שהיא תקבל בהודו את מנוע הטורבו בנזין בנפח 1.2 ליטר ושלא תהיה גרסת דיזל כלשהי. מנוע הבנזין יחובר לתיבת הילוכים ידנית עם 5 הילוכים או רובוטית עם מצמד כפול ו-7 הילוכים, וזאת בשונה מן הבחירה האירופאית בתיבה אוטומטית פלנטרית.

    C3 אינטרנשיונל תיוצר במפעל ת'ירוואלור (Thiruvallur) של סיטרואן בהודו החל מדצמבר השנה, כאשר תכולת החלקים שמיוצרים בהודו תהיה גדולה מ-90%, ומאוחר יותר גם במפעל פורטו ריאל בברזיל. למרות שהצרפתים וההודים טרם פרסמו מחירים צפוי שזאת תהיה מכונית זולה ותחרותית במחירה לדגמים בסיסיים כמו הגרסה ההודית של סוזוקי איגניס (שמיוצרת על-ידי מארוטי).

    למרות שמכונית זאת לא מיועדת לישראל, וספק אם תהיה לה תקינה אירופאית או קרובה לזה, דגם כזה יכול להיות מעניין עבורנו דווקא מפני שהוא מודרני יותר מבחינות מסוימות, קשוח ועמיד הרבה יותר מפני שהוא אמור להתמודד בתנאים קשים, ועלויות הייצור שלו נמוכות ביחס לייצור אירופאי.

     

    סיטרואן השיקה C3 חדשה וזה ממש לא מה שאתם חושבים

     

    גם העיצוב החיצוני והפנימי, ככל שאפשר לראות בתמונות הרשמיות, "לא מבייש את הפירמה" ונראה מיוחד ויוצא דופן כפי שאפשר לצפות מסיטרואן, וזה אומר קווים "מוזרים ומיוחדים" מבחוץ ומבפנים,תנוחת ישיבה גבוהה, פנסי LED אופנתיים, פרצוף "סיטרואני" וחיפויים שחורים לקשתות הגלגלים.

     

    סיטרואן השיקה C3 חדשה וזה ממש לא מה שאתם חושבים

     

    עיצוב הפנים הסיטרואני כולל גרסאות חדשות של דברים מוכרים לנו, עם צבעוניות חזקה וצעירה, גומחות ייחודיות סביב לוח המכשירים, פתחי אוורור טיפוסיים ומסך מולטימדיה גדול במידה של 10 אינטש. מתגי פתיחת חלונות אחוריים שממוקמים בקונסולה המרכזית בין המושבים הקדמיים מזכירים לנו שעיצוב סיטרואני טיפוסי דורש לפעמים הקרבה מצד הנהג והנוסעים.

     

    סיטרואן השיקה C3 חדשה וזה ממש לא מה שאתם חושבים

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.