• Ad
  • חודש וחצי לפני פתיחת תערוכת הרכב החשובה, יצרני הרכב מתחילים לחשוף את החידושים בליין הדגמים הסדרתי שלהם שיוצגו בתערוכה, והיום - דור חדש ל-i30, רכב פנאי גדול לסקודה וחזרתה של האיגניס מבית סוזוקי
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    חודש וחצי לפני פתיחת שעריה של אחת מתערוכת הרכב החשובות בעולם בפריז, יצרני הרכב מתחילים להסיר את הלוט, אם באופן מלא או בצורה חלקית, מהדגמים הסדרתיים החדשים שהם ישיקו בתערוכה. אתמול היו אלו יונדאי, סקודה וסוזוקי שחשפו בהתאמה מכונית משפחתית, רכב פנאי בגודל מלא וסופר מיני מסוגננת עם חשיבות גדולה גם לשוק המקומי שלנו.

    עוד ב-TheCar:
    מבחן דרכים: יונדאי אלנטרה החדשה
    נהיגת התרשמות ראשונה: סקודה אוקטביה 1.0 ליטר
    סוזוקי באלנו מול טויוטה יאריס ומאזדה 2 במבחן השוואתי

    ארבע וחצי שנים אחרי שרשמה קפיצת מדרגה עם השקתה של הi30- בדורה השני, יונדאי חשפה אתמול טיזר ל-i30 החדשה הכולל צילומים מוצללים של הפרונט והאחוריים של ההאצ'בק שמשפחתית החושפים חזות שהפכה לאגרסיבית ומסוגננת יותר ובעיקר מצועצעת פחות מזו של הדור היוצא, זאת בהשראת הקו העיצובי החדש של יונדאי שפגשנו בטוסון ובאלנטרה החדשות.

    2017-hyundai-i30-1

    בשלב זה יונדאי לא חושפת פרטים באשר למפרט הטכני והיצע יחידות ההנעה של ה-i30 החדשה וגם לא ברור האם מדובר במכונית חדשה לחלוטין שתוכננה מדף חלק כמו ה-i20 או רק במתיחת פנים משמעותית כמו במקרה של האלנטרה.
    בכל מקרה יש לצפות למערך מרשים של מערכות בטיחות מתקדמות המוכר מדגמים אחרים של הקונצרן דוגמת הקיה ספורטאז' והיונדאי סונטה שיכלול בקרת שיוט אקטיבית, מערכת אקטיבית לשמירה על נתיב הנסיעה ובלימת חירום אוטונומית במהירויות של עד 80 קמ"ש.

    סגמנט משפחתיות ההאצ'בק מרכזי במיוחד במדינות אירופה ולמרות עליה מתמדת בביקושים למכוניות מהמזרח גם ביבשת הישנה, עדיין שוק המשפחתיות נשלט באופן ברור על ידי היצרניות המקומיות עם דגמים כמו הגולף, הפוקוס והאסטרה.
    בניסיון לנפץ את תקרת הזכוכית החברה הקוריאנית מדגישה שעל אף הלוגו בחזית, ה-i30 החדשה תוכננה, עוצבה וגם תיוצר באירופה ולמעשה, כפי שמגדיר זאת פיטר שרייר, ראש מחלקת העיצוב של הקונצרן ומעצב גרמני בעל שם שעבד בעבר בקונצרן פולקסווגן, מדובר במכונית אירופאית לכל דבר.

    2017-hyundai-i30-3

    160810 Kodiaq (1)במקביל סקודה חשפה אמש פרטים נוספים על הקודיאק, רכב הפנאי הגדול הראשון שלה, שיושק אף הוא בתערוכת פריז ויציע מימדים מגודלים ואופציה לשורת מושבים שלישית.
    הקודיאק, שיתבסס על פלטפורמת ה-MQB המפורסמת של הקונצרן, יציג מימדים נדיבים ושימושיות רבה עם חלל מטען מכובד שינוע בין 720 ליטרים (כששורת המושבים השלישית מקופלת) ליותר מ-2000 ליטרים כששתי שורות המושבים מקופלות.
    למרות צבעי ההסוואה שמעטרים את תמונות הרכב שנחשפו, הקו העיצובי די ברור ובהתאם לנהוג ברכבי סקודה הקודיאק יציג מראה רבוע ושמרני למדי אך בה בעת נעים לעין המשלב אלמנטים שניתן לפגוש בסופרב החדשה וניחוחות מעולם רכבי הפנאי.

