• Ad
  • מתיחת הפנים של אקסטרייל כמעט זניחה מבחינת העיצוב אבל נושאת בשורה חשובה בתחום מערכות הסיוע לנהג. האם היבואנית תעדיף את הטבת המס של מובילאיי או תבחר במערכת בלימה אוטונומית?
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    חברת ניסאן ניצלה אמש את גמר גביע האלופות שנערך בקארדיף, ווילס, כדי להציג את מתיחת הפנים של 'אקס טרייל', הקרוסאובר הגדול ביותר שלה באירופה.

     

     

    מתיחת הפנים עצמה אינה משמעותית ככל שהדברים נוגעים לעיצוב, אבל נושאת שתי בשורות חשובות בתחום מערכות סיוע לנהג ושיפור נפח ההטענה ושימושיות המושבים.

    מבחינה עיצובית אקס טרייל מתגלגל על הנתיב שקבע אחיו הקטן, קשקאי, אשר מבוסס על אותה פלטפורמה, ומציג שינויים מינוריים ודומים לאלה שבוצעו במתיחת הפנים שלו.
    הבשורה החשובה ביותר, לפחות עבור לקוחות אירופאים, היא מערכת הסיוע-לנהג שנקראת ProPILOT בשפה של ניסאן, ואשר מאפשרת לנהג להעניק למכונית שליטה חלקית בעת נסיעה שגרתית על כבישים מהירים. הנהג אמנם חייב להשאיר ידיים על ההגה, ולהיות מוכן לבלום במקרי חרום, אבל בקרת השיוט האקטיבית החדשה משולבת עם היגוי אקטיבי, זיהוי קירבה לרכב שמלפנים וזיהוי גבולות הנתיבים ולכן יכולה להאיץ לבד, לשמור על קצב נסיעה מותאם למהירות התנועה, ולשמור על המכונית בתוך נתיב הנסיעה שלה.

    המערכת שימושית בעיקר בעומסי תנועה ויש לה יכולות עצירה מוחלטת והמשך תנועה, כמו גם זיהוי של הולכי רגל והתרעה מפני תנועה חוצה. ניסאן השיקה את מערכת הפרופיילוט שלה ביפן לפני כשנה, בגרסת הנוסעים של המיניוואן 'סרנה'.

     


    כאמור, שינויי העיצוב של אקס טרייל מינוריים ביותר וכוללים את חידוד תצורת ה-V של החרטום ונגיעות קלות בפנסים הקדמיים (עם תאורת יום חדשה ותאורה אדפטיבית, לראשונה בדגם), וגם בגזרת המנועים אין חידושים – כל מנועי הבנזין והדיזל שהוצעו עד כה באירופה (1.6 ליטר טורבו דיזל ובנזין, 2.0 ליטר טורבו דיזל) יוסיפו להניע גם את הכלי המתוח, וגם תיבת ההילוכים הרציפה מוסיפה לחבר בינם לבין הגלגלים. חישוקי גלגלים חדשים, בקוטר 17 אינטש כסטנדרט ו-18 כאופציה, נוספים למספר צבעי גוף חדשים שניסאן מציעה.

     

     

    בתוך תא הנוסעים בוצעו מספר שינויים במתגי הפעלה, בעיקר של מערכת המולטימדיה, חלקו התחתון של גלגל ההגה קטום כעת, ולדברי ניסאן שופרה איכות החומרים ונעשה שימוש בפלסטיק שחור ומבריק סביב פתחי האוורור כדי "להעצים את תחושת הפרימיום", כך לדבריהם.

    שיפור פנימי יותר חשוב הוא תכנון מוצלח יותר של תא המטען וסידור המושבים אשר איפשר להגדיל אותו ב-15 ליטרים (כעת 565 ליטר) ולהשתיל מערכת מושבים מודולרית עם תשעה מצבים אפשריים. אחת האופציות, איך לא, היא דלת תא מטען נפתחת חשמלית עם הפעלה באמצעות כף רגל.

    אקס טרייל המתוח יושק באירופה לקראת אוגוסט, ושאלת ה-190 אלף ש"ח – שמקבלת משמעות מיוחדת לרגל השקתו של המתחרה הישראלי החדש והחשוב ביותר – סקודה קודיאק שצפויה בשבוע הבא – היא האם יבואני ניסאן יעדיפו את מערכת הסיוע לנהג המתוחכמת (והיקרה) או שהם יוותרו על כל התועלות שלה ויסתפקו ב'מובילאיי' מהתקנה מקומית.

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    מתיחת פנים לניסאן אקס טרייל: יכולות רבע-אוטונומיות

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.