• Ad
  • שלוש אימהות בריטיות שמכוניותיהן נשרפו הקימו קבוצת פייסבוק לאחר שלא זכו למענה מאופל, ועד עתה קיבלו כבר 50 פניות נוספות
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    האם אופל מסתירה תקלה סדרתית שגורמת למכוניות מדגם זאפירה להידלק ולהישרף, או שמדובר בצרוף מקרים נדיר?

    שלוש אימהות בריטיות, שמכוניותיהן מדגמי אופל זאפירה (ווקסהול בבריטניה) נדלקו בעת שילדיהן נמצאו בתוכן, הקימו קבוצת פייסבוק כדי לבחון את היקף התופעה לאחר שלא נענו לשביעות רצונן על-ידי יצרנית המכוניות.

    מדובר במכוניות בעלות הגה ימני, מדגמי 2005-2012 (כלומר הדור הקודם של המכונית), שנמכרו בבריטניה, ורק לאחר הקמת הקבוצה הודיעה יצרנית הרכב על כוונתה לפתוח בחקירת התופעה.

    שלוש האימהות הזועמות – סו פרימנטל (37) מן העיר דבון, קלייר וויטלי (36) מן העיר פלימות, וג'ייד הלוול (26) מן העיר פרסטון, אשר הצליחו לחמוק ולהוציא את ילדיהן או את חיות המחמד שלהן מן המכוניות רגע לפני שהפכו לכדורי אש, פנו לטענתן לסוכני ווקסהול באזורי מגוריהן אך לא זכו, לדבריהן, למענה סביר.

    לקבוצה שהקימו בפייסבוק כבר הצטרפו כ-3,700 חברים, וכ-50 מתוכם דיווחו שגם הזאפירות שלהם נשרפו באופן דומה.

     

    תמונה שפרסם Rob Thomas Tommy בעמוד הפייסבוק של הקבוצה
    תמונה שפרסם Rob Thomas Tommy בעמוד הפייסבוק של הקבוצה

     

    שלוש הנשים, כמו גם חלק מן הבעלים האחרים של מכוניות בקבוצה, טוענות שהשריפות החלו כאשר עשן שחור וסמיך מילא לפתע את תאי הנוסעים. סו פרימנטל אמרה למגזין הרכב הבריטי אוטו אקספרס שהיא הקימה את הקבוצה "כדי להעלות את המודעות לתופעה לאחר שחברת וקסהול בעצם רחצה את ידיה מן המצוקה שלי". הקבוצה, לטענתה, לא הוקמה במטרה לקבל פיצויים אלא כדי להגביר את המודעות לבעיה ולהציל חיים בעתיד.

    ואכן, על אף שהקבוצה זכתה ללא מעט איזכורים בתקשורת הבריטית מדובר בקבוצה סגורה ולא בבימה פתוחה להטחת רפש ביצרנית המכוניות.

    רגעי אימה

    לדברי ג'ייד הלוול, כפי שצוטטה ב'דיילי מייל', בעלה הצליח למשוך את ילדיה מן המכונית רגע אחד לפני שהלהבות התעצמו והמכונית נשרפה לגמרי.

    גם הסיפור של סו פרימנטל, אשר נהגה בזאפירה שלה, מדגם 2007 כאשר שלושה מילדיה וילד נוסף, של בת דודתה, נמצאו במכונית – מעורר סערה בבריטניה.

    "נמצאנו מחוץ לבית", היא סיפרה לכתב העיתון, בדרך לארוחת ערב… ואז ראיתי עשן שיוצא מבעד לשבכה הקדמית והשמשה שבצד הנוסע, לפני שעשן שחור מילא את המכונית. חשבנו שזה הולך להתפוצץ".
    פרימנטל פנתה לאחר המקרה לחברת ווקסהול אך נאמר לה לדבריה ש"מישהו מן המחלקה המשפטית ייצור איתה קשר".

    קלייר וויטלי, לעומתה, נסעה למזלה במכונית עם בעלה אבל ללא ילדיה, והזוג נאלץ לעצור את המכונית בחניון ולקפוץ ממנה כשזו החלה להתמלא בעשן שחור. לדבריה, בתוך 30 שניות המכונית פשוט עלתה בלהבות.
    "למזלנו", אמרה וויטלי לדיילי מייל, "זה היה אחד מהמקרים הנדירים שבהם הבת והבן שלי לא היו במכונית, מפני שנאמר לנו על ידי שירותי הכבאות שאם הילדים היו שם הם היו נהרגים".

    הסיפור של ג'ייד האלוול נשמע המפחיד מבין השלושה, ומתאר גם את החשש הגדול של האימהות לגבי מקרים דומים בעתיד.

    לדברי האלוול, היא ובעלה נסעו עם ילדיהם כאשר בעלה נהג והיא ישבה לצידו. הם עצרו בעיר לסידורים ובעלה הפעיל את החימום במכונית, בעוד שהיא יצאה החוצה.
    "לפתע רץ לכיוון שלי עובר אורח", היא מתארת, "וצעק שהמכונית בוערת עם הילדים בפנים. מייד חשבתי שהילדים נהרגו, אבל בעלי הצליח לפתוח את אחת הדלתות ולחלץ אותם, ואנשים מבית קפה סמוך קיבלו אותם פנימה במהירות. היד של בעלי נכוותה כאשר ניסה לחלץ את עגלת הילדים מתא המטען, וגם מכוניות אחרות שחנו בסביבה נפגעו מן הלהבות…
    לא הקמנו את הקבוצה כדי לקבל פיצויים. זאפירה היא מכונית משפחתית זולה ויש הרבה משפחות שמשתמשות בכאלה. אנחנו חוששות שמשפחה עלולה למות. האנשים הבאים עלולים שלא להיות כל כך ברי מזל ".

    הנושא בחקירה

    רק לאחר הקמת הקבוצה, ולנוכח הצטברות התלונות, הודיעה חברת ווקסהול שהיא פתחה בחקירה פנימית והבטיחה לפעול לברור העניין. לדברי דובר החברה: "על אף שמספר התקריות נמוך מאוד ביחס למספר המכוניות שעל הכביש, אנחנו לוקחים את העניין הזה ברצינות רבה ונפעל בהתאם לממצאים (מפני) שבטיחות הלקוחות שלנו נמצאת בעדיפות הגבוהה ביותר. עד כה העלו החקירות שלנו שמספר תקריות התרחשו בגלל תיקונים שבוצעו (במכוניות) בצורה לא נכונה או בגלל שימוש בחלקים לא מקוריים מסוימים".

    עוד המליץ הדובר לבעלי מכוניות מדגם זאפירה "ליצור קשר עם רשת השירות של החברה אם הם מבחינים בסימנים חריגים מכיוון מערכת החימום והאוורור כמו למשל רעש חריקה מלוח המחוונים", ולדבריו הונחתה רשת השירות לבצע בדיקות של המכוניות ללא תשלום.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    מכונית מדליקה: דליקות מסתוריות באופל זאפירה בבריטניה

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.