• Ad
  • משטה במוות: תאונה קשה נוספת לריצ'ארד האמונד

    מנחה "דה גרנד טור" שוב מתרסק. קצת יותר מעשור לאחר שכמעט קיפח את חייו מול המצלמות וחודשים ספורים לאחר שאיבד את ההכרה כשנפל מאופנוע במהלך צילומים, ריצ'ארד האמונד מתרסק שוב, הפעם עם מכונית על חשמלית ומחולץ שניות ספורות לפני שהמכונית הופכת ללפיד בוער  
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    קצת יותר מעשור לאחר שכמעט קיפח את חייו במהלך צילומים ל"טופ גיר" בעת שהתרסק כשנהג במכונית סילון במהירות של קרוב ל-500 קמ"ש ושלושה חודשים בלבד לאחר שבמהלך צילומים לתוכנית "דה גרנד טור" שהתקיימו במוזמביק החליק מאופנוע ונחבל קשות, בין היתר בראשו, ריצ'ארד האמונד התרסק אתמול שוב, הפעם בזמן צילומי אקשן לפרק נוסף של העונה השניה של תוכנית הרכב של אמזון אשר התקיימו בכביש מפותל בצפון-מזרח שוויץ על סיפונה של מכונית העל החשמלית מתוצרת רימאק השווה כ-2 מיליון יורו.

    התאונה התרחשה כשהאמונד איבד את השליטה על מכונית העל החשמלית באחת הפניות שהתבררה כהדוקה וחדה משחשב.
    נראה שהמנחה המנוסה ניסה לבלום בחוזקה כדי להציל את המצב אך זה היה מאוחר מדי ומכונית העל החליקה מהכביש שלא היה מצויד בגדר הפרדה והתגלגלה כמה פעמים במורד הגבעה עד אשר נעצרה על גגה.

    למזלו, האמונד הצליח לחלץ את עצמו מההריסות בזמן לפני שהמכונית החלה לעלות באש.

    עוד ב-TheCar:
    הגיע לקצה המסלול: כריס אוונס פורש מ"טופ גיר"
    ג'רמי קלארקסון עשוי להשלח ל-3 שנים בכלא בארגנטינה
    צפו: כבישי הנהיגה הטובים באירופה

    בניגוד לשתי התאונות הקודמות שלו במהלך צילומים בהן איבד את ההכרה (בתאונת האופנוע לכמה דקות ובתאונת מכונית הסילון ללא פחות משבועיים) הפעם עדי ראיה מדווחים כי למרות שהתאונה הייתה עוצמתית מאוד, האמונד היה בהכרה מלאה כל העת בזמן שפונה מהמקום במסוק לבית חולים סמוך.

    כמו בשתי התאונות בעבר, גם הפעם אלת המזל המשיכה להאיר פנים למנחה ועל פי אבחנה ראשונית, לצד הרבה חבלות ומכות יבשות בכל חלקי גופו, הפגיעה החמורה ביותר הייתה לא יותר מסדק באחת מברכיו של האמונד.
    עם זאת, מקורות בהפקה מדווחים כי המנחה אמנם בהכרה אבל מזועזע קשות והמום מהאירוע.

    התאונה התרחשה במסגרת הכנת פרק לתוכנית בו שלושת המנחים נוהגים במכוניות על חשמליות אשר חלק ממנו צולם באזור סנט גאלן, כ-90 קילומטרים מזרחית לציריך, בו מתקיימת בסוף שבוע זה תחרות ה-Hill Climb – Bergrennen Hemberg המפורסמת.

    המנחים לא באמת השתתפו במרוץ אך נסעו בנתיב התחרות בין מקצי האימון של המתחרים השונים לקראת המרוץ שיערך היום (א'). בכל מקרה לרוע מזלו של האמונד הוא איבד שליטה כ-100 מטרים אחרי קו הסיום בפניה בה, כאמור, לא הותקנו מעקות בטיחות.

    מכונית הרימאק קונספט 1 בה נהג האמונד והפכה לאחר התאונה לגוש חומרים מרוכבים מפויח, הושקה ב-2012 ופותחה בקרואטיה על ידי גאון בן 24 בסך הכל בשם מייט רימאק.

    הרימאק מצוידת ב-4 מנועים חשמליים, אחד לכל גלגל, המפיקים 272 כ"ס וביחד 1088 כ"ס ומומנט פסיכי של לא פחות מ-390 קג"מ (לשם השוואה לבוגאטי ויירון יש מומנט של כ-150 קג"מ) שדוחפים בנחישות את מכונית הספורט נמוכת הפרופיל קדימה.
    הביצועים לוהטים מאוד, כצפוי, ומהירות תלת ספרתית מושגת בשקט מוחלט כעבור 2.8 שניות. המהירות הסופית עומדת על 305 קמ"ש, זאת בשילוב טווח נסיעה ריאלי של 600 קילומטרים בין טעינות.

    זמן קצר לאחר הוודע דבר התאונה הקשה דוברת "אמזון פריים" פרסמה תגובה רשמית בה ציינה בין היתר שנסיבות התאונה בשלב זה עדיין אינן ברורות אך יחקרו.

    הרכב המרוסק והמפויח לאחר התאונה
    צילום: אמזון

    ג'רמי קלארקסון, שותפו של האמונד להנחיית התוכנית, השאיר הפעם את הציניות והסרקסטיות האופייניות לו בצד וצייץ לעוקביו "זו הייתה ההתרסקות הכי גדולה ומפחידה שאי פעם ראיתי ולמזלנו ריצ'ארד נראה בסך הכל בסדר".

    אין ספק שלצד אבק הכוכבים והזכות לנהוג בכל היצירות המוטוריות הכי מטורפות בעולם, גם למנחי "דה גרנד טור" ברור כשמש כי העבודה שלהם כרוכה בסיכונים מקצועיים גדולים יותר מאשר אלה של פקיד בנק, ועל אף שלכולם ברור ש-"Shit Happens" ותאונות יכולות לקרות גם לנהגים מוכשרים ועתרי ניסיון, נראה כי ההתרסקות האחרונה של האמונד טלטלה את המנחים ואת צוות ההפקה אשר נמצאים בעת האחרונה בלחץ גדול ממילא לאחר שמהדורה מחודשת של "טופ גיר" בהובלת מאט לה-בלנק, רורי ריד וכריס האריס, בעונה השניה ללא קלארקסון, מיי והאמונד, בהחלט הצליחה למשוך אליה שוב מעריצים רבים.

    בשלב זה לא ברור מתי האמונד יוכל לחזור לפעילות מלאה, אולם לאחר שהצליח לשטות במוות כבר שלוש פעמים, אין ספק שלאירוע המטלטל האחרון תהיה השפעה עליו ועל משפחתו שבוודאי חוששים שיום אחד המזל של ה-Hamster, המנחה נמוך הקומה ולבן השיניים, עשוי להגמר.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.