• Ad
  • אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    חירבת רגב. 360 מעלות אל נופי שפלת החוף והרי ירושלים. מקום מומלץ לקפה ולטיולים רגליים

    מה צריך עוד הבן אדם?
    טיול קצר אחרי ארוחת סדר פסח אל נקודת תצפית מרהיבה על נוף שעודו טובל בירוק. ממערב מזדקר מבנה מוזר, שנראה כמו שלד ענק של בנין זנוח. זהו מפעל נשר למלט. מאחוריו בוהקים בלובנם בתי לוד ורמלה. באופק נראה מישור החוף, פס כחול מסמן את קו הים ולפניו מתנשאים מגדלי ראשון לציון.
    קצת דרומה משם מתנשאות ארובות תחנת הכח של אשדוד. קווים דקים נשלחים אל השמיים מדרום, ואלה כבר הארובות של תחנת הכוח באשקלון.

    קרוב יותר ניצבים בתי המושב גמזו. מבט אחורה, מזרחה, מגלה את בתי העיר מודיעין, כתמנון חרישי נשלחות זרועות בנויות ומעלימות את הגבעות. השביל ממשיך דרומה, מתפצל לכמה שבילים ויורד לנחל ענבה.

    על חירבת רגב הוצב שלט שמספר על המקום, שדרת עצי זית וטרסה נטושה מובילות אל מרפסת יפה שממנה נשקף נוף מדהים.

    בדרך כלל מסתובבים כמה שוורים חסונים על צידה השני של הגבעה, תחומים בתוך שטח שמגודר בחוט חשמל חשוף (זהירות, לא לגעת, זורם בו חשמל במתח נמוך והמגע בזה כואב).

    שמו של המקום הוא חירבת רגב. טרסות אבנים, שדרה של עצי זית ופריחה משכרת באביב. זהו מקום כמעט פרטי להכנת קפה בשעות אחה"צ.

    במרחק קצר מכאן נמצאים "מרכזי בילוי" תוססי מטיילים של יערות בן שמן. המקום מתאים לפיקניק בתוך נוף מרהיב, ואפשר גם לערוך טיולים רגליים מסביב. דרומה משם נמצאת חירבת ענבה, עטופה בחורש אורנים, טרסות, שיחי צבר, בוסתנים ונקודת תצפית יפה על נחל ענבה.

    איך מגיעים: שתי דרכים אפשריות להגיע למקום. האחת היא בנסיעה על כביש 1, יורדים אל יער בן שמן בכביש 443, וסמוך למצפה מודיעים פונים ימינה, דרומה, עם השביל. מכאן נצמדים לסימון של 'שביל ישראל' (כתום כחול לבן) שמוליך ממצפה מודיעים דרומה. חלק מהדרך אפשר לעשות ברכב פרטי עד נקודה שבה השביל הופך להיות תלול, ומשם צריך ללכת ברגל.

    דרך נוספת, לכלי רכב בעלי הנעה כפולה: עולים במחלף בן שמן ונוסעים בכביש קטן לכיוון כפר דניאל. פונים שמאלה מול פארק הקופים ונוסעים בין שדות חיטה, מתחברים אל שביל שמסומן בצבעי 'שביל ישראל', אשר עולה לגבעה. זאת עליה לא קלה לג'יפונים לכן מומלץ לא להסתכן אם לא בטוחים במה שעושים.

    הכניסה ללא תשלום.

    דרך לג'יפים: נ.צ. 646591 / 195838, דרך יפה לג'יפאים עולה לחירבת רגב. דרך נחל ענבה, נוסעים עם כביש 431 (ראשון לציון – מודיעין), עד מודיעין, פונים לפי השילוט לאיזור התעשייה. ברמזור פונים ימינה. עוברים את הכיכר וממשיכים ישר צפונה, מיד אחרי הכיכר פניה שמאלה, לדרך עפר טובה, אחרי כשני ק"מ עיקול גדול שמאלה ושביל עולה לגבעה שבראשה שדרה של עצי זית. נ.צ. 646591 / 195838.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    טיול לחג: מרפסת לים התיכון

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.