• Ad
  • עם טווח נסיעה של עד 770 קילומטרים, גרסת ביצועים עם 750 כוחות סוס, עדכונים דרך האוויר, ו-120 שנות ניסיון בייצור רכב – מרצדס מחשמלת את טסלה ומראה לה מה זאת יוקרה גרמנית.
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    בערב יום העצמאות חשפה מרצדס את ספינת הדגל החשמלית שלה – EQS – ובין השאר הזכירה ל'טסלה', החברה שיצרה עד היום את השיבוש החשוב ביותר בתעשיית הרכב – שגם בימינו שמור עדיין יתרון לניסיון של עשרות שנים (ובמקרה של מרצדס 120 שנים) בייצור רכב. EQS 580, ספינת הדגל החשמלית החדשה של מותג היוקרה הגרמני, מדגימה את רעיון ה"פרימיום" גם בכלי רכב חשמלי ובין השאר מציעה טווח נסיעה גדול יותר מכל מה שפגשנו עד היום.

     

     

    EQS מביאה חדשות טובות גם עבור כל מי שלא רוצה או לא יכול לקנות מכונית יוקרה, מכיוון שטווח הנסיעה שלה מסגיר את העובדה שבשנים הבאות לא נצטרך להסתפק בטווחי נסיעה של 300-400 קילומטרים ממכוניות חשמליות. הסוללה שלה, עם תכולת אנרגיה של 107.8 קילוואט שעה, בנויה בטכנולוגיה שמאפשרת צפיפות אנרגיה גבוהה ב-26%, כך אומרים הגרמנים, מאשר הסוללה שמותקנת ב-EQC של מרצדס, וכידוע – מה שמתחיל בשוק הפרימיום גולש בסופו של דבר אל כל שוק הרכב.

    לא מיותר להזכיר גם ש"מפת הדרכים החשמלית של מרצדס", שנקראת בפיהם Ambition 2039, קבעה כבר לפני שנתיים שבתוך 18 שנים יהיו כל המכוניות החדשות שהיא מוכרת "ניטרליות מבחינת פליטת פחמן", וכבר בתוך 9 שנים, בשנת 2030, יותר ממחצית המכוניות שהיא תמכור יכללו מערכות הנעה חשמלית, בין אם מערכות היברידיות והיברידיות נטענות ובין אם חשמליות טהורות.

    הדבר הבולט ביותר ב-EQS 580 החדשה מבחינה עיצובית הוא שכבר בהצצה ראשונה ברור שמדובר במכונית יוקרה, מכונית דגל אפילו, ואחות ראויה ל-S קלאס החדשה של המותג. העיצוב החלק שלה משיג גם מטרה חשובה, שהיא מקדם גרר מרשים במיוחד של 0.20.

    עיצוב הפנים, לעומת זאת, מרשים הרבה יותר מזה של S קלאס החדשה והדרך היחידה להגדיר את מסך המגע העצום (אך האופציונלי) שמתוח לכל רוחב הקוקפיט היא "עתידני", וזאת למרות שהוא מוצג בפנינו כעת, בהווה, כמוצר שמיועד למכירה… המסך מוצג מתחת לזכוכית מפוסלת שנמתחת לרוחב 142 סנטימטרים מדלת לדלת ומחולק לשלושה תצוגות נפרדות – אזור מידע לנהג שמוצג מאחורי גלגל ההגה, אזור 'מולטימדיה' במרכז ותצוגה ייעודית לנוסע שמימין לנהג. אגב, לא מדובר בתצוגה "טיפשה" שמבוססת על תפריטים, כמקובל, אלא על עקרון שהונדס במיוחד עם שש פונקציות זמינות כבר בתפריט הבסיסי, ואלגוריתם שלומד את העדפות הנהג ומציע לו הצעות בהתאם לשימושי העבר שלו. גם ליושבי המושב האחורי יש זוג מסכי בידור עם טאבלט שבאמצעותו הם יכולים לשלוט במתרחש עליהם.

     

     

    רעיון ה"עדכונים מהאוויר" (OTA) איננו חדש, אבל ב-EQS הוא מיושם במספר חזיתות – החל מניהול הסוללה, שצפוי להשתפר במהלך השנים ככל שאנשי מרצדס יגלו גילויים חדשים, דרך הוספת תכונות לכל סוגי הממשקים, וכלה בעדכונים למערכות הבטיחות השונות, וכאלה יש כמובן מכל טוב. זאת, אגב, לא החזית היחידה שבה מרצדס הולכת בעקבות 'טסלה' ומציעה חלק מן השירותים והשדרוגים שלה, וחלק מן הפונקציות הנוספות, תמורת תוספת תשלום. בנוסף, מרצדס EQS מוצעת עם מערכת נהיגה אוטונומית שאמנם לא נושאת שם יומרני אבל מאפשרת נהיגה ברמת אוטונומיה 3 "באזורים מוגדרים".

