• Ad
  • אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    בסיס הגלגלים גדל "אך במעט", והמכונית נמוכה כעת ב-4 ס"מ, אבל המנוע החדש מספק 16% יותר כוחות סוס מבעבר

    שברולט תציג היום, ביום העיתונות השני של תערוכת ניו-יורק ובמקביל גם בסיאול, קוריאה, את הדור השני של ספארק, אחות תאומה לאופל קארל שהושקה לא מכבר בתערוכת ז'נבה.

    החידוש המשמעותי ביותר בספארק הוא מנוע בנזין אטמוספירי חדש, בנפח 1.4 ליטר שמספק 98 כ"ס ומחובר לתיבת הילוכים רציפה חדשה. הספק זה גבוה בכ-16% מן המנוע הקודם, שסיפק 84 כ"ס.
    אנשי שברולט מספרים שהמנוע בנוי כולו מאלומיניום ו"תוכנן מדף נייר חלק", ושהוא אמור להיות יעיל וחסכוני בדלק וזיהום אוויר.

    הם גם טוענים שהמכונית מבוססת על "מבנה חדש" ושהמרכב שלה חזק יותר וכך משיג גם התנהגות כביש משופרת ושיפור בביצועי הבטיחות, אם כי בסיס הגלגלים שלה כמעט ולא השתנה ביחס לדור הראשון של ספארק.
    גובהה של המכונית החדשה, לעומת זאת, הונמך ב-4 ס"מ, בין השאר לטובת עיצוב צעיר ונמרץ יותר ולשיפור היעילות האווירודינמיות.
    אנשי שברולט מספרים על שדרוג של חלקי הפנים – פלסטיקה וחומרי דיפון, במטרה להשיג תחושה איכותית יותר של המכונית, ומכיוון שלטענתם גם המנוע תוכנן כך שיהיה שקט יותר וכזה שמייצר פחות רעידות אמורה סך תחושת הנסיעה במכונית להיות איכותית מבעבר.

    2016 Chevrolet Spark

    ספארק, אשר מיוצרת בקוריאה על אותו קו הרכבה עם אופל קארל ומיוצאת משם לכ-40 שווקים של שברולט ברחבי העולם, צוידה בדור השני שלה במגוון רחב של מערכות בטיחות.
    בין השאר היא מציעה התראת התנגשות והתראה מפני סטייה מנתיב הנסיעה, התראת "נקודות מתות" (כניסה לנתיב נסיעה חסום) ומצלמת רוורס, ובאופן מפתיע לטובה היא תוצע כסטנדרט (בארה"ב לפחות) עם עשר כריות-אוויר בטיחותיות.

    מערכת המולטימדיה, שכוללת את החיבוריות לסמארטפונים מסוג "My-Link", מבוססת על מסך מגע גדול יחסית בגודל 7 אינטש.
    בשלב זה שברולט טרם פרסמה תמונות מפורטות של סביבת הנהג ופנים המכונית, משהו הרי צריך להישאר גם להמשך היום.

    תמונה של גיל מלמד

    גיל מלמד

    עיתונאי רכב מאז שנת 1986, מתמחה בכלי רכב, בטיחות בדרכים, ביורוקרטיה ופוליטיקה של התחבורה. כתיבה עיתונאית (בין השאר) במגזינים 'טורבו' ו'מוטו' ובעיתונים היומיים 'ידיעות אחרונות', 'טלגרף', 'מעריב', 'סופהשבוע', 'ג'רוזלם פוסט' ו'ישראל פוסט'. ממקימי המגזין 'מוטו', עורך ראשי של 'טורבו', ועורך תחום הרכב ב'מעריב'.
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • מנוע חדש וחזק ותיבה רציפה: קבלו את שברולט ספארק דור שני