• Ad
  • אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    חטיבת האופנועים של היצרן הצרפתי מפסידה מזה כמה שנים ברציפות, וככל הנראה תימכר להודים שזקוקים לטכנולוגיה מערבית

    'מהינדרה ומהינדרה' (Mahindra & Mahindra), יצרנית כלי הרכב ההודית שמתמחה בכלי רכב קשוחים לנהיגת שטח ובציוד חקלאי, צפויה לרכוש בקרוב את חטיבת האופנועים המדשדשת של פיז'ו. כך מדווחת סוכנות הידיעות בלומברג.

    מקורות של סוכנות הידיעות מדווחים על מגעים מתקדמים בין שתי החברות, שתיהן אגב מסרבות להגיב בנושא, שמטרתם להקרנות ליצרנית הרכב ממומבאי גישה לטכנולוגיה מערבית מתקדמת יחסית לייצור אופנועים וקטנועים.

    מהינדרה החלה לייצר כלי רכב דו גלגליים בשנת 2008 לאחר שרכשה את יצרן האופנועים ההודי 'קינטיק' אשר הוקם במקור כשיתוף פעולה עם חברת הונדה. כניסתה לשוק הדו-גלגלי בוצעה לנוכח גידול עקבי ומשמעותי בדרישה לכלי רכב כאלה בהודו, והיא מתחרה שם בעיקר בשתי חברות ענק בעלות ניסיון רב – הרו (HERO) והונדה אשר שולטות בשני שליש מן השוק.

    הביקוש לאופנועים בהודו גדל במהירות ובהתמדה, גם בגלל הגידול המהיר בהיקף האוכלוסיה וגם בגלל הגידול בביקוש לתחבורה, בעיקר בקרב נשים, ועל כל מכונית שנמכרת שם נמכרים כיום שישה אופנועים וקטנועים.

    פיז'ו, מצידה, סובלת כבר לא מעט שנים מהפסדים של החטיבה הדו-גלגלית שלה, בעלת היסטוריה מפוארת שמתחילה עוד טרם ייצור המכוניות הראשונות. החברה לא השקיעה בחטיבה הזאת מזה עשורים רבים את מה שנדרש כדי להוביל שוק, ואין לה אף מוצר ייחודי מספיק או תחרותי במיוחד.

    פיז'ו מתמחה כמעט אך ורק בקטנועים – החל מקטנועי 50 סמ"ק עירוניים ועד ל'מטרופוליס', "ספינת הדגל" של היצרן, בעלת שני גלגלים קדמיים. החברה מחזיקה בהרבה מאד פטנטים ויכולות טכנולוגיות אשר יכולות להקפיץ את מהינדרה קפיצה גדולה קדימה ולחסוך לה הרבה מאד שנות פיתוח ו"זמן לשוק".

    יחד עם סיטרואן נמכר לא מכבר נתח הארי של הבעלות בפיז'ו, והשליטה בה, ליצרנית הרכב הסינית דונגפנג, ומכירת חטיבת האופנועים – אם אכן תמומש, היא אחד הצעדים הראשונים שמבצע המנכ"ל החדש של החברה, קרלוס טאבארס, במטרה להשיב אותה לרווחיות.

    בשנה שעברה, לפי נתוני בלומברג, מכרה חטיבת האופנועים של פיז'ו, אשר מעסיקה 500 עובדים בצרפת ועוד כ-300 במיזם משותף של פיז'ו בסין, רק 79,000 אופנועים (רובם ככלום קטנועים).

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    מהינדרה תרכוש את חטיבת האופנועים של פיז'ו

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.