• Ad
  • טויוטה קאמרי היברידית
    רן דנאי, מנכ"ל יוניון מוטורס, אומר כי היבואנית תומכת בתחרות ובריבוי ספקים עבור כל מותג. "זה טוב למשק הישראלי", הוא מסביר, ומעריך כי תוך כעשור ימכרו בשוק המקומי יותר מ-300,000 מכוניות חדשות
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    יוניון מוטורס, יבואנית טויוטה, תרשום השנה את אחת השנים המוצלחות שלה. בימים האחרונים חצתה היבואנית את רף 20,000 מכירות לשנה זו ואלה משקפים עלייה של 38% ביחס לנתוני השנה שחלפה שהיו מעולים לכשעצמם. את עיקר ההצלחה ניתן לזקוף לדור החדש של קורולה – הדגם הנמכר ביותר בישראל מיום השקתו ובכל חודש. גם ראב 4, לנד קרוזר ואוריס סטיישן הייבריד הציגו וממשיכים להציג השנה מכירות נאות.

    לדברי רן דנאי, מנכ"ל יוניון מוטרס יבואנית טויוטה, מכירות קורולה והמותג בכלל בשנה שחלפה עברו את רף ציפיותיו. להערכתו עד סוף השנה ימכרו בישראל 26,000 מדגמי טויוטה ונתח השוק של המותג יעמוד על כ-11.5%. דברים אלה אמר דנאי בעת השקת יאריס המחודשת.

    יבוא מקביל
    בעת מסיבת העיתונאים דנאי התייחס לראשונה לעובדה שדגמי טויוטה מיובאים על-ידי יבואנית נוספת, חברת 'אלבר' המוכרת יותר מתחום הליסינג וציי הרכב. "יבוא מקביל יהיה בישראל," אומר דנאי. "אנו בעד ריבוי ספקים עבור כל מוצר – זה טוב למשק הישראלי. כנציג טויוטה זה מהווה עבורנו תחרות, אבל התחרות ברובה מתקיימת בדגמים שאנחנו לא מייבאים. אנחנו היבואנית עם המגוון הרחב ביותר של דגמים ועדיין אין לנו את היכולת או המשאבים לשים על המדף עבור הלקוח הישראלי, את כל המוצרים שיש לטויוטה להציע. אלבר היא רק הראשונה ובתקופה הקרובה יקומו לה מתחרות חדשות, אבל להערכתנו גם הן יתמקדו בדגמים שאנחנו לא מייבאים".

    דנאי ציין כי כל הדגמים המיובאים על-ידי אלבר מגיעים מארה"ב וכדאיות יבואם נבחנה ונבחנת כל פעם מחדש. "העובדה שקאמרי החדשה מגיעה אלינו מארה"ב (הדורות הקודמים הגיעו מיפן, י.ש), פתחה עבורנו ערוץ חדש ומעתה יהיה לנו קל יותר לייבא משם דגמים." אומר דנאי. "אבל צריך לזכור שאלה דגמים שונים: עם מעלות בפרנהייט ולא בצלזיוס, מיילים ולא בק"מ, תדרי הרדיו שונים ואפילו פיית תדלוק אחרת. כיבואנית רשמית אנחנו לא יכולים לייבא דגמים שכאלה והיות ואין להם דרישה באירופה, טויוטה כיצרנית לא מעוניינת לבצע את ההתאמות הנדרשות הכרוכות בעלויות גבוהות. אבל ליבואנית מקבילה אין בעיה לעשות זאת ולייבא כל מוצר שיש גם אם הוא לא בדיוק מתאים לשוק הישראלי".

    ביוניון מוטורס החליטו בשלב זה להשאיר את היבוא מארה"ב מצומצם. לטענתם גם השנה דגמים שונים המיוצרים בארה"ב כמו סיינה והיילנדר נבחנו ולבסוף הוחלט שלא לייבאם. עם זאת, כדי להתחרות באלבר, הם שוקלים לייבא גרסה מוזלת של קאמרי שתוצע ברמת אבזור ומחיר דומה לזו המגיעה על-ידי היבואנית המקבילה.

