'אוטוסנטר' חנכה את סניף הדגל שלה ב'עיר המכוניות' במתחם גלילות. מקווה למכור שם כ-100 מכוניות מידי חודש.
שמעוני: 'אוטוסנטר' מבטיחה לקונים רכישה בחזרה של מכוניותיהם, וכך הצליחה להגדיל את נתח מכוניות ההשכרה שהיא מוכרת ל-40% מסך מכירותיה
צילום: לם וליץ
"למרות התחושה בציבור שיש קיפאון בשוק הרכב מיד שנייה, בפועל מתנהל בשוק הזה מסחר ער, ומחירי המכוניות מיד שנייה לא צונחים על אף מבצעי מכירות של יבואני הרכב. זאת בניגוד לפרסומים בתקשורת אשר ציירו תמונה של צניחת מחירים בשוק"- כך טוען דני שמעוני, מנכ"ל חברת ההשכרה "הרץ" וחברת הטרייד-אין 'אוטוסנטר' בשיחה עם TheCar.
אוטוסנטר, זרוע הטרייד-אין והסחר במשומשות של קבוצת 'מאיר' (יבואנית וולוו, הונדה ויגואר), חנכה ביום שישי האחרון אתר מכירות חדש במתחם פי גלילות, שהפך לאתר המשומשות הגדול בישראל.
עבור אוטוסנטר זה יהיה אתר הדגל מבין 14 מרכזי מכירות שהיא מפעילה ברחבי הארץ.
האתר בגלילות משתרע על שטח של 15 דונם, הושקעו בו 10 מיליון שקל, והוא מסוגל לאחסן בו זמנית עד 400 מכוניות. היעד עליו מצהירה אוטוסנטר הוא מכירת יותר מ- 100 מכוניות מידי חודש.
לדברי שמעוני, מידי שנה נפלטות לשוק כ-70– 80 אלף מכוניות מליסינג, אבל חברות הליסינג מצליחות לשווק אותן בלי לגרום למפולת מחירים. מסייעת לכך שיטת מכירה שבה הלקוח מקבל תנאי מימון ואחריות נוחים שהוא לא יכול להשיג ברכישת רכב מבעלות פרטית וכן האפשרות לבצע עסקות טרייד אין במקום.
"לקונים חשוב לדעת כמה עליהם להוסיף על מחיר הרכב הישן שלהם כדי לרכוש מכונית חדשה יותר. פחות מעניין אותם לדעת כמה מרכז הטרייד אין משלם להם עבור הרכב הישן וכמה עולה החדש", אומר שמעוני. סטטיסטית, 35% מרכישות מכוניות חדשות נעשות באמצעות עסקות טרייד אין שבהן הקונה משאיר את רכבו הישן כחלק מהתשלום, ומקבל אשראי למשך עד 5 שנים על יתרת הסכום.
המצב דומה גם לגבי עסקות בשוק היד השניה, שם מחליפים בעלי רכב את רכבם המשומש, וכאשר הם עושים את זה באתר טרייד אין הם מקבלים תנאי מימון וכן אחריות ל-3 חודשים ועד לשנתיים (תלוי ברכב שנרכש).
שליש מהעסקות נעשות באמצעות מימון שמקבל הרוכש".
לדברי שמעוני, מאז תחילת 2015 (החודשים ינואר – אפריל) חל גידול של 10% במכירות אוטוסנטר לעומת התקופות המקבילות בשנתיים האחרונות וזאת מבלי להפחית את מרווח הרווח.
"גם העובדה שבמחירון הרכב של לוי יצחק התמתנו ירידות המחירים תרמה להתייצבות בענף" הוא אומר. "אם בעבר הופחת ערך מחיר המחירון ב-18% או אף יותר מידי שנה הרי שכעת עומדת ירידת המחירים הממוצעת על סביב 12 – 15 אחוזים.
ביקוש לרכבי השכרה
שמעוני, שצריך – אל נשכח – למכור בכל שנה הרבה מכוניות משומשות של חברת הליסינג וההשכרה שהוא מנהל – טוען שבתקופה האחרונה ניכרת עליה במכירת מכוניות שמשמשות להשכרה.
"בעבר אנשים חששו לרכוש מכוניות שהיו בעבר בהשכרה בגלל התחושה שלא יוכלו למכור אותן בעתיד. כדי להתגבר על המכשלה הזו אנחנו מבטיחים להם הבטחת קניה בחזרה ("ביי-בק"): כשהקונה ירצה למכור את הרכב אנחנו מתחייבים לרכוש אותו במחיר מוסכם מראש (אשר מתבטא בקביעה מראש של הפער באחוזים ממחיר המחירון) וזה עובד לנו.
מרגע שקונה לא חושש שהוא יתקע עם המכונית ללא יכולת למכור אותה נפרץ הסכר, ו-35– 40 אחוז מהמכירות שלנו הן של מכוניות מצי ההשכרה של הרץ", טוען שמעוני.
לדבריו, בשוק מורגש מחסור במכוניות בנות 5 – 7 שנים, להן יש ביקוש רב בשל מחירן הנמוך יחסית, והוא מעריך שעסקות הקניה בחזרה של אוטוסנטר יבטיחו לה מלאי של מכוניות כאלה בדיוק.
לדברי שמעוני, גם השיטה של רישום חודש העלייה לכביש נטמעה סוף סוף בהכרה של הקונים והמוכרים.
"אמנם כשמגיעים אלינו עדיין מדברים על רכישת מכונית משנת מודל X, אבל תמחור המכוניות משתנה לפי חודש העלייה לכביש והציבור מבין שמחיר מכונית שעלתה לכביש בינואר יהיה נמוך ממכונית שעלתה בדצמבר של אותה שנה, והפער הממוצע עומד על כ-3% .