• Ad
  • נחשף ג'יפ רנגלר החדש

    אחד האייקונים הגדולים בעולם הרכב מתחדש. בתפריט שינויים מינוריים בעיצוב החיצוני, תא נוסעים מודרני בהרבה, הפחת משקל משמעותית ולראשונה מנוע בנפח של רק 2.0 ליטרים
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    הג'יפ הקלאסי מתחדש עם דור חדש לאחד האייקונים המוטוריים הבולטים בעולם. אחרי המתנה ארוכה ואין סוף טיזרים, הרנגלר בדורו הרביעי נחשף אמש במסגרת ימי העיתונות של תערוכת הרכב בלוס אנג'לס ומציג יחידות הנעה חדשו, תא נוסעים מעודכן ועיצוב שכמובן שומר על המסורת.

    זהו הדור הרביעי של הרנגלר שהחליף את ה-CJ, הג'יפ הקלאסי, רכב השטח הקטן ובעל העבירות יוצאת הדופן שנולד בחופזה בעקבות מכרז בהול שהוציא צבא ארצות הברית עם תחילת מעורבותו במלחמת העולם השנייה.

    במכרז התכנון על זכתה בזמנו חברה קטנה, אך מאחר שלא היה ביכולתה לספק את הכמויות שדרש צבא ארצות הברית במהירות, התכנון המוצלח (של הדגם שזכה לכינוי 1941) הועבר לחברת וויליס שייצרה במהלך מלחמת העולם יותר מ-600 אלף ג'יפים לצרכים צבאיים.

    כשהמלחמה הסתיימה וכשבבעלותה השם המסחרי "ג'יפ" שהפך לשם דבר בעקבות עברו הצבאי המפואר, פיתחה חברת וויליס דגם אזרחי מעודן יותר שהיה הרכב האזרחי הראשון בעל הנעה לכל ארבעת הגלגלים אשר יוצר בייצור המוני.

    עוד ב-TheCar: 
    טירוף לשטח: ג'יפ בקונספט לרנגלר עם 700 כ"ס 
    מבחן השוואתי: טויוטה C-HR, הונדה HR-V, קיה נירו וג'יפ רנגייד  
    אייקון השטח האמריקאי זוכה לגרסה אולטימטיבית דווקא בסין

    הג'יפ זכה להצלחה בקרב חוואים וחובבי טיולי שטח שהעריצו את יכולת העבירות שלו ואת פשטות מכלוליו, אך עד מהרה נקרא הג'יפ שוב אל הדגל ושימש כרכב להסעת לוחמים גם במלחמות הבאות של ארצות הברית בקוריאה ולאחר מכן בויאטנם. דגם חדש (CJ-5), גדול וגבוה יותר, הוצג במהלך שנות החמישים ובמשך הגיעו ה-CJ-6 ו-7, עד שבשנת 1987 הוצג דור חדש והוחלט לשנות את שמו לג'יפ רנגלר.

    למרות היותו אייקון מוטורי בלתי ניתן לערעור שזכה להצלחה מסחרית גדולה במהלך השנים, המותג ג'יפ החליף לא מעט בעלים עד שבמהלך שנות השמונים הוא נמכר לקונצרן קרייזלר.

    הרנגלר החדש (שיזכה לקוד הדגם JL) מחליף לאחר עשור את הדור הקודם. הרנגלר החדש מציג עיצוב שאי אפשר לטעות בו ומרחוק קשה להבחין בשינויים של ממש אל מול הרנגלר הקודם.
    עם זאת, במבט מדוקדק יותר ניתן לזהות חידושים כמו פנסים ראשיים המשלבים תאורת לד ופנסי איתות ותאורת יום חדשים בחזית בתי הכנף הקדמיים. כמו כן סבכת 7 הצלעות המסורתית גדלה וכעת צמד הצלעות הקיצוניות משיק לפנסים הראשיים. בעוד שבצללית הצד השינויים מינוריים, באחוריים ניתן להבחין ביחידות תאורה רבועות מודרניות המזכירות בפיסולן את יחידות התאורה ברנגייד הקטן. בגרסאות הגג הקשיח ניתן לציין גם חלון אחורי גדול באופן משמעותי בהשוואה לדגם היוצא.

    בקבינה השינויים משמעותיים בהרבה. בג'יפ אמנם הקפידו לשמור על המראה הקשוח אך שיפרו את העיצוב, שדרגו את איכות החומרים וציידו את הרנגלר החדש בדור החדש של מערכת Uconnect של הקונצרן הכוללת מסך 8.4 אינץ', שליטה ובקרה במערכות הרכב השונות וקישוריות מלאה לרשת וכן תאימות לממשקי אפל קאר פליי ואנדרואיד אוטו. לוח המחוונים עדיין כולל צמד שעונים אנלוגיים גדולים אך ביניהם נוסף מסך הכולל מגוון רחב של אפשרויות תצוגה ובקרה על מצב הרכב והשטח בו הוא נע.

    מתחת למעטפת הרנגלר החדש כמובן שומר על המבנה הקלאסי של שלדת סולם קשוחה, אך שדרוג במערך המתלים ושימוש נרחב בחלקי מרכב העשויים מאלומיניום הביא להפחתת משקל משמעותית של קרוב ל-100 קילוגרמים.

     

    הרנגלר החדש יוצע בשלב ראשון עם 3 יחידות הנעה שונות: בנזין 3.6 ליטר וי 6 פנטסטאר המוכר והמוצלח של קונצרן קרייזלר שהניע גם את הדור היוצא ומפיק 285 כ"ס  ו-36 קג"מ, דיזל וי 6 טווין טורבו המפיק  256 כ"ס וממומנט רציני של כ-60 קג"מ, והמנוע השלישי בעל 4 צילינדרים בנפח 2.0 ליטרים, הקטן ביותר אי פעם בתולדות הג'יפ, שבעזרת מגדש טורבו יפיק 268 כ"ס ומומנט של 40 קג"מ. יחידת הנעה זו תגיע עם מערכת היברידית בזרם נמוך של 48 וולט שאמורה לספק את החשמל הנדרש למערכות העזר השונות של הרכב.

     

    הלקוחות יוכלו לבחור בין תיבת 6 הילוכים ידנית לתיבת 8 הילוכים אוטומטית שישודכו לתיבת העברה שתאפשר לבחור בין הנעה אחורית לכפולה ותכלול כמובן הילוך כוח ונעילות דיפרנציאלים.

    הרנגלר יוצע במספר רמות אבזור שהבכירות בהן, סהרה ורוביקון, יכללו גם צמיגי שטח מלא, מערך מתלים משופר, סרני דנה 44 ואופציה לניתוק חשמלי של המוטות המייצבים למניעת הצלבות בשטחים טכניים.

    כמו בדור הקודם, גם הרנגלר החדש יוצע בתצורה קצרה עם שתי דלתות וארוכה עם ארבע דלתות ואופציה לבחירה בין גג קשיח מתפרק חלקית לגג פתוח. בהמשך צפויה להצטרף גם גרסת פיק אפ שלראשונה תוצע ככל הנראה גם עם אופציה לגג נפתח.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.