סובארו פרסמה בשבוע שעבר תמונות 'טיזינג' ראשונות של 'סולטרה' המכונית החשמלית המודרנית הראשונה שלה שהיא פרי פיתוח משותף עם טויוטה, אשר מחזיקה בנתח מן הבעלות בסובארו.
אנשי טויוטה, כידוע, הימרו הימור גרוע מאד כאשר חשבו שהטכנולוגיה ההיברידית שלהם תגשר על פער הזמנים שבין ימינו אלה לבין עידן המימן – שבו היא תכננה לזהור. כתוצאה מכך נאלצו מהנדסי טויוטה להזדרז בשנתיים האחרונות ולפתח הסבה של פלטפורמה קיימת להנעה חשמלית, וזאת בשונה מקבוצות פולקסווגן, יונדאי-קיה, ג'ילי ואחרות שפיתחו פלטפורמות חשמליות טהורות.
הפלטפורמה המוסבת-לחשמל של טויוטה נקראת e-TNGA, ומכיוון שסובארו נאבקת בדיוק מול אותם אתגרים כמו טויוטה – אין דבר יותר טבעי מכך שגם היא תקבל גישה לפיתוח החדש. אז אנשי סובארו קוראים לפלטפורמה הזאת e-SUBARU והכי טבעי עבורם לבנות עליה קרוסאובר עם הנעה כפולה.
אז קבלו בבקשה הצצה ראשונה אל סולטרה (Solterra), החשמלית הראשונה של סובארו בעידן המודרני, מכונית שהשם שלה מורכב מ'סול', כלומר שמש, ו'טרה', כלומר אדמה או כדור הארץ. סולטרה, כך מבטיחים היפנים, תושק למכירה באמצע השנה הבאה וכך תקבל בארה"ב רישוי 2023.
מבחינת העיצוב החיצוני, וככל שאפשר ללמוד מתמונות הטיזינג, סולטרה מתאמצת להיראות שגרתית ויומיומית ולא איזו מפלצת עתידנית מקושקשת, ואת זה צריך כמובן לזקוף לזכותה. הפרצוף מעוצב כמו פרצוף סובארואי טיפוסי, עם שבכה קדמית אופיינית ופנסי LED זוויתיים עם הלוגו הגדול של סובארו שמתנוסס במרכז.
בתמונות "בניית הסקרנות" נראה החלק האחורי באופן קצת יותר ברור ושם אפשר להבחין בפנסים אחוריים נאים למדי, ואפילו בספוילר שנראה כחלק מן העיצוב. הפנסים הקדמיים, וגם הפרופיל, נראים דומים, אולי דומים מידי, לעיצוב שחשפה טויוטה, וזה מעלה חשש שמא מדובר ב"מכונית מדבקה", כלומר טויוטה שעליה יודבק סמל של סובארו.
טויוטה חשפה את bZ4X – המכונית החשמלית המודרנית הראשונה שלה
אנשי סובארו מצהירים שמדובר, לא פחות, ב"מכונית המתקדמת ביותר מבחינה טכנולוגית שלנו עד כה", היא תהיה פחות או יותר בגודל של 'פורסטר' ותקבל מרווח גחון גבוה והנעה כפולה – מן הסתם באמצעות שני מנועים חשמליים שכל אחד אחראי לאחד הסרנים. בנוסף, אנשי סובארו מבטיחים שהמכונית תכיל את מערכות הבטיחות המתקדמת ביותר שבנמצא, וככל שאפשר לשפוט לפי תמונת הפנים היחידה נראה שהם מגשימים את האסטרטגיה שהם חולקים עם מאזדה – לייצר מכוניות יותר יוקרתיות ולמכור אותן במחירים גבוהים יותר. עיצוב הפנים נראה ברמה גבוהה (ויקרה) יותר מזו של דגמי סובארו הנוכחיים, עם מסך מידע גדול שולט במרכז לוח המכשירים, וחוגה בסגנון MMI של אאודי לשליטה במערכת האינפוטיינמנט.
מה שהרבה יותר מטריד, אם זיהינו נכון בתמונות הטיזינג, זה שסולטרה תוצע עם גג זכוכית גדול מאד, ואם מדובר בניסיון להידמות ל'טסלה' אז זה יהיה מצער – במיוחד כאשר חושבים מן הפרספקטיבה והצרכים של מי שחיים במדינות שטופות שמש כמו שלנו.