• Ad
  • מיקי מאוס בשירות הבטיחות בדרכים

    מעצבת התמרורים הרשמית של בריטניה גויסה כדי ללמד פעוטות וילדים את חוקי התנועה. מסתבר שגם חלה מן המבוגרים עדיין לא למדו את השיעור
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    בטיחותם של הולכי רגל, בארץ ובעולם, מתדרדרת מיום ליום במקום שתשתפר – ובבריטניה החליטו להפוך את המגמה באמצעות חינוך הדור הצעיר לבטיחות בדרכים. מעצבת התמרורים הרשמית של הממלכה המאוחדת, אישה עטורת תארים בשם מרגרט קלברט (Calvert ), גויסה על-ידי יוזמה משותפת של עמותת BRAKE – שמקדמת בטיחות בדרכים – וערוץ הטלוויזיה הבריטי דיסני ג'וניור, ועיצבה סדרת תמרורים בכיכובם של הדמויות המפורסמות שלא נס ליחן.

     

     

     

    מיקי מאוס, מיני מאוס ודונלד דאק מצוירים מעתה כאייקונים על גבי תמרורי תנועה במטרה לעורר את תשומת הלב של פעוטות בגני ילדים ושל תלמידי הכיתות הראשונות בבתי הספר ולהזכיר להם שהם מסתובבים בסביבה עוינת להולכי רגל.

    היוזמה המעניינת הזאת החלה להתגלגל לנוכח סקר שנערך בקרב 1,000 הורים לילדים בבריטניה אשר העלה ממצאים מדאיגים למדי. ההורים, כך מסתבר, מודעים מאד לסכנות שניצבות בפני ילדיהם אבל לא רק שהם אובדי עצות לגבי הדרך שבה יוכלו לחנך את הילדים – מסתבר שהם עצמם לא תמיד מכירים את כל תמרורי התנועה ואת הסוגים השונים של מעברי חציה. התוצאה היא שההורים, בצדק, פוחדים ללכת עם ילדיהם לבתי הספר ועושים את זה תוך חשש רב.
    הסקר מצע, למשל, שכ-71% מן ההורים חוששים שהילדים שלהם ירוצו לכביש, ו-35% מן הנשאלים הודו שהילדים שלהם לא מכירים את חוקי התנועה והבטיחות שנדרשים מהולכי רגל. 83% מן ההורים לא הצליחו בעצמם לזהות תמרורי תנועה שונים, ואילו 48% מן הנשאלים לא יודעים מה מהירות הנסיעה המותרת ליד מוסדות חינוך בבריטניה.

     

     

    רשויות התמרור כמובן שלא יאמצו את תמרורי דיסני החדשים (למרות שעצם ההצבה שלהם בקרבת בתי ספר ושכונות מגורים עשויה למשוך גם את תשומת הלב של נהגים ואולי גם להגביר אצלם את המודעות לאפשרות של הימצאות ילדים בסביבה) – אבל הקמפיין משולב גם עם חוברת הדרכה ואתר אינטרנט ייעודי שבאמצעותו יכולים מחנכים והורים ללמד את הקטנטנים אודות דרכי ההתמודדות עם הסכנות בכבישים. שש מן הדמויות המפורסמות של דיסני מככבות באתר הזה ומעבירות מסרים בנושאי בטיחות בדרכים, וזאת בין השאר בעזרת מדריכים אינטראקטיביים שמיועדים לילדים בני שנתיים עד שבע.

     

    הקמפיין, ככלל, נועד להגביר את המודעות של נהגים לאפשרות הימצאותם של הולכי רגל צעירים, לעזור להורים ללמד את ילדיהם כיצד להיזהר, למשל עם התנהגויות בסיסיות כמו להחזיק ידיים וללכת ולא לרוץ, ולשמש – עבור הצעירים – מודל להתנהגות זהירה בסביבה עוינת עבורם.

     

    צילומים: Brake / ערוץ דיסני, יח"צ

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.