• Ad
  • נהיגה ראשונה: משאיות וולוו FH החדשות

    השקת סדרת ה-FH החדשה של וולוו אפשרה לנו להתרשם מהמשאית החדשה וסיפקה לנו הפעם הזדמנות לחלוק קבינה עם ראש מחלקת קו ההינע של החברה, הגברת אסטריד דרוסן - מנהלת, מהנדסת וגם נהגת סמיטריילר מצטיינת
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    משאיות וולוו FH 2015הכבישים המגוונים ומזג האוויר הנוח מושכים יצרני רכב רבים לקיים את ההשקות לדגמיהם החדשים בדרום ספרד, אבל הפעם לא מדובר בעוד סופר מיני משובטת או במשפחתית שהתעדכנה, אלא ברכב עם 18 גלגלים במשקל כבד.

    לא רק הגלגלים שונים אלא גם, כך יתברר בהמשך, גם החברה שתהיה לי בקבינה.
    בזמן שמצוותים את העיתונאים לנציגי וולוו אני מתבשר שלנסיעה איתי יצטרף מנהל תחום קו ההינע במפעל וולוו משאיות שנמצא בעיר גטבורג שבשוודיה.

    הפתעה בקבינה

    כעבור כמה דקות, בעודי פוסע לכיוון המשאית שניתנה לי, אני מבין שלא מדובר במנהל אלא במנהלת. הכירו, הגב' אסטריד דרוסן – האמא של כל מה שמחבר בין המנוע לגלגלים בסדרת משאיות ה-FH החדשה: תיבות ההילוכים, מצמד, גל הינע, סרנים וכו'.
    דרוסן, אישה גבוהה ונאה בתספורת קצוצה העובדת במפעל בעל סממנים גבריים כוחניים, היא חוליה חשובה בתכנון ויצור ה-FH החדשה, אשת מקצוע שתחתיה עובדים רבים ומי שהצעידה את המחלקה שלה להצגת חידושים טכנולוגיים חשובים שעדיין אין כיום למתחרים.

    מנהלת, מהנדסת ונהגת משאית מצטיינת
    מנהלת, מהנדסת ונהגת משאית מצטיינת

    מסתבר שאסטריד היא לא רק מנהלת מצטיינת, אלא גם נהגת משאית מעולה המשתלבת בתנועה עם הסמיטריילר הענק בקלות כאילו זו מדובר במכונית מיני קטנה.

    קשה להסתיר את הגאווה שלה מהמוצר הסופי שהיא מכירה כל כך טוב עוד משלבי התכנון הראשוניים. "אין ספק", היא מסבירה לי, "לראות את הפרויקט מתרומם משולחן השרטוט לכביש זה רגע מאוד מרגש".
    לרגע היא פורשת לעולם דימויים שונה ובחיוך רך וצניעות היא מסבירה שההתרגשות דומה לזו שחווה צוות מיילד בבית חולים, "אבל במקרה זה", היא זורקת חיוך ממזרי, "במקרה זה אני גם היולדת".
    הכוונה של דרוסן היא לגיר האוטומטי כפול המצמדים החדש: אלפי ברגים ומאות גלגלי שיניים שהצוות תיכנן וחיבר יחדיו ומאפשרים ל-FH לנוע.

    מי הטורקיז של קו החוף המבטיח של דרום ספרד זוהרים אליי כאילו קוראים לי לזנוח הכל ולהרביץ קפיצה למים הצלולים, אבל אני נצמד לחובתי העיתונאית ופונה לאסטריד שאוחזת בהגה של ה-FH16 עם 500 כ"ס ופוצח בשיחה על… גיר אוטומטי עם מצמד כפול.

    המהנדסת יודעת בדיוק מה מתחולל בכל שניה בקרביים של הגיר כפול המצמדים, יחד עם הצוות שלה היא חקרה ובדקה כל שלב ושלב והיא כבר יודעת שזה עובד, ועובד טוב, גם כשבנגרר שלנו יש עכשיו מטען השוקל 40 טון.

