• Ad
  • סובארו B4
    המשפחתית הגדולה של סובארו תגיע אלינו במרץ 2015. תחילה העריכה היבואנית שהמכונית תגיע עם מנוע 2.0 ליטר כמו בעבר, אבל מתברר שהמכונית תוצע עם מנוע 2.5 ליטר ובמחיר דומה לדגם היוצא
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    לפני כחצי שנה דיווחנו על כך ש'יפנאוטו', יבואנית סובארו מתכננת להשיק את B4 החדשה במרץ 2015. אז היבואנית הייתה אופטימית והעריכה שלמרות שהמכונית לא הוצגה עם מנוע קטן מ-2.5 ליטר, לקראת הייצור הסדרתי תוצע המכונית גם בשילוב מנוע 2.0 ליטר בנזין שבישראל מהווה את מרבית מכירות הדגם. ככל שתוכניות ייצור ויבוא הדגם התקדמו, התבהר שסובארו לא מתכננת להציע ב-B4 מנוע קטן מ-2.5 ליטר. עבור יפנאוטו עובדה זו יכולה להוות מכה קשה למכירות הדגם, אבל היבואנית מצאה מוצא: תמחור אגרסיבי לגרסת ה-2.5 ליטר החדשה.

    סובארו B4 הוצגה בתערוכת שיקאגו (בפברואר 2014) ומבוססת על פלטפורמה משודרגת של קודמתה. הממדים גדלו במעט ולטענת סובארו כל מערכות הניהוג (מתלים, בולמים, היגוי ובלמים) כוילו מחדש במטרה להפוך את המכוניות לדינמיות יותר מאי פעם. בנוסף המכונית הוצגה עם מפרט אבזור עשיר מבעבר הכולל בין היתר צג מגע גדול בקונסולה המרכזית לתפעול מערכות הרכב ויישומי טלפון נייד מתקדמים. כמו גם נמצא ב-B4 שלל מערכות בטיחות מתקדמות (שכבר כמעט הפכו להכרח בסגמנט) כמו מערכת התראה על סטייה מנתיב, מערכת התראה על עצמים בשטחים מתים, תאורה אדפטיבית, בקרת שיוט אדפטיבית ועוד.

    בתערוכה הוצגה המכונית עם שני מנועים מוכרים מהדורות היוצאים: ארבע צילינדרים בתצורת בוקסר בנפח 2.5 ליטר שמפיק 175 כ”ס (173 כ”ס ב-B4 הקודמת) ושישה צילינדרים בתצורת בוקסר בנפח 3.6 ליטר שמפיק 256 כ”ס. שני המנועים שודרגו לטובת שיפור נתוני צריכת הדלק וזמינות הכוח ולשניהם משודכת תיבת הילוכים אוטומטית רציפה מחודשת (‘לינארטרוניק’, בלשון סובארו) עם שישה הילוכים מתוכנתים מראש.

    כאמור בעבר יבואנית סובארו העריכה שגם בדור החדש יוצע מנוע 2.0 ליטר, אם לא עבור העולם אז לפחות עבור העם היושב בציון. ובמידה ויוצע מנוע שכזה המחיר יישאר דומה לזה של הדגם היוצא, שנמכר ב-163,00 ברמת גימור 'ביזנס' ו-165,000 שקלים באמת גימור 'טיטניום'.

    אבל כעת המצב השתנה וברור שסובארו לא תציע את המכונית עם מנוע בנזין בנפח 2.0 ליטר, אלא רק עם מנוע 2.5 ליטר. מנוע זה הוצע גם בדור הקודם אבל מחירה היקר של המכונית 180 ו-190 אלף שקלים (תלוי ברמת הגימור), הגביל מאוד את מכירותיה בישראל עד כדי כך שבמהלך התקופה שיווקה הופסק.

    כעת היבואנית צריכה להתמודד עם B4 החדשה שמוצעת בבסיס רק עם מנוע 2.5 ליטר – גדול יותר מכל מנועי הבסיס בקטגוריה. לשמחתה של יפנאוטו, יחד עם היצרנית היא הצליחה לתמחר את המכונית במחיר קרוב לדור היוצא שמוצע עם מנוע 2.0 ליטר. להערכתה המחיר יהיה בסביבות 167,000 שקלים – דומה למחירה של מאזדה 6 – המכונית הנמכרת ביותר בסגמנט.

    שיווק B4 החדשה עם מנוע גדול יותר ובמחיר דומה למתחרות יכול לספק ליפנאוטו יתרון בסגמנט ומכאן האופטימיות המחודשת בשורות היבואנית.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    סובארו B4 חדשה במרץ ועם מנוע 2.5 ליטר

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.