• Ad
  • ניצחון אדיר לפרארי ב-24 השעות של לה מאן
    פרארי חזרה למרוץ המפרך ביותר בעולם אחרי היעדרות של 50 שנים וניצחה ניצחון מוחץ כנגד תחרות קשה ותנאי מזג אוויר מתעתעים. הישג מעולה גם לקאדילק, אכזבה לפורשה ולפיג'ו
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    אלסנדרו פייר גווידי, ג'יימס קלאדו ואנטוניו ג'ובינצי, שלושת הנהגים של פרארי מספר 51, זינקו בשבת בשעה 1700 (שעון ישראל) מן המקום השני על מסלול דה לה סארת שבצפון מערב צרפת, וחצו ראשונים היום, כעבור 24 שעות, את קו הסיום של מרוץ הסיבולת החשוב ביותר בעולם, ה'לה מאן'.

     

    ניצחון אדיר לפרארי ב-24 השעות של לה מאן

     

    במרוץ מותח מאד, שכמו תמיד הציג דרמות גדולות לעשרות אלפי צופים נלהבים ומאות אלפים שעקבו אחר השידור החי, ניצחה יצרנית הרכב האיטלקית שזה מקרוב חזרה לזירה את טויוטה – אחת משתי היצרניות המנוסות ביותר על הזירה כיום. עבור פרארי מדובר בניצחון הראשון כעבור 58 שנים מאז שניצחה לאחרונה בלה מאן.

    המאבק בין מכונית ההיפרקאר החדשה של פרארי – '499P לה מאן' לבין הצוות המיומן של טויוטה GR010 ההיברידית מספר 8 – סבסטיאן בואמי, ברנדון הארטלי וריו הירקאווה – היה צמוד מ-02:30 לפנות בוקר ועד כמעט לקו הסיום, כאשר הפרארי חצתה בסופו של דבר את קו הסיום עם יתרון של דקה ו-21 שניות בלבד.

     

    ניצחון אדיר לפרארי ב-24 השעות של לה מאן

     

    מי שהפתיעו רבים במהלך יום ראשון הם אלכס לין, ארל באמבר וריצ'רד ווסטברוק, שלושת הנהגים של קאדילק V-Series.R מספר 2, שסיימו את המרוץ המפרך במרחק הקפה אחת מאחורי הפרארי המנצחת. הצוות של קאדילק מספר 3 הפתיע לא פחות כאשר הותירו מאחוריהם את הצוות השני של פרארי, וגם את שני הצוותים של קבוצת 'גליקנהאוס' – הקבוצה ה'פרטית' שהגיעה למיקומים הטובים ביותר מבין הקבוצות הפרטיות (6 ו-7) ולמקום הראשון מבין המכוניות הלא היברידיות.

     

    ניצחון אדיר לפרארי ב-24 השעות של לה מאן

     

    רשימת המאוכזבים השנה נפתחת כמובן עם פורשה, שיצאה לדרך עם המספר הגדול ביותר של מכוניות רשמיות ו'פרטיות' אבל המיקום הטוב ביותר שהיא הצליחה להשיג הוא ה-9, מיד בעקבות פיג'ו שהובילה את המרוץ במשך שעתיים רצופות במהלך הלילה עד שנתקלה בבעיות מכאניות ובסדרת תאונות.

    לאורך רוב שעות היממה שרר סביב לה מאן מזג אוויר סביר, אבל ההתחלה שלו הייתה כאוטית. בשעות הערב והלילה המוקדם נחתו מספר מטחי גשם כבדים אך לא רצופים על המסלול, ומנהלי הקבוצות התלבטו אם לבחור בצמיגי סליקס או בצמיגי גשם. בשעות הראשונות של המרוץ נרשמו די הרבה החלקות ותאונות, ומכוניות הבטיחות יצאו למסלול מספר פעמים כדי להאט את המשתתפים ולפנות מן המסלול את המחליקים.

     

    ניצחון אדיר לפרארי ב-24 השעות של לה מאן

     

    פרארי מספר 50, שזינקה מן המקום הראשון, החליקה במהלך אחד משני אירועי הגשם היותר כבדים בשעות הערב ומאוחר יותר במהלך הלילה איבדה מספר הקפות בגלל דליפת נוזלים ממערכת השבת האנרגיה.
    שתי מכוניות ה-9X8 המיוחדות של פיג'ו החליקו גם הן במהלך הערב והלילה – למרות שבסופו של דבר כולם משבחים את הביצועים שלהן על האספלט הרטוב, ושתיהן איבדו זמן יקר במוסך בגלל בעיות הידראוליות. גם בשעות הלילה ירד גשם באופן לא רציף, ופיג'ו מספר 94, שהובילה את המרוץ מחצות ועד 2 לפנות בוקר, איבדה את ההובלה ומעט לאחר מכן הסתחררה ונתקעה במחסומי הצמיגים, דבר שחייב אותה להיכנס לפיטס לסדרת תיקונים.

    מה שמעיד על תנאי הגשם המתעתעים הוא מספר המסיימים הנמוך: בסיום המרוץ סווגו רק 39 מכוניות מבין 62 שזינקו אליו כ"מסיימות", וזה האחוז הנמוך ביותר של מסיימות מאז שנת 2015.

    פרארי 51 עצרה את הנשימה של כל הצופים כחצי שעה לפני הסיום, כשהיא בהובלה, כאשר נדרשו מספר ניסיונות להניע אותה לאחר עצירת תדלוק בפיטס. למזלם של הקבוצה והצוות בשלב זה נצבר לזכותה יתרון מספיק והיא שבה למסלול 54 שניות לפני טויוטה מספר 8. אגב, כשעה וחצי קודם לכן, שעתיים לפני הסיום, סיפקה טויוטה מספר 8 דרמה משלה כאשר ריו היראקאווה נעל את הבלמים האחוריים ושלח אותה ל'ספין' שהסתיים במגע עם גדר הבטיחות. גם זה חייב כניסה לתיקונים בפיטס.

     

    ניצחון אדיר לפרארי ב-24 השעות של לה מאן

     

    שתי הקאדילק, למרות ההישג המרשים מאד – סיפקו גם הן רגעים מותחים בגלל מספר החלקות קלות על המסלול החלקלק, ואילו מכונית מספר 3, שבסופו של יום סיימה רביעית, סבלה גם מתקלות מכאניות שתוקנו.
    מי שיצטרכו לספק הכי הרבה הסברים הם אנשי פורשה, גם בגלל הביצועים הפחות טובים של הצוות הרשמי ביחס לצוות הלא רשמי ובעיקר בגלל יותר מידי תקלות טכניות של ה-963 LMDhs.

    ומה לגבי מופע הראווה של נסקאר עם השברולט קמארו ZL1 Cup של 'מוסך 56'? הצוות האמריקני הצליח אמנם להגשים את המשימה וסיים את המרוץ המפרך במקום אחד לפני האחרון, אבל לא לפני שאיבדה זמן רב על תקלה קריטית של תיבת ההילוכים.

     

     

     

     

     

     

    לקריאה נוספת:

    בשבת-ראשון זה קורה: מרוץ 24 השעות של לה מאן חוגג 100 שנים

     

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    ניצחון אדיר לפרארי ב-24 השעות של לה מאן

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.