• Ad
  • בשנים האחרונות נראה שאיבדנו את יכולת ההתמצאות שלנו במרחב והתרגלנו להסתמך באופן מוחלט על תוכנות הניווט הלווייני. בדרך כלל זה עובד מצוין, אבל תמיד חשוב להפעיל קצת הגיון ולא לסמוך על המכונה בעיניים עצומות. תושבת אונטריו הבינה את זה בדרך הקשה אחרי שנסעה בהתאם להנחיות ה-GPS היישר לתוך אגם
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים
    צילום:Tobermory פרס
    צילום: Tobermory פרס

    הטכנולוגיה לא מפסיקה לרגע להתפתח, מפשטת לנו את החיים וחוסכת מאיתנו לא מעט אתגרים ומשימות שעד לפני מספר שנים היו נדרשות כדי להסתדר בחיים.

    דוגמה מצוינת לכך הן מערכות הניווט מבוססות ה-GPS שהחלו להופיע בגרסאות אזרחיות לפני כעשור.
    בתחילת הדרך מערכות אלו היו מסובכות, יקרות ונחלתם של מעטים ולמעשה רק ב-5-6 שנים האחרונות הניווט הלווייני הפך לנחלת הכלל.

    על אף שמדובר בפרק זמן קצר מאוד יחסית, נראה כי האנשים למדו להסתמך באופן מוחלט על הטכנולוגיה ורבים מתקשים להבין היום איך הם בכלל הגיעו למקומות בארץ ובמיוחד בחו"ל.
    למרות שאנחנו סבורים שרצוי עדיין לדעת להסתכל על מפה וחשוב לטפח חוש התמצאות מסוים, אנו בהחלט מבינים מדוע אנשים חוסכים מעצמם את המאמץ וסומכים על המכונה שתחשב מסלול מחדש.

    עוד ב-TheCar:
    הסיכוי של נהגים למות בתאונה קטלנית יותר מכפול מזה של נהגות
    השתמשתם בטלפון הנייד לפני תאונה? המשטרה תדע על כך
    מרצדס מציגה: המכונית שתחפש חניה במקומכם

    עם זאת, חשוב להבין שעדין צריך להפעיל שיקול דעת ולהבין שבסך הכל מדובר בתוכנה ובכמה שבבים ואם למשל מולכם יש שלט "אין כניסה" אסור להמשיך ישר גם אם ה-GPS מורה לעשות זאת. צריך גם להבין שלפני שמבצעים את מה שהקול הממוחשב אומר לעשות חשוב לבדוק אם הנתיב מימין פנוי והאם הרמזור לא אדום. נשמע לכם טרוויאלי? תתפלאו, אבל בכל יום ברחבי העולם מתרחשות לא מעט תאונות בגלל סיבה זו בדיוק.

    חשוב גם להפעיל הגיון ולמשל אם המערכת מנווטת אתכם לאזור בעייתי אתם צריכים לחשב מהר מסלול מחדש בעצמכם ולא פעם אנו שומעים על אנשים שהתעלמו משלטי אזהרה, עברו מחסומים והגיעו ללב הקסבה באיזו עיירה בשטחים, רק כי זה מה שה-GPS אמר לעשות.

    צילום:Tobermory פרס
    צילום: Tobermory פרס

    הכלל הכי חשוב הוא לדעת להיעזר בתוכנת הניווט אך לא לסמוך עליה בעיניים עצומות, משמע קודם להסתכל קדימה, לסמוך על מה שאתם רואים בעיניים שלכם ורק אם המצב בשטח תואם להנחיות הניווט להישמע להן.
    צעירה קנדית כבת 23 כנראה לא ממש הפנימה את הכלל האחרון ולפני מספר ימים, בעת נסיעה בטויוטה יאריס שלה במחוז אונטריו, היא נסעה בעקבות הנחיית ה-GPS היישר לתוך אגם.

    אחרי שהשכילה להבין במהירות שהרכב שלה לא אמפיבי, הצעירה מיהרה לפתוח חלון, להמלט מהאוטו ולשחות בקור מקפיא של אפס מעלות כמה עשרות מטרים בחזרה לחוף מבטחים.
    אחרי שהתייבשה והתחממה קצת, הצעירה סיפרה במבוכה לשוטרים שהגיעו למקום שהיא נהגה על פי הנחיית תוכנת הניווט ומאחר שהיה גשום וערפילי היא לא שמה לב שהיא נוסעת אל עבר המים.

    הפעם זה הסתיים בצינון קל ובנזק מים בלתי הפיך לטויוטה האדומה, אבל טעויות ניווט יכולות לעיתים להיות קטלניות הרבה יותר. שימו לב!

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    נסעה על פי הנחיית ה-GPS היישר לתוך אגם

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.