• Ad
  • מחממים מנועים לגרנד פרי הספרדי: האם אלונסו ישחזר את רגעי הזוהר על המגרש הביתי?
    מן המרוץ "המשעמם" ביותר לאחד המהירים יותר בעונה. מ-290 ל-337 קמ"ש. הקרקס המהיר ביותר בעולם מגיע לברצלונה וירוץ על מתווה חדש-ישן שיאפשר מהירויות גבוהות במיוחד
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    ממש ברגעים אלה מסיימות אחרונות המשאיות שנושאות את הציוד של הקרקס המהיר ביותר בעולם את מסען ממונקו לספרד, ומתמקמות בפיטס של מסלול המרוצים של ברצלונה, שעליו יתקיים בסוף השבוע הגרנד פרי הספרדי.

     

    מחממים מנועים לגרנד פרי הספרדי: האם אלונסו ישחזר את רגעי הזוהר על המגרש הביתי?

     

    קשה לחשוב על מעבר חד יותר בין מסלול הרחובות הצר, שכמעט אי אפשר לעקוף עליו ומהירויות הנסיעה הממוצעות בו מגיעות ל-162 קמ"ש (290 קמ"ש מהירות מרבית) לבין המסלול המהיר של קטלוניה שבו המהירויות הממוצעות הן כ-214 קמ"ש והמרביות כ-337 קמ"ש – פער שצפוי לגדול עוד יותר בסוף השבוע הקרוב.

    לפני 16 שנים, בעונת 2007, נוסף 'שיקיין' לקטע האחרון של המסלול וזאת מתוך מחשבה שהצורך להפחית מהירות ייצור יותר הזדמנויות עקיפה בתחילת ובסוף הישורת. בפועל קרה בדיוק ההיפך: השיקיין – אותו פיתול שמאלץ הפחתת מהירות, יצר עומסי תנועה ו"פקקים" שהאטו את כל החבורה וזמן ההקפה התארך ב-6 שניות – נצח במונחי פורמולה 1.

    בעונת 2023 הוסר השיקיין כך שההקפה מסתיימת בשתי פניות מהירות והנהגים יכולים להתקרב זה לזה בישורת ולנסות לעקוף. זמן ההקפה יתקצר, מהירויות הנסיעה הממוצעות יעלו ושחיקת הצמיגים תגבר – מה שיחייב יותר עצירות להחלפת צמיגים, יותר אקשן בפיטס, יותר הזדמנויות להפגין אסטרטגיית ניהול מירוץ מבריקה או להיכשל על טעויות מביכות.

     

    מחממים מנועים לגרנד פרי הספרדי: האם אלונסו ישחזר את רגעי הזוהר על המגרש הביתי?

     

    בעונת 2022 נשבר שיא החלפת הצמיגים עם 53 עצירות, והשנה זאת רק נקודת ההתחלה, כך שצפוי לנו מרוץ מעניין. שינויים מבניים נוספים שבוצעו על המסלול הספרדי כוללים את הרחבת שטח ההימלטות בפניה הראשונה (האזור שסופג את המכוניות שעפות מהמסלול ומונע את המשך התנועה שלהן אל עבר גדר הבטיחות), וגדר בטיחות חדשה בפניה הראשונה והשנייה שאמורה להגן על הנהגים במרוץ אינטנסיבי ומהיר שכזה. גם אלה יתרמו את חלקם להגברת הקצב.

    מג'יק מקס מגיע לברצלונה לאחר שהגדיל את הפער בראשות הטבלה בזכות הניצחון במונקו, וזה עומד כעת על 39 נקודות לפני חברו לקבוצה סרג'יו פרז.

    אלונסו נמצא בפיגור של 12 נקודות מאחורי פרז, אבל נראה שהמיקום עצמו פחות חשוב מבחינתו בסוף השבוע הספציפי הזה. הפעם האחרונה שבה אלונסו זכה בניצחון על המסלול הביתי שלו הייתה לפני 10 שנים, אבל מאז ועד היום מעולם לא היו לו תנאים כל כך טובים לשחזר את אותה הצלחה. המכוניות של רד בול מהירות מאד, אבל האסטון מרטין מסתמנת עד עכשיו כהפתעת העונה וניצחון כזה יכול להיות כל כך מתוק…

     

    מחממים מנועים לגרנד פרי הספרדי: האם אלונסו ישחזר את רגעי הזוהר על המגרש הביתי?

     

    גם לואיס המילטון וג'ורג' ראסל זקוקים נואשות להישגים ואחרי כל ההבטחות והדיבורים על המתלה הקדמי של המרצדס והשיפורים האירודינמיים שלה כולם – גם אנחנו וגם הם – סקרנים לדעת כיצד המכוניות האלה יתפקדו על מסלול מהיר ו"קונבנציונלי" יותר ממונקו.

    פרארי תנסה להתאושש מן הטעויות של מונקו עם שני נהגים שהוכיחו את עצמם במקצי הדרוג של הסבבים הקודמים אבל נפלו על טעויות קבוצתיות במרוצים עצמם. האם הפעם ניהול המרוץ האיטלקי יוכיח את עצמו?

    לקינוח, עובדת טריוויה: ברצלונה הוא המסלול שבו מקס ורסטאפן ניצח את מירוץ הפורמולה הראשון שלו.

     

    לקריאה נוספת:

    ניצחון ענק לורסטאפן במונקו

    מונקו: מרוץ הגרנד פרי המשעמם והיוקרתי ביותר בעולם

     

     

     

     

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    מחממים מנועים לגרנד פרי הספרדי: האם אלונסו ישחזר את רגעי הזוהר על המגרש הביתי?

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.