    לדברי דנאי המכונית היחידה שבה המחיר פועל לרעתם היא הגרסה ההיברידת של הקאמרי. "כשהצגנו את הניירת של המכונית למשרד התחבורה דרגנו אותה בקבוצה זיהום 3." אומר דנאי. "אלבר הציגה את אותם ניירות ודרגה אותה בקבוצה 2. המשמעות היא שאלבר נהנית מהקלות של רכב היברידי ומס קניה בגובה 30%. הנושא מטופל כרגע על-ידי משרד האוצר ואחת מבינינו תצטרך להתאים את המחיר."

    בעשור הקרוב ימכרו בישראל יותרמ-300,000 מכוניות
    דנאי, אופטימי מאוד בנוגע לעתיד השוק הישראלי. הוא כמובן מציין שלמבצע צוק איתן היו השפעות עמוקות על שוק הרכב וכבר בדו"ח המסירות של החודש (ספטמבר י.ש) נראה "תיקון". להערכתו על אף שמדובר בחודש חגים הקצר יחסית בימי עבודה, ימסרו כ-18,000 מכוניות חדשות – בדומה לקצב המסירות בחודש עבודה מלא ודומה לקצב במסירות מתחילת השנה.

    להערכת דנאי מבצע צוק איתן גרם להפסד מסירות משוער של כ-6,000 מכוניות. "בתקופת הקיץ מצטיידות חברות ההשכרה במכוניות חדשות." אמר דנאי, "השנה הם נתקעו עם מכוניות קיימות ללא שימוש וכעת הן לא זקוקות להצטיידות מאסיבית נוספת".

    למרות ההפסד המשוער, דנאי מעריך ששנת 2014 תסתיים בשיא של כל הזמנים עם מסירות של 240,000 מכוניות חדשות בישראל. לדבריו, שערי מטבע "נוחים" היו בין הגורמים למסירות הגבוהות. הוא גם צופה שבעשור הקרוב שוק הרכב הישראלי יחצה את רף 300,000 מכוניות חדשות.

    דנאי צופה עתיד ורוד, אך בטווח הקרוב הוא אופטימי פחות. להערכתו בשנת 2015 תהיה ירידה במסירות והשוק יחזור לרמת 220,000 מכוניות חדשות בשנה. דנאי מציין מספר גורמים שלדעתו יובילו להחלשות הצפויה. הריביות הנמוכות בשוק יגרמו להתחזקות המטבעות הזרים ולעליית מחירים. הצטיידות חברות הליסינג הנעה במחזוריות הסובבת כל שלוש שנים תהיה מועטה (שנת 2012 הייתה הצטיידות נמוכה ועל כן בשנת 2015 צפויה הצטיידות דומה). השוק האירופי מתאושש וכך גם הביקוש למכוניות חדשות. המשמעות היא שאין עוד עודפי ייצור ומחירים המכוניות מתייקרים עבור היבואניות הישראליות. "אנחנו כבר כיום ניצבים בפני מחסור בפריוס פלוס, בלנד קרוזר ובראב 4." אומר דנאי.

    בנוסף המיסוי על מכוניות כלאיים עתיד לעלות בתקופה הקרובה. כיום מוטל מס קניה בגובה 30% על מכונית כלאיים, אך באוצר מתכננים בחודשים הקרובים להעלות את המס ל-45%. עליית מס בשיעור של 15% עלולה לייקר את דגמי הכלאיים בשיעור של כ-7%. "נתח המכירות של דגמי הכלאיים תופס אצלנו 17% מהמכירות, ובניקוי דגמים הנמכרים לציי רכב המספר עולה לכ-33%." אומר דנאי, "נעשה כל שנוכל בכדי למתן את ההשפעה, אם באמצעות ייבוא דגמים לפני העלאת המס ואם באמצעות משא ומתן עם היצרנית."

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    יבואנית טויוטה לא חוששת מייבוא מקביל

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.