• Ad
  • מובילאיי נכנסת ללייזר – מפתחת נהיגה אוטונומית עם Valeo הצרפתית

    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    מעבדי EyeQ של מובילאיי ימזגו בין הראיה הממוחשבת של מובילאיי לחיישני הלייזר של ואלאו כדי לקבל תמונה טובה יותר של סביבת הנהיגה, כל הדרך אל המכונית האוטונומית

    חברת מובילאיי הישראלית וחברת ואלאו הצרפתית פרסמו הלילה הודעה משותפת לעיתונות ובה הכריזו על שיתוף פעולה חדש.

    במסגרת זו תפותח טכנולוגיה שתשולב על-ידי ואלאו במערכות הימנעות מתאונה וסיוע לנהג שהיא מייצרת עבור יצרניות רכב. בנוסף, שתי החברות ישתפו פעולה בפיתוח ספציפי לעולם הנהיגה האוטונומית.

    'ואלאו' (Valeo) מדורגת במקום ה-14 מבין כלל הספקיות לתעשיית הרכב העולמית, והיא עובדת עם כל יצרני הרכב בעולם. בכך היא מצטרפת אל מספר ספקים גדולים אחרים שאיתם עובדת החברה פורצת הדרך הישראלית, אשר מיומה הראשון לא התיימרה למכור ישירות ליצרני הרכב אלא פעלה מול הספקיות הגדולות (שמכונות בתעשייה Tier 1). באמצעות ספקיות אלה פועלת כיום מובילאיי עם 23 יצרני רכב, ויחד עם ואלאו צפוי מספר זה לגדול עוד.

    החידוש החשוב בהודעה הוא ש'ואלאו', שמתמחה בפיתוח מערכות שמבוססות על חיישני קול (אולטרא-סוניק), רדאר, מצלמות, וגם סורקי לייזר, תפקיד את האחריות לעיבוד המידע שמתקבל מחיישני הלייזר שלה בידי מובילאיי, ועיבוד זה יבוצע על גבי המעבד החדש יחסית של מובילאיי מסידרת EyeQ.

    שיתוף פעולה חדש ובלעדי

    בהודעה לעיתונות, שניסוחה חייב להיות זהיר מפני שגם ואלאו וגם מובילאיי הן חברות ציבוריות שנסחרות בבורסות (ואלאו בצרפת, מובילאיי בניו-יורק), נכתבו שני משפטים חשובים ומעניינים במיוחד: ראשית, כך נכתב, "במהלך תקופת ההסכם תתבסס טכנולוגיית המצלמה הקדמית שמוצעת על-ידי ואלאו אך ורק על משפחת מעבדי EyeQ של מובילאיי ועל האלגוריתמים לראיה ממוחשבת (שלה)". במילים אחרות, ואלאו לא תעבוד עם מפתחים מתחרים של טכנולוגיית ראיה ממוחשבת, ואם היא עצמה כבר נכנסה לפיתוח בתחום זה (וסביר שזה המצב) היא תזנח את הפיתוח העצמי ותעבוד רק עם מובילאיי.

    EYEQ2
    מעבד EYE-Q של מובילאיי. שיתוף פעולה בלעדי

     

    שנית, כך נכתב, "בנוסף, שתי החברות איחדו כוחות בשיתוף פעולה בלעדי לפיתוח הצעה לשוק הנהיגה האוטומטית, שמשלב ראיה ממוחשבת וסריקת לייזר.
    השילוב של הנוכחות הגלובלית של ואלאו ומגוון המוצרים המצוין שלה, שכולל את הטכנולוגיה המובילה בשוק של סריקת לייזר, יחד עם עם המומחיות הייחודית של מובילאיי בטכנולוגיית עיבוד תמונה, יאפשר לשתי השותפות ליצור פתרונות ייחודיים למכוניות אוטונומיות בעתיד".
    במילים אחרות, שתי החברות נכנסות לפיתוח בלעדי של מערכת לעידן "המכונית האוטונומית", מה שעשוי למנוע ממובילאיי לעבוד בתחום זה עם ספקיות שאיתן היא עובדת מתחילת דרכה.

    בהתאם למודל העבודה הרגיל של מובילאיי מוטמעת יחידת העיבוד ("מחשב") שלה בתוך מערכות מורכבות יותר שאותן משלבות הספקיות, במקרה זה 'ואלאו', במכוניות, וכך יקרה גם הפעם: ואלאו תתכנן את המערכת המושלמת, ואילו מובילאיי תמכור לה את המוח שישולב בתוך מערכת זו – לאחר שתפתח עבורה את התוכנה והאלגוריתמים הנחוצים.

    למזג את כל החושים

    מזה כעשור ברור לכל מי שעוסק בפיתוח מערכות סיוע לנהג ונהיגה אוטונומית שרק בדרך של שילוב המידע שמתקבל מחיישנים שונים (שמכונה "פיוז'ן"), ניתן להגיע למערכת אמינה מספיק עבור מכונית אוטונומית. זאת מכיוון שלכל סוג של חיישן יש נקודות תורפה, קטעי מידע אודות הסביבה שהוא עלול שלא לקלוט במצבים שונים, ורק מיזוג כל סוגי המידע ביחידת עיבוד מרכזית אחת יכול לתת תמונה מלאה וחסינת "חורים".
    ליבת הידע של מובילאיי, עד היום, היא תוכנה ואלגוריתמים מתחום ה"ראיה הממוחשבת" שבאמצעותם אפשר להבין את מה שקולטות מצלמות וידאו, וכך אפשר לפרש נתונים חזותיים אודות כלי רכב אחרים בסביבה, הולכי רגל, אופניים, תמרורים, סימוני כביש ועצמים פיזיים נייחים.

    US-site

    ואלאו, שנסחרת בבורסה הצרפתית, עובדת כיום עם כל יצרני הרכב בעולם, מייצרת ב-133 מפעלים ומעסיקה קרוב ל-80 אלף עובדים. בשנת 2014 מכרה החברה ליצרניות הרכב מוצרים בהיקף של 12.7 מיליארד אירו. כ-1.3 מיליארד אירו הושקעו על-ידי ואלאו במחקר ופיתוח ב-16 מרכזי מחקר ו-34 מרכזי פיתוח ברחבי העולם.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.