אם אתם חובבים של רכבי אספנות ורוצים לצאת למסע קצר בזמן לאותם ימים בהם מכוניות תוכננו באהבה ולא על ידי מחשבים, בהחלט כדאי שתגיעו בשבת הקרובה (14 במאי) החל מהשעה 10 בבוקר לפארק הלאומי אפק שבסמוך לפתח תקווה לאחד האירועים המשמעותיים בלוח השנה של חברי מועדון החמש – "הענקת הגביע הנודד על שם שאול גלאי לשחזור רכבי האספנות".
שאול גלאי היה עיתונאי רכב שהחל את דרכו בעיתון "חדשות". בראשית שנות ה-90' עבר למגזין "אוטו" ובמקביל לסיקור ולכתיבה על רכבים חדשים, נתן מעל דפי המגזין במה מכובדת לאהבתו הגדולה לרכבי אספנות.
עוד ב-TheCar:
מועדון החמש משיק רנו דופין שיוצרה בחיפה
הייתם משלמים 200 אלף שקל על סוסיתא?
בועז דגן, מבכירי אספני הרכב הקלאסי בישראל, הלך לעולמו
גלאי נפטר בגיל צעיר יחסית ממחלה קשה ומשפחתו, יחד עם אנשי "אוטו", החליטו להנציח את זכרו דרך רכבי האספנות שכה אהב. בשיתוף מועדון החמש החלו להעניק בכל שנה גביע נודד לחבר מועדון אחר אשר הצליח להחזיר עטרה ליושנה ולהפוך גרוטאה מתפוררת למכונית קלאסית מעוררת השתאות.
התחרות מתקיימת זו השנה ה-17 ברציפות ומעלה על הנס את מקצועיות השיפוץ ושימור המורשת המוטורית של ישראל, והזכיה בה הפכה ליוקרתית בקרב חברי המועדון הרואים בה אות הכרה במשימה הסיזיפית, ההשקעה הכספית ואלפי שעות העבודה שהושקעו בכל אחד מרכבי האספנות שהגיעו לשלבי הגמר בתחרות.
חמשת הרכבים שהגיעו השנה לגמר הם:
פורד פרליין סנליינר קבריולה שנת 1955 של ערן לנסקי, האמבר סופר סנייפ שנת 1957 ששופץ על ידי יעקב מוסלר, MG מודל A שנת 1960 של רון אפנצלר וגם שתי מכוניות מעט צעירות יותר מהסבנטיז בדמות ג'יפ CJ5 שנת 1973 של שמואל רוזנפלד ורולס רויס סילבר שדואו שנת 1976 של האספן בני לוי.
לבד מהרכבים שהגיעו לשלב הגמר בתחרות ניתן יהיה לראות באירוע עוד כ-100 רכבי אספנות מרהיבים השייכים לחברי המועדון ממגוון רחב של יצרנים ושנות ייצור שיעניקו תפאורה מושלמת לטקס ויאפשרו לכל חובב נוסטלגיה באשר הוא לפגוש גלגלים מהשנים ומהעידן המוטורי שמדברים אליו.