• Ad
  • מהפיכה בסיאט: "גולף ספרדיה" במחיר של יפנית קטנה

    מהפיכת המחירים של סיאט מתרחבת מ'איביזה' אל 'לאון'. לראשונה מוצעת מכונית בגודל משפחתי במחיר של מכונית קטנה
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    סיאט מנסה לשחזר את ההצלחה שלה עם איביזה הקטנה גם בפלח השוק של מכוניות קומפקטיות (משפחתיות) והיא מציעה גרסה אוטומטית של 'לאון' תמורת 110,000 ש"ח בלבד, כלומר כ-20-25,000 ש"ח פחות מאשר מחירי המחירון המקובלים בקטגוריה.

     

     

    'לאון', שעברה בשנה שעברה מתיחת פנים, היא בין המכוניות המודרניות בקבוצה: היא הושקה לראשונה בשנת 2012 והייתה הראשונה מבין מכוניות קבוצת פולקסווגן שהתבססה על פלטפורמת MQB המודולרית. מעט אחריה הושקה גם גולף של פולקסווגן על אותה הפלטפורמה, כלומר שמבחינות רבות מדובר למעשה ב"מכוניות אחיות" שחולקות מכלולים רבים.

    לפני מספר שנים חוללה סיאט מהפיכת מחירים דרמטית בפלח השוק של מכוניות סופר-מיני (קטנות) כאשר הציעה את 'איביזה' – בתחילה עם תיבת הילוכים ידנית ולאחר מכן גם עם תיבה אוטומטית – במחירים הנמוכים ביותר בשוק, ומאז איביזה מדורגת באחד משני המקומות הראשונים בטבלת המכירות של קטגוריה זאת בישראל.

    איביזה הייתה גם המכונית הראשונה מבין מכוניות קבוצת פולקסווגן בישראל אשר קיבלה את מנוע הטורבו-בנזין בנפח 1.0 ליטר החדש של הקבוצה, וגם לאחר מכן היא הוסיפה להימכר במחיר הנמוך ביותר מבין כל הסופר-מיני האוטומטיות המודרניות – 86,000 ש"ח לעומת רף המחיר המקובל בקטגוריה הזאת שנע סביב ה-100-110,00 ש"ח.

    גם לאון, עם מנוע טורבו-בנזין בנפח 1.4 ליטר ותיבה אוטומטית, הציעה מחיר אטרקטיבי יחסית לקטגוריה – 124 אלף ש"ח, אלא שלאחר שמספר מתחרים הפחיתו מעט את מחירי המחירון (למשל סקודה אוקטביה וסובארו אימפרזה החדדשות שמוצעות תמורת 127 אלף ש"ח), ההפרש בין מחירה לבין טווח המחירים המקובל בקבוצה לא היה מספיק משמעותי.

     

     

    יבואני סיאט הם בין הראשונים בשוק הרכב הישראלי שמנצלים את השפל המתמשך במחירו של האירו כדי להפחית את מחיר המחירון לצרכן, וצריך כמובן לקוות שזאת סנונית שמבשרת על מגמה בשוק. מכל מקום, 'לאון' יוצרת כעת תקדים חשוב עם פער מחיר של כ-20,000 שקלים ביחס למחיר המקובל בקטגוריית הגודל הזאת. עם תג מחיר של 110,000 ש"ח מתמודדת לאון – שהיא מכונית בגודל של מאזדה 3 וטויוטה אוריס וגם "אחות של פולקסווגן גולף" – מול מכוניות קטנות ממנה כמו מאזדה 2 וטויוטה יאריס שמוצעות במחיר דומה.

    לזכות יבואני סיאט יש לומר שכדי להציע תג מחיר כזה הם לא "הפשיטו" את לאון מאבזור: מערכת המולטימדיה אמנם פשוטה יותר, עם מסך צנוע בגודל 5 אינטש בלבד וחישוקי גלגלים בגודל 16 אינטש, אבל רשימת האבזור כן כוללת בקרת אקלים מפוצלת, בקרת שיוט, בלם יד חשמלי, חישוקים קלים ואפילו גג שמש פנורמי.

    אין ארוחות חינם?

    ויתור חשוב שכן בוצע בדגם הזה הוא על מערכות סיוע לנהג אשר הופכות ליותר ויותר מקובלות בימינו: ליאון הבסיסית לא מוצעת אפילו עם 'מובילאיי' בהתקנה מקומית, שלא לדבר על התרעת תאונה עם בלימה אוטונומית או התרעת סטייה מנתיב הנסיעה – וחבל שכך.

    ליאון כן מוצעת עם 7 כריות אוויר בטיחותיות ועם התרעת עייפות, וגם מבחינת הביצועים אין מה לחשוש: מנוע הטורבו-בנזין שלה מספק 115 כ"ס ו-20.4 קג"מ, ועם תיבת ההילוכים הרובוטית בעלת מצמד כפול הוא מאיץ אותה ל-100 קמ"ש בתוך 9.6 שניות.

    שאלת מיליון השקלים היא האם מחיר אטרקטיבי יעשה עבור ליאון את מה שהוא עשה לאיביזה, והאם הוא יגרום להורדת מחירים גם אצל מתחרות אחרות בפלח השוק הזה.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.