עד לסוף אפריל עשויה פינינפארינה – סדנת עיצוב-הרכב האיטלקית המפורסמת ביותר בעולם – לעבור לבעלות הודית.
חברת מהינדרה (Mahindra & Mahindra) ההודית, שהיא לא רק יצרנית רכבי השטח הגדולה ביותר בתת היבשת אלא גם בעלת השליטה בסאנגיונג הקוריאנית ובחטיבת האופנועים של פיג'ו-סיטרואן, תציג באסיפת בעלי המניות של פינינפארינה, שתיערך ב-29 באפריל, הצעת רכש רשמית בסכום שטרם פורסם.
סוכנות הידיעות רוייטרס, שמתבססת לא לייחוס או לציטוט על שני מקורות שלה, טוענת שהצעת הרכש של מהינדרה נתמכת על ידי בעלת המניות הגדולה בפינינפארינה אבל עדיין חייבת את אישורם של הבנקים הנושים של החברה.
פינינפארינה, אשר הוקמה בשנת 1930 כיצרנית רכב והפכה מהר מאד לסדנת עיצוב נודעת, אחראית על רבים מן העיצובים המפורסמים ביותר של פרארי וגם של יצרניות רכב רבות נוספות, בהן כמעט כל יצרניות הרכב האיטלקיות כמו גם יצרניות עממיות אירופיות ויפניות לא מעטות ויצרניות יוקרה.
עד לפני קרוב לחמש שנים פינינפארינה אף ייצרה מכוניות בסדרות קטנות – לרוב תת-דגמים כמו גרסאות קבריו על בסיס דגמים סדרתיים.
פינינפארינה מוערכת כיום בשווי של כ-162 מיליון אירו אבל נושאת על גבה חובות של 45 מיליון אירו. בסיכום 2014 הציגה הפסד נקי של 1.3 מיליון אירו והשנה צפוי הפסד זה להיות גבוה יותר.
במקביל לעבודות עיצוב שהחברה מבצעת עבור יצרניות רכב שונות – בהן גם מהינדרה בעצמה – פינינפארינה משמשת כסדנת עיצוב גם בתחומי האדריכלות, עיצוב פנים, ועיצוב של ריהוט ומוצרי אלקטרוניקה.
עצם השמועות על הצעת רכש מתקרבת נפוצו כבר בחודש מרץ השנה, אך כעת כבר מדובר במהלך קונקרטי, ששני הצדדים כמובן לא מוכנים לאשר או להכחיש, אשר עשוי להתממש עוד במהלך החודש הנוכחי.
לא מיותר להזכיר שבאמצע השנה שעברה פשטה רגל סדנת עיצוב איטלקית מפורסמת אחרת, ברטונה, אשר חתומה גם היא על כמה יצירות מופת בהיסטוריה של תעשיית הרכב.