    היצע יחידות ההנעה, כנהוג ברכבי קונצרן פולקסווגן, יהיה מגוון ויכלול גרסאות בנזין ודיזל עם הנעה קדמית או כפולה ותיבות הילוכים כפולות מצמדים עם 6 או 7 יחסי העברה.
    הספקים יתחילו ב-125 כ"ס ב-1.4 טורבו בנזין הבסיסי ויגיעו עד ליותר מ-200 כ"ס בגרסאות הבנזין והדיזל הבכירות בנפח 2.0 ליטרים.

    לנוכח העליה המתמדת בביקושים לרכבי פנאי, הקודיאק הוא ללא ספק אחד הדגמים החשובים של המותג הצ'כי בשנים האחרונות וככל הנראה זה שיעניק, יחד עם הסופרב, את כרטיס הכניסה של סקודה לשוק האמריקאי.

    2017-skoda-kodiaq-tour-de-france-paris-13

    לארץ רכב הפנאי הצ'כי צפוי להגיע באמצע השנה הבאה ובשלב זה עדיין לא ברור מה יהיה תג המחיר שיוצמד לו.
    עם זאת נראה שבצ'מפיון, היבואנית, מקווים להציע את גרסת הבסיס באזור ה-170 אלף שקלים על מנת לאתגר את גרסאות 7 המושבים של האאוטלנדר של מיצובישי הזוכה בארץ, בשל שורת המושבים השלישית, לביקושים ערים בשנים האחרונות, בעוד שגרסאות בכירות יותר יתומחרו סביב 200 אלף שקלים וצפונה בדומה לדגמים כמו יונדאי סנטה פה.

    Ignis004סוזוקי ממשיכה להעלות מהאוב שמות דגמים מהעבר ואחרי שחזרה להשתמש בשם "באלנו" כעת אנו מתבשרים גם על שובה של האיגניס.

    בניגוד לקשר הרופף בין הבאלנו משנות ה-90' למכונית הנושאת שם זה כיום, האיגניס החדשה בהחלט שומרת על זיקה לדגם המקורי שיוצר בין השנים 2000-2008 ושילב בין מבני קופסתי רבוע למימדי סופר מיני.
    עם זאת, הדור החדש מציג מראה המאופיין, בהתאם לגלי הפופולריות האדירה בשוק הרכב ולמיצוב של סוזוקי עוד מאז ימי הסאמורי כמותג המתמחה בתחום, ניחוחות מעולם רכבי הפנאי עם יציבה יותר גבוהה, קווים חדים מבעבר, מסילות גגון, חיפויים בולטים מסביב לבתי הגלגלים ופרונט הכולל סבכה ופנסים גדולים, פגוש אגרסיבי ומכסה מנוע הכולל חריצים בצידיו בהשראת הסוזוקי גרנד ויטארה.

    תמונות תא הנוסעים חושפות מראה פשוט אך פונקציונלי ונאה כמו גם מערכת מולטימדיה מקורית חדשה שתמוקם בחלקה העליון של הקונסולה המרכזית.

    האיגניס מתבססת על פלטפורמת הבאלנו החדשה וכמוה צפויה להציג משקל עצמי נמוך במיוחד של פחות מטון.
    האיגניס תגיע בגרסאות הנעה קדמית או כפולה והיצע יחידות ההנעה יכלול את מנוע ה-1.2 האטמוספרי המוכר מהסוויפט והבאלנו. בהמשך צפויות להצטרף אליו גרסה היברידית שתשלב בין מנוע ה-1.2 למנוע חשמלי קטן וככל הנראה גם גרסה ספורטיבית שתעשה שימוש באחד מהמנועים המוגדשים החדשים של סוזוקי בנפח 1.0 או 1.4 ליטרים.

    Ignis001

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    מתכוננים לפריז: יונדאי עם משפחתית אירופאית, רכב פנאי לסקודה וסופר מיני בניחוח שטח לסוזוקי

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.