• Ad
  • סיאט אטקה בישראל: החל מ-140,000 ש"ח

    אטקה הוא הקרוסאובר השני בקטגוריה שמוצע כסטנדרט עם מערכת בלימה אוטונומית. הבעיה הגדולה שלו: יכולת האספקה של היצרנית
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    חברת צ'מפיון מוטורס, יבואנית קבוצת פולקסווגן לישראל, השיקה היום (ב') את 'אטקה' – הקרוסאובר הראשון בתולדות סיאט.

     

    צילום: אופיר דואק
    צילום: אופיר דואק

    'אטקה' מכוון אל מטרת המחיר אשר הוצבה בפלח השוק הזה על-ידי קיה ספורטאז' ויונדאי טוסון, והוא מוצע בגרסה הבסיסית שלו תמורת 140,000 ש"ח.

    בשונה מכל המתחרים הרלבנטיים האחרים, למעט ספורטאז', מחיר זה כולל מערכת בלימה אוטונומית כסטנדרט בכל הגרסאות.

    אטקה מבוסס על פלטפורמת MQB של קבוצת פולקסווגן (במהדורת "A1" שלה) והוא אח קרוב של פולקסווגן טיגואן ובן דוד קרוב של סקודה קודיאק. אלא שבשונה משני אלה, כמו גם מן הקרוסאוברים הבולטים בקטגוריה, העיצוב שלו יותר ריבועי ופחות מוחצן – מה שפוגם בתחושה ה"קרוסאוברית" שלו.
    מנגד, זהו אחד הכלים המרווחים ביותר בקטגוריה הרלבנטית עם מושב אחורי שמתאים לשלושה מושבי בטיחות ועם תא מטען גדול במיוחד, בנפח 510 ליטרים.

    בניגוד לספורטאז' ולטוסון, שמוצעים עם מנוע אטמוספרי בנפח 1.6 ליטר לא מאד חזק, אטקה מוצע בישראל עם מנוע הטורבו-בנזין בנפח 1.4 ליטרים של קבוצת פולקסווגן אשר מספק 150 כ"ס ו-25.5 קג"מ של מומנט.

    מבחינת הנתונים הטכניים התיאורטיים הוא מתחרה, לכן, בפיג'ו 3008 שגרסת הבסיס שלו, עם מנוע טורבו-בנזין, יקרה בעשרת אלפים ש"ח.

     

    צילום: אופיר דואק
    צילום: אופיר דואק

    רמת האבזור הבסיסית של אטקה, שנקראת 'סטייל', מציעה מערכת מולטימדיה עם מסך בגודל צנוע של 5 אינטש, חיישני חניה ועוד.
    רמת האבזור הבאה, 'סטייל פלוס', עולה 6,000 ש"ח נוספים ומציעה גם מערכת לזיהוי והתראה מפני כניסה לנתיב נסיעה חסום, וכן מסך מגע בגודל 8 אינטש למערכת המולטימדיה. אטקה לא מציע מערכת מקורית להתראה מפני סטייה מנתיב הנסיעה.
    שתי רמות האבזור הבאות של אטקה הן 'אקסלנס' ו-אקסלנס פלוס, ואלה עולות 166 ו-188 אלף ש"ח בהתאמה.

    צביקה לוי, מנהל חטיבת סיאט בצ'מפיון מוטורס, אמר שבעתיד הקרוב צפוי היבוא של פריטי אבזור מקוריים של סיאט, וייחודיים לאטקה, וזאת עבור לקוחות שמעוניינים בכך. בנוסף, חלק לא נפרד מן המסר השיווקי של אטקה יתבסס על הערכים שסיאט בנתה עד היום בישראל – ובעיקר פנייה אל קהל צעיר ברוחו.

    אחד הנדבכים הוודאיים של מדיניות זאת יהיה היבוא של גרסת 'קופרה' של אטקה, אשר צפויה להיות מונעת באמצעות מנוע טורבו-בנזין בנפח 2.0 ליטר שמספק כ-290 כ"ס – ברגע שזאת תהיה זמינה לישראל.

    המגבלה הגדולה ביותר של אטקה בשלב זה בישראל תהיה מספר המכוניות שהיבואנית הישראלית תוכל לקבל מסיאט, וזאת בין השאר בגלל שהכלי הזה לא מיוצר בספרד במפעל של סיאט אלא בצ'כיה על-ידי סקודה.

    דן אורנשטיין, מנכ"ל צ'מפיון מוטורס, אמר שפוטנציאל המכירות של אטקה בישראל הוא "לפחות 8,000 כלים" אולם להערכתו היצרנית לא תוכל לספק מספר כזה של כלים בגלל עודף ביקוש באירופה.
    גם אורנשטיין וגם צביקה לוי הדגישו שהם "יילחמו להשיג כמה שיותר כלים לשוק הישראלי", אבל בין השורות אפשר להבין שההקצאה לישראל תהיה משמעותית יותר נמוכה.

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.