• Ad
  • אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    עדיין לא ברור האם ניסאן 'בליידגליידר' תהפוך למכונית כיף לא יקרה לצעירים, או שהיא מכוונת דווקא לעשירון העליון של שוחרי איכות הסביבה

    בתערוכת טוקיו הקרובה, שתיפתח לקהל בשבוע הבא, תציג ניסאן את דגם התצוגה 'בליידגליידר' – מכונית ספורט חשמלית, שלושה מושבית, שאמורה להחזיר את הכיף מנהיגה, במחיר שפוי ו"מיועדת לגברים צעירים" (כך ניסאן).
    'בליידגליידר' היא, איך אפשר לומר את זה בעדינות, "מכונית משולשת", עם חרטום צר (רוחב של 1 מטר מלפנים) ומותניים רחבות (1.9 מטר מאחור). סידור הישיבה, כמו במק-לארן ובמכוניות קונספט לא מעטות שקדמו לה, מציב את הנהג מלפנים ובמרכז, ולצדדיו, מאחור, שני מושבים לנוסעים.


    הקונספט המשולש הזה לא נברא, כאמור, על-ידי ניסאן, אבל כבר משמש אותם (עם מכונית המירוץ 'דלתאווינג') מאז מירוץ 24 השעות של לה-מאן בשנה שעברה, וככל הנראה עתיד לשמש אותם גם במכוניות ספורט נוספות. ההיגיון ההנדסי, כך ניסאן, נובע ראשית לכל מכך שתצורה כזו אמורה להיות "יציבה" מבחינה דינמית, ובנוסף גם להקנות יתרון אירודינמי.
    מרכב המכונית בנוי ברובו מפלסטיק וחומרים מרוכבים, וכונסי אוויר גדולים מספקים קירור לסוללה (שנמתחת לכל אורך רצפת המכונית) ולמנועים החשמליים. חלק עיקרי של הסוללה, מסוג ליתיום-איון, מונח מאחור כדי לקבל חלוקת משקל של 30-70% (אחורה), וזו מספקת אנרגיה לארבעת המנועים החשמליים שממוקמים בתוך הגלגלים.
    דגם התצוגה שיוצג בטוקיו הוא מכונית מתפקדת ונוסעת, ועם זאת אנשי ניסאן לא מתחייבים בינתיים על תאריך ייצור. מצד אחד, מקורות אצל היצרן מספרים שמכונית כזאת נועדה להיות לא יקרה כדי שתקסום לצעירים, ומנגד יש מי שטוענים שניסאן דווקא מכוונת אל פלח השוק של לקוחות עשירים, מי ששוקלים כעת רכישה של ב.מ.וו. i3 או i8.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    ניסאן פונה לגברים צעירים עם מכונית ספורט חשמלית, מהנה, ובעיקר משולשת

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.