• Ad
  • יש לכם מנוי בכביש 6 ומכרתם את הרכב? אל תשכחו למהר לדווח על כך לחברת " דרך ארץ", אחרת תדרשו לשלם גם על הנסיעות של קונה הרכב
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    מכרתם את מכוניתכם והיה לכם מנוי לכביש 6? כדאי מאוד שתמהרו להודיע על כך לחברת "דרך ארץ הייווייז", מפעילת כביש 6, שכן אם לא תעשו זו המינוי שעשיתם כדי לחסוך כמה שקלים בכל נסיעה עלול להתגלות לכם בדיעבד כדבר יקר ביותר. כך למדה על בשרה חברת "המפתח תעבורה" אשר מכרה רכב עם מנוי וידאו לכביש 6, ונדרשה לשלם בעבור נסיעות שביצע קונה הרכב.

    בניגוד להגיון הבריא, מסתבר שבמקרה של רכבים בעלי מנוי של חברת "דרך ארץ" החברה לא טורחת לקבל ממשרד התחבורה עדכונים בנוגע להעברת בעלות ברכב. זאת, למשל, בשונה מן המצב שנוגע ל"נהגים מזדמנים" – אליהם נשלחת הודעת תשלום על-פי מערכת גביה מסונכרנת עם נתוני הרישוי.

    בעלי מנוי, לעומת זאת, מוסיפים לקבל דרישות תשלום גם אם העבירו בעלות ברכבם, וגם אם המערכת הממוחשבת של דרך ארץ עודכנה על כך – או לכל הפחות יכולה הייתה להתעדכן. בפועל, כל עוד שהחברה לא קיבלה מן המנוי הודעה אחרת היא ממשיכה לחייב אותו – גם אם העביר את הבעלות במכוניתו והוא אינו הבעלים של הרכב.

    "מה זה משנה מי ביצע את הנסיעות?"
    הסיפור שלנו מתחיל ביום 17.1.2013 בו חברת "המפתח תעבורה" מכרה רכב שהיה בבעלותה למגרש רכב.

    כחודש לאחר מכן הרכב שהיה במגרש נמכר לחברת "אוסמה טורס" ובתאריך 25.2.2013 הוא נרשם כדין על שם בעליו החדשים.
    כמה חודשים מאוחר יותר, נדהמו בחברת "המפתח תעבורה" כשקיבלו חשבונית על 172 נסיעות בסכום כולל של 9,037.74 שקלים שנגבו באופן אוטומטי מכרטיס האשראי של החברה.
    ב"המפתח תעבורה" מיהרו לצור קשר עם חברת דרך ארץ ודרשו לקבל את הכסף בחזרה שכן למעשה מדובר בטעות ובחיוב על אגרות נסיעה שנגבו על נסיעות שהתבצעו לאחר מועד מכירת הרכב.

    בנימוקים לבקשה שהוגשו לועדת הערר של כביש 6 נציגי "המפתח תעבורה" טענו כי במועד ההצטרפות להסדר המנוי לכביש 6 לא הובהר להם שעליהם להודיע על מכירת הרכב ועל הפסקת המינוי ובהתאם לכך בחברה סברו שעם מכירת הרכב והעברת הבעלות עליו במשרד הרישוי הפרטים הללו מעודכנים באופן אוטומטי גם במאגרי המידע של כביש 6.

    החברה חויבה בסכום של מעל ל-9000 שקלים

    כמו כן, החברה טענה כי חשבונית התשלום התקבלה באיחור ובמידה והפירוט היה מתקבל בסמוך למועד הנסיעות היה ביכולתה לפעול באופן מיידי להסרת הרכב מהסדר המנוי, ובכך לצמצם את נזקה.
    בדיון שהתקיים בועדת הערר חברת "דרך ארץ" לא הסכימה להחזיר את הסכומים שנגבו ולדרוש במקומם את התשלום מקונה הרכב שהיה למעשה מי שביצע את הנסיעות.
    "דרך ארץ" טענה שבהתאם להוראות הסכם המנוי היה על "המפתח תעבורה" להודיע לה על מכירת הרכב וכל עוד לא עשתה כן, היא למעשה החייבת במלוא התשלומים.
    "דרך ארץ" הסבירה שהיא אינה מקבלת כל עדכון ישיר ממשרד הרישוי בעת מכירת רכב, ושאינה מבצעת שאילתות מיוזמתה ביחס לרכבים הנוסעים בכביש ומצויים בהסדר מינוי, אלא רק ביחס ללקוחות מזדמנים.

    לא קראתם את האותיות הקטנות? בעיה שלכם

    בסיום הדיון ועדת הערר קבעה כי "הדין הוא עם המשיבה ('דרך ארץ') בכל הנוגע לחיוב העוררת ('המפתח תעבורה') באגרות הנסיעות שבמחלוקת בערר זה", שכן הסכם ההתקשרות אכן מחייב את המנוי ליידע את חברת על מכירת הרכב בדואר רשום, דרך המענה במוקד השירות הטלפוני או בפקס וכל עוד לא עשה זאת הוא זה שיחויב על הנסיעות.

    ועדת הערר צינה בהחלטתה כי רכבי מנויים בכביש 6 נהנים מהנחות בשעור של 20-40 אחוז ממחיר הנסיעה ללקוח מזדמן (תלוי בסוג המינוי), ו"אילו המשיבה הייתה נדרשת לבחון את הבעלות ברכבי המנויים בכל נסיעה, כפי שהיא עושה ביחס ללקוחות מזדמנים, הרי שלא היה הבדל ממשי במשאבים הכספיים והאחרים שהיה עליה להשקיע במנויים ביחס ללקוחות מזדמנים, ומשכך, גם לא היה מקום לקבוע מדרג של תעריפים שונים מאלה של לקוח מזדמן".

    ועדת הערר התייחסה גם לטענה של "המפתח תעבורה" לכך שבעת ההצטרפות למינוי לא התקבל הסבר על כך שעליה להודיע על מכירת הרכב גם למפעילת כביש 6, ופסקה ש"דרך ארץ" מעבירה ללקוחות את מסמכי ההצטרפות והסכם המינוי והם זמינים גם באתר האינטרנט של דרך ארץ. "ספק רב אם יש תועלת בכך שנציגי השירות במוקד יקריאו את תנאי ההסכם או אף את עיקריו באוזני כל לקוח שהרי ללקוח פלוני רלוונטי נושא אחד וללקוח אלמוני רלוונטי נושא אחר".

    מכרתם את הרכב? את דרך ארץ זה לא מעניין
    מכרתם את הרכב? את דרך ארץ זה לא מעניין

    כמו כן ועדת הערר ציינה גם שבחשבוניות שנשלחות למנויים מופיעה מסגרת שבתוכה כיתוב: "מנויים יקרים, אנא ידעו אותנו על שינוי בבעלות הרכב, או כל שינוי אחר בפרטי המנוי, על מנת למנוע המשך חיוב חשבונכם".
    לטענת הועדה, כיתוב מאיר עיניים מסוג זה על גבי החשבוניות מסב בצורה ראויה את תשומת ליבם של המנויים באשר לחובתם ואחריותם לידע ומהסיבות הללו אין כל מקום לקבל את הדרישה להחזר החיוב שבוצעו. בנוסף לחיובים הועדה חייבה גם את התובע ב-300 שקלים נוספים בגין שכר טרחת עורך דין.

     

    המהירות המרבית בכביש 6 תועלה, אבל מתי?

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    מנויים בכביש 6 מחויבים על נסיעות גם לאחר שמכרו את רכבם

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.