• Ad
  • לקסוס ES שהושקה בישראל תופסת את מקומה של סדרת GS. עם עיצוב מרשים, שפע של מערכות בטיחות ורשימת אבזור ארוכה היא מוצעת תמורת החל מ-289 אלף ש"ח. מחיר זה מציב את ES מול מכוניות מקטגוריה נמוכה יותר
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    לקסוס ES הושקה הבוקר (א') בישראל כנציגה של מותג היוקרה היפני בפלח השוק של רכבי סלון בתצורת סדאן. הבשורה המשמעותית ביותר שמביאה איתה ES הוא תג מחיר תחרותי מאד, החל מ-289 אלף ש"ח, ובכך תולים אנשי לקסוס את תקוותם להגדיל את כוחה של לקסוס מול מתחרות ישירות, בעיקר מתוצרת גרמניה. בלקסוס מקווים גם  להשיג לקוחות שלא חשבו עד היום על הפרימיום כאופציה, וזאת על-ידי כך שיפתו אותם לקבל תמורה גבוהה יותר ביחס למחיר.

    עוד ב-TheCAR
    טויוטה קאמרי החדשה במבחן דרכים
    לקסוס RC200t במבחן דרכים

     

     

    בפילוח שמוכר לנו ולאירופאים כקטגוריית "מכוניות סלון" הייתה עד לא מכבר ללקסוס נציגות כפולה. מצד אחד הייתה סדרת GS שנועדה להתחרות בב.מ.וו סדרה 5 ובמרצדס E קלאס, ומצד שני סדרת ES, אשר שווקה בארה"ב במטרה להתמודד במכוניות הסדאן בגודל בינוני (במונחים אמריקנים). סדרה ES היא למעשה גרסה מאד מהודרת של טויוטה קאמרי / אוואלון.

    בעידן הנוכחי, שבו כל שוק הרכב נשלט בידי הקרוסאוברים, יצרניות רכב מתקשות להצדיק אפילו דגם בודד בקטגוריה הזאת, למרות שבלקסוס טוענים שקיים עדיין ביקוש יציב יחסית לדגמי סדאן בטריטוריות המחיר הגבוהות, כתוצאה מן השמרנות היחסית של לקוחות בקטגוריה הזאת. לקסוס ES החדשה החליפה לפני כשנה גם את קודמתה וגם את סדרת GS שנמכרה אצלנו, וכך אנחנו מקבלים היום את פניה של עולה חדשה.

    לקסוס בחרה ב-ES ולא ב-GS ראשית לכל מפני שזהו הדגם הנמכר ביותר של המותג מאז סוף שנות ה-80 ועד היום (למעט רכב הפנאי הגדול RX). סיבה נוספת היא שעבור לקסוס קל ומשתלם יותר כלכלית להתבסס על מכונית שבנויה על גבי הפלטפורמה המודולרית של טויוטה לכלי רכב גדולים (GA-K), אותה פלטפורמה שמשמשת גם את טויוטה קאמרי וטיוטה אוואלון החדשות, ולבסס עליה את ES.

    ל-ES יש DNA עיצובי מובהק של לקסוס מבחוץ ומבפנים, עם דגש על רמת הגשה וחומרים מוקפדת יותר מאשר באחיותיה העממיות.

     

    בשונה מ-GS מכתיבה התבססות של ES על פלטפורמה זאת שההנעה תהיה קדמית, ויש מי שיראו בכך חיסרון בהשוואה למיטב המתחרות מגרמניה, בעלות ההנעה האחורית או הכפולה. אלא שמבחינת לקסוס אין כנראה כל בעיה, המותג הזה ממילא פונה לקהל סולידי יותר, והיפנים מעדיפים להציע ללקוחותיהם יחידת הנעה היברידית מאשר להתעקש על הנעה אחורית ומנועים עתירי ביצועים.

    יחידת ההנעה של לקסוס ES זהה לזו של קאמרי: שילוב בין מנוע אטמוספרי בנפח 2.5 ליטר עם מנוע חשמלי מספקים  הספק משולב של 218 כ"ס ומועברים לגלגלים דרך תיבת הילוכים רציפה. פליטת המזהמים הנמוכה של יחידת הנעה זאת מאפשרת ל-ES להיות מסווגת בקבוצה 2 במדרג "המדד הירוק" של משרד התחבורה, בדיוק כמו דגמים היברידים נטענים.

     

     

    הטבת המס ההיברידי מאפשרת ל-ES מחיר התחלתי אטרקטיבי של 289 אלף ש"ח, כ-50 אלף ש"ח פחות ממחיר גרסת הבסיס של GS היוצאת, וכ-100 אלף ש"ח פחות מדגמי הבסיס הלא היברידים של דגמי הסלון הגרמניים. מחיר זה דומה לדגמי גרמניות היברידיות כמו ב.מ.וו 330e ומרצדס C350e, שהפכו לרבות מכר בשנתיים האחרונות.מכוניות אלה אמנם מציעות ביצועים טובים יותר, כמו גם אפשרות נסיעה לטווח של כמה עשרות ק"מ באמצעות אנרגיה חשמלית, אך בן הן קטנות משמעותית מהלקסוס מבחינת הממדים הפיזיים שלהן.

    רשימת האבזור של לקסוס ES ארוכה מאד, וכוללת, למשל בתחום הבטיחות – 10כריות אוויר ומערכות בטיחות מתקדמות שמאפשרות נהיגה חצי אוטונומית. המכונית מאובזרת גם באבזור נוחות מרשים ביחס למחיר, למשל עם  מושבים חשמליים עם חימום וקירור, ריפודי עור ודיפוני עור ללוח המכשירים והדלתות, הגה מתכוונן חשמלית, פנסי LED  בחזית וגג שמש חשמלי.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    סדר בסלון: לקסוס ES הושקה בישראל

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.