    משאיות וולוו FH 2015

    מכירה כל בורג

    משאיות וולוו FH 2015דרוסן מסבירה שמערכת המצמד הכפול מקצרת את זמן הביניים בין העברת הילוך להילוך מאחר שלמעשה היא כוללת שתי מערכות הילוכים ובזמן שאחת מניעה את הרכב השניה מכינה כבר את ההילוך הבא. היא מצביעה על שעון הטורים ומראה את תנועת המחוג הסופר מהירה בזמן החלפות ההילוכים.
    כדי להדגים עד כמה מהירה התגובה של המערכת היא מורידה מעט מהלחץ על הדוושה ותוך שבריר שניה כבר נשמעת אנקת המנוע שמסגירה שהמערכת הורידה הילוך כדי לשמור על המנוע בטווח האפקטיבי שלו.
    אחרי הסברים והדגמות הנוגעות להגיר דרוסן עוברת למערכת המחשב של ההגה ששולטת במערכת הידראולית המבטלת לחלוטין את הרעידות בהגה גם בדרך משובשת.

    43434665

    "האמת, היום זו כבר לא בעיה לנהוג בסמיטריילר", מסבירה המהנדסת, "המערכות מתקדמות, ידידותיות למשתמש ולא מצריכות כוח פיזי רב כדי לתפעל אותן, וזו הסיבה שבשנים האחרונות יותר ויותר נשים מוציאות רישיון נהיגה על משאית. בשוודיה יש הרבה נהגות אוטובוס וגם בתחום המשאיות נהגות מהוות כבר יותר מעשרה אחוזים".

    מכונה מרשימה

    ביום המחרת מחכים לנו 300 קילומטרים נוספים. הפעם אני תופס את ההגה של FH 16 בגרסה הבכירה עם מנוע העומד בתקני יורו 6 ומפיק לא פחות מ- 750 כ"ס.
    אין ספק, מדובר בחיה רעה. אנחנו מתקרבים לשיירה של משאיות מקומיות המזדחלות בנתיב הימני בטור בעליה ארוכה, אני מחליט לעקוף ועובר לשמאלי.
    לא נדרשת יותר מלחיצה בריאה על הדוושה ולמרות שאנו גוררים 40 טון עד מהרה שיירת המשאיות נשארת הרחק מאחור.

    "אחרי שנים של תכנונים ובדיקות, החודש הזה בספרד הוא חוויה מיוחדת", מסבירה דרוסן. "מדי יומיים מגיעה קבוצה אחרת של עיתונאים ממדינה אחרת כדי 'לטעום' קצת ממה שעמלנו כל כך קשה עליו, ולנו יש הזדמנות להבין בעזרתם טוב יותר את הצרכים השונים של כל שוק ושוק".

    אנחנו לקחנו חלק בסבב העיתונאים האחרון של ההשקת ה-FH ובמקביל אלינו גם החבר'ה מוולוו עושים את דרכם לשדה התעופה של מלגה.
    מרחוק אני מזהה את דרוסן, המנהלת שהייתה הפרטנרית שלי לנהיגה ביומיים האחרונים. היא מגיעה לעמדת הצ'ק אין במראה מוקפד ועם מזוודה מסוגננת. לבטח אף כאן לא מעלה בדעתו שמדובר במהנדסת משאיות בכירה ונהגת סמיטריילרים מדופלמת, אבל כפי שלמדתי כבר להכיר אותה, דרוסן ממש לא מתעניינת בשיוכים מגדריים ויותר מכל משתוקקת לחזור לשוודיה ולשולחנות השרטוט כדי להמשיך ולפתח עוד ועוד שכלולים ושדרוגים שבוודאי נפגוש במשאיות וולוו בשנים הבאות.

    משאיות וולוו FH 2015

    >> נהיגה ראשונה במרצדס ארוקס

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.