• Ad
  • מהפכה בבלימה? בוש חושפת את ה-i Brake 2.0

    ציפוי טונגסטן מיוחד של צלחות הבלימה יעניק ביצועים של בלמים קרמיים בשליש מחיר ויצמצם ב-90 אחוזים את תופעת אבק הבלמים המזהם
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    הרוב המוחלט של המכוניות על פני כדור הארץ מצויד בלפחות צמד בלמי דיסק.
    בלם הדיסק הראשון הוצג בסוף המאה ה-19, אך בשל איכות חומרים נמוכה שגרמה לבלאי גבוה ותשתיות גרועות שלא התאימו לבלמים מסוג זה ההמצאה לא זכתה להצלחה גדולה ועד לאמצע המאה ה-20 בלמי דיסק לא שימשו אף מכונית בייצור סדרתי.

    הסיטרואן DS שהושקה ב-1955 הייתה מכונית שהציגה חידושים רבים ובין היתר היא הייתה המכונית הראשונה ביצור המוני שהגיעה עם בלמי דיסק. בהמשך בלמי דיסק החלו להופיע בדגמי ספורט של יצרנים שונים, בעיקר בשל יכולות העצירה העדיפות שלהם והיכולת שלהם להתקרר מהר יחסית אל מול בלמי תוף.
    וכך, לאחר התחלה מהוססת, עד אמצע שנות ה-70 בלמי דיסק קדמיים הפכו לסטנדרט ברוב המכוניות שיוצרו במערב ובעשורים האחרונים מרבית המכוניות, אפילו הבסיסיות, מצוידות כבר בדיסקים בכל הפינות.

    עוד ב-TheCar: 
    וויליאמס ובוש סבורות: בקרוב יצרניות הרכב ירכשו מנועים ופלטפורמות מספקי משנה 
    אתם חייבים מערכת בלימה אוטונומית במכונית שלכם 
    Euro NCAP דורש: בלימה אוטונומיות וזיהוי הולכי רגל

    עם זאת, בניגוד להתקדמות הטכנולוגיה בתחומים אוטומוטביים רבים, בלמי הדיסק כמעט ולא השתנו בעשורים האחרונים ולמעט קליפרים מרובי בוכנות שהחלו להופיע ברכבי ספורט וברכבים גדולים בשנות ה-80, בלמי הדיסק עדיין משתמשים באותה טכנולוגיה שנחשפה כבר לפני יותר ממאה שנים ונכנסה לייצור סדרתי לפני שישה עשורים.

    הסיבה המרכזית לכך נעוצה בעובדה שבלמי הדיסק הללו, עם רפידות סמי מטליות וצלחות בלימה מברזל יצוק, פשוט עושים את העבודה ושימוש בחומרים מתקדמים יותר כמו בלמים מחומרים קרמיים עדיין יקר בצורה בלתי נתפסת ועל כן לא ישים ברכבים בטווח השפוי של סקלת המחירים.

    ענקית החלפים בוש חשפה אמש את טכנולוגיית ה-iDisc שאמורה להציג ביצועים קרובים לאלה של בלמים קרמיים וזאת בפחות משליש מחיר.

    למרות השם ההיי-טקי, לא מדובר במערכת בלימה אלקטרונית עם חיבור לענן או במעבד מרובה ליבות אלא במערכת בלמי דיסק רגילה לכאורה עם צלחות בלימה שעברו תהליך מיוחד של ציפוי טונגסטן קרביד שהופך אותן לחלקות, מבריקות וקשיחות יותר.

    מעבר לעובדה שהצלחות הללו לעולם לא יחלידו וישמרו על מראה נוצץ, הציפוי המיוחד משפר משמעותית את ביצועי הבלימה, מבטל, בשל העמידות המשופרת שלהן לחום, כמעט באופן מוחלט את תופעת דעיכת הבלמים הנוצרת בנהיגה דורשנית ומפחית את הבלאי בהשוואה לבלמי דיסק סטנדרטים ביותר מפי 2.

    כמו כן, בעולם בו תקנות זיהום הופכות למחמירות יותר ויותר, לטכנולוגיית ה-iDisc תהיה תרומה של ממש בצמצום פליטות המזהמים האוטומטיביים הנלווים. בעוד שבדרך כלל נהוג להתייחס רק למזהמים הנפלטים מצינור המפלט של מכוניות המונעות בבנזין או דיזל, מסתבר שגם הצמיגים ובמיוחד הבלמים פולטים חלקיקים מזהמים ולא מסוכנים לבריאות ושימוש במערכת ה-iDisc  יפחית בלא פחות מ-90 אחוזים את היווצרות אבק הבלמים המזהם.

    בבוש מדגישים שהטכנולוגיה כבר נמצאת בדרך לייצור סדרתי ובחודש הקרוב החברה תתחיל לייצר מערכות  עבור יצרנית רכב מכובדת.

    בשלב זה בוש לא חשפה באיזו יצרנית רכב מדובר אך בדיקה קצרה של מפרט התוספות האופציונליות של הקאיין החדש של פורשה מגלה מערכת בלמים משודרגת בשם PSCB הכוללת צלחות בלימה מחומר מיוחד המצופות בטונגסטן קרביד. עבור מערכת הבלמים הזאת בקאיין תאלצו לשלם עוד 3,500 דולרים – בהחלט לא מעט כסף אבל רק קצת יותר משליש מסכום של מעל 9,000 דולרים שתדרשו להפרד ממנו כדי לקבל את רכב הפנאי היוקרתי שלכם עם בלמים קרמיים.

    אין ספק שבמחיר הזה טכנולוגית ה–iDisc עדיין יקרה מדי כדי להגיע כסטנדרט במרבית כלי הרכב בייצור סדרתי, אולם בהחלט יתכן שבהמשך המחיר ירד בצורה משמעותית.

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.