• Ad
  • כולם מדברים על הצורך לצמצם את זיהום האוויר הנפלט מכלי הרכב, אבל האם מישהו חושב פעמיים לפני שהוא מפעיל את המיקרוגל הביתי? מחקר בריטי חדש בדק וקבע כי פליטת המזהמים והתרומה לאפקט החממה של המיקרוגלים במדינות האיחוד האירופאי מקבילה לזו של 7 מיליון מכוניות  
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    לאחרונה עושה רושם שהמחוקקים השונים במדינות אירופה מתחרים ביניהם בהטלת הגבלות תנועה ובתוך לא יותר מדי שנים אף יחול איסור של מכירה של כלי רכב עם מנועי בעירה פנימית בשטחן, זאת על אף שנראה שמבחינה טכנולוגית יצרני הרכב יתקשו לעמוד ביעדים הדרקוניים שאותם מחוקקים מציבים בפניהם.

    אמנם אין עוררין על כך שכלי הרכב, בקצת יותר מ-100 שנים של שימוש, "תרמו" לא מעט להתחממות הגלובלית ולשינויי האקלים שכל אחד מאיתנו חווה, אך בעוד שיש מי שטוענים שקביעת אולטימטום ברור היא הדרך היחידה להביא לשינוי בתעשיית הרכב, מנגד יהיו מי שיטענו כי כל אותן תקנות והגבלות נעשות בעיקר מסיבות פופוליסטיות וכלי הרכב הם רק חלק מהבעיה המתפרשת בין מפעלי תעשיה ומטוסים הפולטים כמויות בלתי נתפסות של CO לאטמוספרה ועד לתרבות הצריכה המוגזמת בעולם המערבי ונורמות של שימוש ביתי ללא חשבון בחשמל שתורמות אף הן לא מעט להיווצרות אפקט החממה.

    עוד ב-TheCar:
    קונים ומזהמים: לממשלה לא אכפת מזיהום אוויר
    אם כולם ישמרו מרחק פקקי התנועה יתקצרו לחצי
    יצרני רכב בארצות הברית: צריכת הדלק לא מעניינת את הלקוחות

    כדי להראות עד כמה לרכישה ולשימוש במכשירי חשמל טרוויאליים לכאורה שיש לכל אחד בבית יש השפעה על המזהמים הנפלטים לאטמוספרה, באוניברסיטת מנצ'סטר החליטו לערוך מחקר ולבדוק את הנזק הסביבתי וזיהום האוויר שנגרמים כתוצאה משימוש בתנורי מיקרוגל במדינות האיחוד האירופאי והגיעו למסקנות מטרידות למדי.

    עורכי המחקר בדקו את הנזק שכל תנור מיקרוגל אחראי לו מתהליך הייצור שלו, דרך תקופת השימוש בו ועד לתהליך המיחזור שלו וקבעו שתנורי החימום המהיר במדינות האיחוד האירופאי אחראים באופן ישיר מדי שנה לזיהום סביבתי ולפליטת CO בכמות המקבילה לזו שפולטות לא פחות מ-7 מיליון מכוניות, או במילים אחרות כל 19 מיקרוגלים אחראים לזיהום דומה לזה של מכונית ממוצעת.

    בעוד שהמודעות לזיהום האוטומטיבי גבוהה למדי ביבשת הישנה, מדי שנה האירופאים רוכשים ומשתמשים ביותר ויותר מכשירי חשמל ונראה שלא באמת מביאים בחשבון את ההשלכות הסביבתיות הנלוות.

    כך למשל מדי שנה נמכרים במדינות האיחוד כ-135 מיליון מיקרוגלים חדשים ובעוד שבעבר מחזור החיים הממוצע של תנור החימום המהיר היה יותר מעשור כיום הוא התקצר לקצת יותר משש שנים בממוצע וכך מדי שנה מושלכים לפח (ובמקרה הטוב למיחזור) באיחוד האירופאי כ-16 מיליון מכשירי מיקרוגל.

    עורכי המחקר מציינים גם שבניגוד לשאיפה של הרבה אנשים לסגל אופי נהיגה חסכוני וידידותי לסביבה, נראה כי בשימוש במכשירי חשמל לא נעשה כמעט דבר כדי להשתמש במכשירים ביעילות כמו למשל לבחור את תוכנית ואת זמן הבישול המתאים לסוג המזון שהם מחממים במיקרוגל.

    פרופסור דיוויד ריי מאוניברסיטת אדינבורו שנחשב למומחה בכל הקשור לניהול פליטות מזהמים מסרב להזדעזע מתוצאות המחקר. "כן, יש הרבה מאוד מיקרוגלים באיחוד האירופי ומשום שכל אחד מהם צורך בזמן פעולתו כמה מאות וואטים כשמחברים את כולם מקבלים מספר גדול ולכאורה תוצאה מפחידה", מסביר ריי, "אבל עדיין מספרים אלו מתגמדים אל מול הזיהום שהמכוניות אחראיות לו. עורכי המחקר טוענים שהמיקרוגלים בכל האיחוד יוצרים זיהום המקביל לזה של 7 מיליון כלי רכב אולם צריך לזכור שבבריטניה לבדה נעות כ-30 מיליון מכוניות נוסעים והמכוניות הללו פלטו ב-2015 כ-69 מיליון טון C0 שזה יותר מפי 10 מהפליטות של מיקרוגלים בכל מדינות האיחוד בשנה".

    אלחנדו גאלגו-שמיד, אחד מעורכי המחקר של אוניברסיטת מנצ'סטר, עונה לביקורת ומסביר: "מטרת המחקר שלנו לא הייתה להשוות בין היעילות של שימוש במיקרוגל למכשירי בישול אחרים, וגם כמובן לא להמעיט בחשיבות לצמצום פליטת המזהמים מכלי הרכב, אלא לבחון את ההשפעות הסביבתיות של מיקרוגלים כדוגמה למכשירים חשמליים המצויים בכמעט כל משק בית באירופה ולהפנות את תשומת הלב להשפעה שלהם על ההתחממות הגלובלית, מתרבות הצריכה המוגזמת הגורמת לאנשים להחליף מכשירי חשמל בתוך פרקי זמן קצרים משמעותית מבעבר, דרך השימוש השוטף בהם ועד לחוסר תשומת הלב המספקת שמושקעת במיחזור בסוף חייהם".

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    מחקר בריטי: תנורי המיקרוגל באירופה מזהמים כמו 7 מיליון מכוניות

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.