• Ad
  • לנוכח מגפת קורונה, ומכיוון ששיעור העוברים את מבחן הנהיגה ממילא גבוה, החליט מושל מדינת ג'ורג'יה לבטל את מבחן הנהיגה המעשי
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

     

    מושל מדינת ג'ורג'יה שבארצות הברית ביטל את חובת מבחן הנהיגה המעשי בדרך אל רישיון הנהיגה, ומעכשיו יכולים בני 16 להתחיל לנהוג רק על סמך הצהרה לפיה הם נהגו במשך 40 שעות בלוויית נהג מבוגר.

     

     

    שיטת לימוד הנהיגה בג'ורג'יה, כמו ברוב מדינות ארה"ב, מבוססת על לימוד עצמי של הנהגים, אשר מתנסים בנהיגה עם מבוגר בעל רישיון או עם מדריך נהיגה. לאחר מבחן תיאוריה הם מקבלים "היתר נהיגה", שאיתו הם חייבים לבצע מינימום 40 שעות נהיגה. אם אין להם עבירות תנועה במהלך שנה הם יכולים לגשת למבחן מעשי שמבוצע על-ידי בוחנים של משרד התחבורה המחוזי. לאחר מעבר מוצלח של המבחן מוחלף היתר הנהיגה ברישיון קבוע.

    כעת, לנוכח מגפת קורונה, לא מתאפשר ביצוע מבחני נהיגה, וכ-30,000 בני נוער ממתינים להמרת היתר הנהיגה שלהם ברישיון קבוע. מצב זה הוביל את מושל המדינה להחליט לבטל את חובת המבחן, ומשרד הרישוי של ג'ורג'יה ינפיק רישיונות לכל צעיר שיצהיר כי נהג 40 שעות בלוויית מבוגר. בשעות הספורות שלאחר קבלת ההחלטה פקדו כבר 730 צעירים את אתר האינטרנט של המשרד והנפיקו לעצמם רישיונות נהיגה.
    מנהל אגף הרישוי של ג'ורג'יה אמר ש"אחרי עשרות שעות מאחורי ההגה רובם המכריע של בני הנוער עוברים בקלות את מבחן הנהיגה. בדרך כלל אחוזי המעבר בניסיון ראשון הם יותר מ-80%".

    הסיבה לביטול מבחני הנהיגה המעשיים היא שהנחיות הבריאות בג'ורג'יה מחייבות "ריחוק חברתי" אשר לא מאפשר לעובד אגף הרישוי לשבת באותו הרכב עם מבקש הרישיון. אחד ממנהלי בתי הספר לנהיגה במדינה אמר בראיון לתקשורת המקומית ש"בתקופה חסרת תקדים כזאת מנסה מחלקת הרישוי להקל על אנשים, למשל בתהליך קבלת הרישיון, ולהפחית את הנטל עליהם בתקופה זאת".

    לדבריו, רוב ההורים לא יתייחסו בקלות ראש לארבעים שעות הנהיגה, ורובם ימצאו את הזמן לנסוע עם הילדים שלהם לפני שייתנו להם לקבל רישיון נהיגה. "בסופו של דבר זה אומר שההורים צריכים להחליט אם הילד שלהם מוכן לעלות על ההגה או לא". בני נוער מגיל 16 עד 18 חייבים לצרף לבקשתם אישור של ההורים, שבו הם מצהירים שהמבקש אכן נהג במשך לפחות 40 שעות, אבל מי שעבר את גיל 18 יכול לחתום על התחייבות כזאת לעצמו, בעצמו.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    מי צריך מבחן נהיגה? בג'ורגיה ביטלו את הטסטים

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.