• Ad
  • מותק, הספורטאז' התייקר

    הקרוסאובר שחולל מהומה בשוק הישראלי התייקר בעקבות העלאת שיעור מס הקניה האפקטיבי. במקביל הודיעה מיצובישי על שדרוג האבזור הבטיחותי של אאוטלנדר
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    חברת טלקאר, יבואנית קיה לישראל, העלתה את מחירו של ספורטאז' – הקרוסאובר שחולל את המהומה הגדולה ביותר בשוק הרכב הישראלי בשנים האחרונות, והיה הדגם הבודד הנמכר ביותר בסיכום שנת 2016.

     

     

    מחירו הרשמי של קיה ספורטאז', אשר עמד עד לסוף 2016 על כ-137,000 ש"ח לגרסת הבסיס עם מנוע ה-1.6 ליטר האטמוספירי (גרסת 'אורבן'), עודכן בשבוע שעבר והוא עומד כעת על 140,000 ש"ח.

    גרסת ה-2.0 ליטר הבסיסית ("אורבן") התייקרה אל 154,000 ש"ח, ואילו רמות האבזור הגבוהות יותר (LX ו-EX) עולות 170 ו-178 אלף ש"ח בהתאמה.

    ספורטאז' המם את שוק הרכב הישראלי בתחילת שנת 2015 כאשר עלה ארצה עם גרסת ה-1.6 ליטר האטמוספירית והוצע עם תג מחיר של 135,000 ש"ח, מחיר שקול למחירי המחירון של מכוניות משפחתיות קומפקטיות פחות אטרקטיביות, וכך משך אליו לקוחות מכל פלחי השוק הסמוכים: קרוסאוברים קטנים, קרוסאוברים קומפקטיים, משפחתיות קומפקטיות ומשפחתיות גדולות.

    יבואני קיה השכילו להעלות את מחיר המחירון של ספורטאז' אך במעט בתחילת 2016, עם עלייתו ארצה של הדגם החדש, אולם לתוך מחיר זה הם הוסיפו חבילת אבזור בטיחותי ייחודית שכוללת בלימה אוטומטית (AEB) ותיקון אקטיבי של סטייה מנתיב הנסיעה.

    נקודת התורפה של ספורטאז' היא מנוע בנזין אטמוספירי מיושן יחסית, ולאחר שרשות המיסים עדכנה את נוסחת "המס הירוק" אשר מעניקה הטבות מס לכלי רכב פחות מזהמים הוא מדורג בקבוצת מס ירוק 14 מתוך 15. לכן, ולמרות הירידה המתמשכת בשער האירו – העלתה קיה את מחיר המחירון של ספורטאז', כאמור.

    בשלהי 2016 קמו לספורטאז' שני מתחרים חדשים שמוצעים שניהם עם תג מחיר של 140,000 ש"ח לגרסת הבסיס שלהם: פיג'ו 3008 וסיאט אטקה.

    3008 מוצע עם מנוע טורבו-דיזל יעיל וחסכוני, ואילו אטקה עם מנוע טורבו-בנזין חדיש ויעיל, ושניהם מדורגים ברמת זיהום אוויר נמוכה יותר (אטקה בדרגה 9, 3008 דיזל בדרגה 4 ובנזין בדרגה 7) ולכן זוכים להטבת מס גדולה (או למיסוי אפקטיבי מעט יותר נמוך).

    חשוב לשים לב שפיג'ו וסיאט לא מציעות את מערכות הבטיחות של ספורטאז', וגם לכך שבמעמד הרכישה מעניקה קיה חבילת הטבות שכוללת בין השאר מערכת איתור, צבע חיצוני ייחודי ללא חיוב נוסף ומערכת מולטימדיה – אולם עם זאת כיום מוצעות הטבות שונות ללקוחות על-ידי רוב היבואנים.

    בסיכום שנת 2016 נמסרו בישראל יותר מ-14,000 יחידות של ספורטאז' (לעומת כמעט 11,000 בסיכום 2015) וכן כמעט 12,000 יחידות של יונדאי טוסון (כולל IX35) שהוא, למעשה, תאומו של ספורטאז'.

    מחיר המחירון של הגרסה הבסיסית של טוסון עומד כעת על 143,000 ש"ח, ואילו מחיר הגרסה הבסיסית (אוטומטית) של מיצובישי אאוטלנדר – שהיה הקרוסאובר הקומפקטי השלישי הנמכר ביותר בסיכום 2016 (יותר מ-10,000 יחידות) עומד כעת על 158,000 ש"ח לגרסת ה-5 מושבים.

    אאוטלנדר בטוח יותר

    חברת כלמוביל, יבואנית מיצובישי לישראל, הודיעה היום (ב') על שדרוג של האבזור הבטיחותי של אאוטלנדר – אבל רק בגרסת האבזור 'פרימיום', שמחירה 185,000 ש"ח ובגרסאות היקרות ממנה.

    כמו בספורטאז' הבסיסי ביותר (140,000 ש"ח, כאמור) כולל מעתה האבזור של אאוטלנדר פרימיום גם מערכת להתרעה מפני תאונה עם בלימה אוטונומית (AEB) וגם מערכת התרעה מפני סטייה מנתיב הנסיעה.

    בנוסף, על בסיס מערכת ההתראה מתאונה בנויה באאוטלנדר גם מערכת בקרת שיוט אדפטיבית, ואילו מערכת נוספת שולטת אוטומטית באורות הגבוהים ומכבה אותם כאשר היא מזהה רכב שבא ממול. מערכות אלה משדרגות את הציון הבטיחותי של הדגם ומניבות לו הטבת מס, אם כי למרבה הצער השיטה הישראלית (העקומה) מטיבה כלכלית דווקא עם מי שמתקין מערכות פאסיביות כמו אלה של מובילאיי יותר מאשר עם המערכות שמסוגלות להתערב אקטיבית כדי למנוע תאונה.

    מכל מקום, כל הגרסאות כפולות ההנעה של אאוטלנדר מצוידות באותן מערכות ובנוסף להן, בגרסאות 'עלית' ו'לימיטד' מוצעים גם חיישני חניה היקפיים, מערכת למניעת האצה לא רצויה ופנסי ערפל קדמיים בטכנולוגיית LED.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.