• Ad
  • אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

     

    ספקית החלקים הגדולה ביותר בתעשיית הרכב, חברת בוש הגרמנית, וענקית התוכנה האמריקנית מיקרוסופט, הכריזו השבוע על שיתוף פעולה חדש שבמסגרתו תפותח פלטפורמה לשירותי קישוריות על בסיס טכנולוגיית הענן של מייקרוסופט – Azure.

     

     

    באמצעות פלטפורמה זאת תתאפשר קישוריות (Connectivity) שוטפת ואלחוטית, בסלולר במהירויות דור 5, בין כלי רכב מקושרים לבין מערכות מחשוב של יצרניות רכב וספקי שירותים שונים. החומרה שברכב תתבסס על מחשבים מתוצרת בוש, והקישוריות תאפשר "עדכונים דרך האוויר" (OTA) כמקובל כיום בעולמות האפליקציות שמופעלות בטלפונים סלולריים. יצרניות הרכב, וספקי שירותים, יוכלו לעדכן את התוכנות שמותקנות במחשבי המכונית ובמערכות האינפו-טיינמנט ובין השאר גם להוסיף תכונות חדשות ולתקן באגים. שתי החברות מסרו שאבות טיפוס ראשונים של המערכת הייעודית לכלי רכב יהיו זמינים כבר בסוף השנה הבאה.

    חשיבות הקישוריות בכלל, ובמיוחד האפשרות לעדכן מערכות מחשוב ולשפר את הביצועים של מכלולים נשלטי תוכנה ברכב, הולכת וגוברת במהירות בשנים האחרונות ככל שמספר המערכות שנשלטות באמצעות מחשבים ברכב גדל. באמצעות מערכות ממוחשבות, והגדלת היעילות שלהן "בתוך כדי תנועה" – תרתי משמע – מושג כיום ניהול יעיל יותר של מנועי בנזין ודיזל, מתאפשרת דיאגנוסטיקה בזמן אמת של מצב הרכב גם בין טיפולים שוטפים, ונאסף מידע רב על מצב הרכב ועל הסביבה שבה הוא פועל.

    ככלל, מכוניות מודרניות מקבלות יותר ויותר מאפיינים ותכונות שנמצאים בימינו במחשבים ובסלולר, מכוניות במתווספות אל עולמות "האינטרנט של הדברים", ואוסף המחשבים בתוך הרכב הופך את המכונית ל"מחשב על גלגלים". ה"חוליה החסרה", שנוספת באמצעות הקישוריות, היא האפשרות לעדכן את תוכנות ההפעלה של המערכות הממוחשבות באופן רציף ובדרך קלה – באמצעות תקשורת סלולרית.

    שיתוף הפעולה בין מיקרוסופט לבוש מתווסף לדיתוף פעולה אחר שלה עם אחת הלקוחות הגדולות של בוש – חברת פולקסווגן – שגם היא הכריזה בשבוע שעבר על הסכם לשיתוף פעולה עם מיקרוסופט לאותן מטרות ממש. באמצעות פלטפורמת הענן של מיקרוסופט פולקסוואגן תפתח תוכנות חדשות למערכות הרכב באופן יעיל יותר, ותוכל להטמיע אותן במכוניות שלה במהירות רבה יותר.

     

     

    יצרנית גרמנית אחרת, חברת מרצדס, הודיעה בשנה שעברה על שותפות דומה עם חברת Nvidia, המוכרת יותר בתחום השבבים, שבמסגרתו תפותח במשותף מערכת הפעלה לרכב. מערכת ההפעלה של אנוידיה תתמוך בין השאר בנהיגה אוטונומית, תבצע עדכונים "דרך האוויר" ותאפשר ליצרני הרכב ולבעלי מכוניות להוסיף תכונות חדשות לאפליקציות שונות. מרצדס תציג מכוניות ראשונות עם מערכת ההפעלה החדשה בתוך כשלוש שנים, ובהמשך תשלב אותה בהדרגה בכל דגמיה השונים.

    במורד הדרך אנחנו צפויים להיות עדים לשיתופי פעולה נוספים בין חברות תוכנה גדולות לבין יצרניות רכב, ובעיקר להגדלה משמעותית של היקף הפיתוח העצמי, בתוך חטיבות ייעודיות של יצרניות הרכב, של תוכנה ופיתוחי אלקטרוניקה. במקביל, יצרניות הרכב משקיעות סכומים הולכים וגדלים בתעשיית האוטו-טק – בין אם בטכנולוגיה פר-סה ובין אם ברכישת חברות שמפתחות פתרונות טכנולוגיים חדשניים וחכמים לפונקציות שונות ברכב. תחומי העניין של היצרניות נעים החל בדיאגנוסטיקה בזמן אמת, שמפחיתה את הצורך בקריאות לתיקון של תקלות, וכלה באפשרויות מתקדמות של נהיגה אוטונומית שמבוססות על תוכנה שמתעדכנת באופן קבוע ורצוף גם לצורך שדרוגים וגם לטובת נתונים עדכניים אודות מה שמתרחש בשטח.

    The post מיקרוסופט ובוש מציגות: ממחשב ברכב לרכב שהוא מחשב appeared first on The move.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    מיקרוסופט ובוש מציגות: ממחשב ברכב לרכב שהוא מחשב

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.