• Ad
  • מסלול המירוצים המפורסם בעולם נמכר לחברה פרטית תמורת כ-100 מיליון אירו. בעל הבית החדש מבטיח להשאיר את המסלול פתוח לציבור, ולהמשיך ולארח את מירוצי הפורמולה 1
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    מסלול נורבורגרינג נמכר סופית לקונצרן בשם 'קבוצת הגדי' (Capricorn Group) תמורת כ-100 מיליון אירו. תוכניות הקבוצה: להופך את מסלול המרוצים המפורסם למעוז מחקר ופיתוח עבור יצרניות הרכב.

    הרקע למכירת המסלול

    מתחם ה'נורבורגרינג' שבגרמניה הוא קומפלקס של מספר מסלולי מירוץ, שמהווה מוקד משיכה לתיירות מוטורית מכל העולם, כמו גם כאתר ניסויים והצהרת כוונות של יצרניות רכב. המסלול הפופולרי, שאורכו למעלה מ-25 ק"מ, שוכן במחוז ריינלנד-פאלץ (Rhineland-Palatinate), נמצא בבעלות המחוז (90%) ומהווה גב כלכלי למספר עיירות וכפרים שבסביבתו, בדגש על העיירה נורבורג.

    אבל כשלים ניהוליים של הנהלת המסלול הובילו לחובות כבדים ולהחלטת המחוז, בשיתוף החברה שמנהלת את המסלול, להפוך את המתחם למרכז פנאי-מוטורי-תיירותי-משפחתי שיכלול בית מלון, קזינו, טיילת ולונה-פארק.

    כספים החלו זורמים והפרויקט הענק החל קורם עור וגידים. לקראת סוף הפרויקט פרשו המשקיעים בגלל מחלוקות, והמחוז נדרש לשאת בנטל ההוצאות. בנוסף, רכבת הרים שפועלת במקום נסגרה עקב ליקויי בטיחות חמורים, וגם בעניין זה נאלץ המחוז לאסוף את השברים ולהזרים מזומנים נוספים. החובות הכבדים, שהלכו ותפחו, אילצו את קברניטי המחוז לפנות לממשלת גרמניה כדי לקבל גלגל הצלה. הממשלה הזרימה סכום דמיוני של כחצי מיליארד אירו, אבל לחברת הניהול של ה"רינג" ועדיין נותר חוב עצום של 330 מיליון אירו וזה עוד מבלי שהושקע כסף במסלול עצמו.

    חברת הניהול פנתה גם לאיחוד האירופאי בניסיון לכסות את החובות, אולם האיחוד לא הסכים לספק את חבל ההצלה הדרוש, בטענה שהוא לא יכול לעודד קומפלקס עסקי עצום שמתחרה בעסקים מקומיים יותר מאשר תורם להם.

    ביולי 2012 הכריזה חברת הניהול על פשיטת רגל. סערה התעוררה בעקבות תוכניות סגירת המסלול ומספר שבעות אח"כ הודיעו קברניטי המחוז שהם מתכננים להזרים חבילת סיוע נוספת כדי לכסות את החובות. סה"כ השקיע המחוז כ-524 מיליון אירו במתחם הפנאי-מוטורי-תיירותי-משפחתי של הנורבורגרינג, אבל כנראה שהיה זה בבחינת "מעט מדי מאוחר מדי" ולמתחם מונו מפרקים אשר הודיעו במרץ 2013 על העמדת המתחם כולו למכירה. המחיר שדרשו? 125 מיליון אירו.

    עד לרגע האחרון נבאו ההערכות את זכייתה של חברת 'HIG אירופה', אולם היום הודיע המפרק על בחירה בקונצרן קבוצת הגדי בזכות הצעת מחיר גבוהה יותר, ותמהיל טוב יותר לפיתוח אזורי בעתיד.

    מה יעלה בגורל מסלול נורבורגרינג?

    לעת עתה העסקים כרגיל. קבוצת הגדי עתידה לקחת את המושכות מבעלות המחוז רק ב-1 בינואר 2015. עד אז המחוז מתחייב להמשיך לערוך מירוצים, ימי מסלול פרטיים, ניסויי יצרנים ואירועי בידור שונים שנקבעו מראש. מרגע המעבר לבעלים החדשים צפויים שינויים גדולים ל'גיהינום הירוק'.

    תוכניות לעתיד?

    השיקול המרכזי בבחירת קבוצת הגדי כזוכה היה הבטחה להשקעה של 25 מילון אירו במתחם, תוך יצירת מקומות עבודה חדשים באזור. הרעיון של קבוצת הגדי הוא לפרק את פארק השעשועים בסגנון דיסנילנד שבאזור ה'נורדשלייפה' (Nordschleife) שהיה בין הגורמים לכשלון הכלכלי של המתחם כולו, לשמור על תפקוד בתי המלון שבאזור המסלול הטבעתי ולהשקיע במה שהם קוראים: יצירת "אשכול רכב וטכנולוגיה" במסלול.

    אשכול רכב וטכנולוגיה

    כבר כיום 12 הקילומטרים של ה'נורדשלייפה' משרתים את יצרניות הרכב לבדיקת ביצועי דגמיהן. חלקן מגיעות למסלול במטרה לבצע כיול אופטימלי לדגם מסוים וחלקן כדי לזכות בהילת "היכולת" שעוטפת את המסלול. ליצרניות אחדות, כמו יגואר, לנד רובר ויונדאי, יש מתקן קבוע באזור ישורת התחלה/סיום של טבעת ה'נורדשלייפה'.

    קבוצת הגדי מתכננת לרתום את מעמדו הייחודי של ה"טבעת" ולבסס את האזור כמרכז טכני של יצרניות הרכב, וכן לשלב אותן עם מכללות ואוניברסיטאות במטרה להכשיר את הדור הבא של מהנדסי רכב.

    מי את קבוצת הגדי?

    היא אולי נשמעת כמו ארגון נבל מסרטי ג'יימס בונד, ושמו של מנהל הקבוצה, רוברטינו ווילד (Wild), נשמע קצת כאילו הומצע על-ידי איאן פלמינג (כותב סדרת בונד), אבל הקבוצה ומנהלה מתעניינים כנראה יותר בהצטיינות על מסלול המירוצים מאשר בשליטה עולמית. ווילד מגיע מתחום הספורט המוטורי: בשנת 2000 הוא זכה בסדרת פרארי צ'אלנג' ((Ferrari Challenge עם פרארי 360 צ'אלנג'.

    קבוצת הגדי מורכבת ממספר חברות אירופיות שעוסקות במחקר ופיתוח של חומרים וטכנולוגיות לתעשיית הרכב והתעופה, כמו גם ייצור חלקים, בעיקר עבור יצרניות הרכב האירופאיות. הקבוצה מונה כ-350 עובדים וכבר כיום נמצאים קרוב למאה מהם באזור הנורבורגרינג.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    נמצא קונה למסלול הנורבורגרינג

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.