    ל-EQS יש, כמובן, את כל מערכות הסיוע לנהג הידועות של מרצדס, ונוספו לה גם תכונות ניטור מצבו של הנהג, בין השאר באמצעות מעקב אחר תנועות העיניים שלו באמצעות מצלמה ייעודית. בסך הכל – כך מבטיחים הגרמנים, מותקנים במכונית הזאת "עד 350 חיישנים" (בהתאם לרמות האבזור) אשר עסוקים ללא הרף בבחינת מצבה של המכונית, הסביבה, מזג האוויר, הנהג והנוסעים.

    בגזרת הטעינה מאפשרת EQS טעינה מהירה בהספק של עד 200 קילוואט, מה שאומר שאפשר להוסיף טווח נסיעה של עד 300 קילומטרים בתוך 15 דקות בלבד, או טעינה מלאה תוך 31 דקות. הטעינה הרגילה, "האיטית", מתאפשרת באמצעות מטען זרם חליפין (AC) שמותקן על הרכב עצמו ומקבל הספק של עד 22 קילוואט. בנוסף, המערכת החשמלית של מרצדס מאפשרת גם "טעינה דו-כיוונית", כלומר שהמכונית יכולה לשמש גם כמקור אנרגיה למשק הבית במקרה של הפסקת חשמל, למשל.

    כל גרסאותיה של EQS מונעות באמצעות מנוע חשמלי שמניע את הסרן האחורי ומספק כ-516 כוחות סוס, מה שמאפשר תאוצה מעמידה ל-100 קמ"ש תוך 4.3 שניות, ובגרסאות ההנעה הכפולה מותקן מנוע נוסף שמניע את הסרן הקדמי. בהמשך תוצע גרסת ביצועים עם צמד מנועים שיספקו יחד לא פחות מ-750 כוחות סוס (!). כמובן מאליו מצוידת המכונית במערכת בלימה רגנרטיבית עם שלוש רמות תאוטה, וזה מסייע למחזר אנרגיה לתוך הסוללה.

     

     

    למרות EQS היא קרובת משפחה של S-Class החדשה, זאת המכונית הראשונה של מותג היוקרה הגרמני שבנויה על בסיס פלטפורמת EVA ("ארכיטקטורת הרכב החשמלי") החדשה של מרצדס. זאת פלטפורמה מודולרית חשמלית טהורה, שעליה תיבנה בעתיד משפחת דגמים מורחבת והיא מאפשרת – בין השאר – להשיג בסיס גלגלים ארוך במיוחד של 321 סנטימטרים – 10.6 סנטימטרים יותר מאשר ב-S קלאס החדשה, וכמובן גם להתקין את הסוללה בתחתית המרכב ולהשאיר מרחב פנימי רב ליושבי המכונית. גם שאר המידות נדיבות: אורך של 521.6 סנטימטרים, רוחב של 192.6 סנטימטר, וגובה של 151.2 סנטימטרים. אפילו תא מטען, עם נפח אחסנה עצום של 610 ליטרים, מציע 10% יותר נפח אחסנה מזה שמציעה S קלאס.

    מערכת המתלים אדפטיבית, והיא מאפשרת גם היגוי אחורי שמסיט את גלגלי הסרן האחורי עד ל-4.5 מעלות ביחס לציר האורך. לדברי מרצדס זה מאפשר בין השאר קוטר סיבוב מרשים של 10.9 מטרים בלבד, עניין מאד שימושי בתמרוני חניה עירוניים עם מכונית גדולה כל כך, וזה קוטר סיבוב צנוע ונוח אפילו מזה של C קלאס. קשתות גלגלים גדולות מותירות מקום לשימוש בגלגלים בקוטר מינימלי של 19 אינטש, ועד לקוטר מרשים של 22 אינטש.

    אנשי מרצדס לא חשפו עדיין את מחירי שתי הגרסאות הראשונות של EQS, אבל הן לא צפויות להיות פחות יקרות מדגמי S קלאס הבסיסיים, ויחד עם זאת הם כנראה יהיו תחרותיים ביחס לגרסאותיה השונות של טסלה 'מודל S'. בשנה הבאה צפויה מרצדס להשיק גרסאות פחות יקרות של EQS, עם סוללה בעלת תכולת אנרגיה של 90 קילוואט שעה.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.