• Ad
  • מבחן דרכים: Jeep גרנד צ'רוקי, 3.0 ליטר דיזל

    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    ג'יפ המציאה את הג'יפאות, וגרנד צ'רוקי נוצר גם יכולות שטח וגם את האופי האמריקני. בעזרת מנוע איטלקי ואלקטרוניקה מתקדמת הוא מעניק ביצועים, פינוק ועידון

    כולנו אוהבים להתרפק על רנגלר המקורי, אבל יש להודות שהוא מזמן לא מתאים ללקוח המתוחכם-פלצני-אורבני של המאה ה-21. האייקון האהוב על שוחרי השטח כבר לא מסוגל להתחרות בחלליות השטח המודרניות, ומי שאמור להוביל את הקרב של ג'יפ על העיר הגדולה הוא גרנד צ'רוקי.

    ב-2014 אנו מקבלים רכב אלגנטי ומתוח עוד יותר מאשר בעבר; השבכה הקדמית עדיין נושאת את 7-הפסים האנכיים ועיצוב המרכב אלגנטי וכוחני במידה; גרנד צ'רוקי 2014 הוא רכב שטח אטרקטיבי מאוד. הגרנד לא נראה מגודל כחלק ממתחריו, למרות שהמידות קרובות; בעיקר, עניין של עיצוב והפרש של מספר סנטימטרים. בכל אופן, אין בו שורת מושבים שלישית. פנסי ה-בי-קסנון מעוצבים ומגולפים, אבל אני אהבתי יותר את הפנסים הרבועים של הדגם הקודם.
    תא הנוסעים מאובזר היטב ומפנק לחלוטין – דיפוני עור בהירים מרחיבים את הדעת, לוח המחוונים אינו מאיים או מורכב מדי ותנוחת הישיבה מצוינת; הכניסה, עם זאת, מחייבת הרכנת ראש עמוקה. איכות ההרכבה מרשימה והכל מתפקד כפי שצריך; אלו לא ימיה האפלים של דטרויט.

    מעבורת החלל החדשה

    אפילו רנגלר כבר לא יכול להסתפק בימינו בפשטות החקלאית הקדומה, וגם בגרנד צ'רוקי קשה למצוא שריד לטכנולוגיה של הימים הראשונים. על החרטום כתוב Jeep אבל אין לו דבר מכל מה שעשה את רכב השטח הראשון, או את ממשיכיו. אפילו מנוע בנזין V8 אין לרכב המבחן (אבל יש גם כזה במלאי), אלא V6, דיזל, ממיטב תוצרת אירופה. תשכחו גם מקלאץ' וארבעה הילוכים ידניים, או סתם אוטומט של פעם; היום יש לנו תיבה אוטומטית בת שמונה הילוכים (וגם מצב ספורט). אם אתם חושבים שאני מקונן על הקדמה, טעות בידכם. הגרנד צ'רוקי הנוכחי הוא רכב מצוין, ספורטיבי בכביש ועביר בשטח, בן תחרות עז נפש לכל חבריו במפגש.

    במבחן האספלט והאדמה

    גרנד צ'רוקי 2014 שנבחן כאן לא שותה בנזין, אבל זה לא אומר שאין לו כוח; עם 247 כ"ס ו-56 קג"מ, זה רכב מהיר ועתיר יכולת. תיבת שמונה ההילוכים מתאימה לו ככפפה לאגרוף ברזל, והוא מזנק מעמידה ל-100 קמ"ש ב-8.2 שניות, נתון עוצר נשימה בהקשר הזה. לא בדקנו את המהירות המרבית, אבל אני משער שאפשר להאמין ליצרן, שהוא אמנם מגיע ל-202 קמ"ש.
    במהירויות השפויות בהן נהגנו הוא היה רהוט ומעודן, והעניק היגוי מדויק ונוחות נסיעה כפי שניתן לצפות ממתלי אוויר מודרניים, "קוואדרה-ליפט" בפי האמריקנים (המצטרפת למערכת "קוואדרה-טראק 2", המפזרת את כוח המנוע בין ארבעת הגלגלים).
    על הנייר, נתוני השטח של הגרנד משכנעים מאוד; כוח ואחיזה לא יחסרו לאתלט האמריקני, וגם זוויות המרכב מצוינות, הודות למתלי האוויר המסוגלים להניף אותו עד קבלת נתון מצוין של מרווח גחון בן 27.4 סנטימטרים. יש גם מערכת בקרת אחיזה אלקטרונית, כמו גם בקרת יציבות לנגרר, מערכות עזר לזינוק בעלייה וירידה במורד… הכל קיים, ורק מחכה לשעת מבחן.
    בנהיגת שבילים רגועה, הגרנד מצוין, כמצופה; הכל קטן עליו, הוא נוסע ומטפס בכל מקום. הבעיה הופיעה כאשר ניסינו להגביה אותו למלוא גובהו. זה עבד, אבל המתלים הפכו לנוקשים ביותר, עד כדי נסיעה קופצנית ואגרסיבית לחלוטין. מקובל שהגבהת המרכב מנמיכה את נוחות הנסיעה בגלל צמצום המהלך, אבל כאן זה היה קצת מוגזם. גם בטיפוס על מכשול תחוח, התקשה הגרנד להעביר את מלוא כוחות הסוס שלו אל הקרקע. במקום שמתחריו עלו וירדו בלא מאמץ, הוא טחן ורקע בצמיגיו… הצבנו את חוגת Select Terrain במצב 'חול', 'שביל', 'סלעים' –  דבר לא עזר. נראה כי הגענו למפגש הבלתי נמנע בין הרצון ליצור רכב כביש משובח, לבין הדרישות הסותרות של עכבר שטח מסוקס; אבל דווקא עם מערכת המתלים הפניאומטית ו- Select Terrain, יכולנו לצפות לרכב בעל יכולת רב-גונית יותר, כזה היודע לעבוד טוב גם בכביש וגם בשטח.
    אני משוכנע שלקוחותיו הטיפוסיים של הגרנד צ'ירוקי לא יגיעו למגבלת יכולותיו, גם במקרה הנדיר בו יחליטו לרדת מהכביש. ועבור אוהבי הז'אנר המושבעים, יש אינספור שיפורים אותם יוכלו להתקין כדי לעשות ממנו רכב בעל עבירות קיצונית.

    תולדות המבנה האחוד

    ב-1984 הציגה אמריקן מוטורס, הבעלים (שאינו קיים יותר) של מותג ג'יפ, את צ'רוקי: רכב שטח קומפקטי יחסית שכבר אז היה עם מרכב אחוד, ללא שלדה נפרדת. ב-1993 הוצגה גרסה מוגדלת ומפוארת על אותו עיקרון: גרנד צ'רוקי. בדגם השלישי, שהוצג ב-2004 (שני ב-1999) ויתרה גי'פ על הסרנים החיים ועברה למתלים נפרדים. הדגם המתארח כאן הוצג ב-2010 והוא הרביעי למניין. הרבה אלקטרוניקה, גם כזאת ייעודית לשטח, כאשר מתלי האוויר (אופציה; יש גם רגילים) מביאים את המפרט לקצה העליון בז'אנר.

    ג'יפ גרנד צ'ירוקי

    סוג: רכב שטח, 5 דלתות
    מנוע: טורבו-דיזל V6 ציל', 3.0 ל'
    הספק/סל"ד: 247 כ"ס/4,000 סל"ד
    מומנט/סל"ד: 56 קג"מ/1,800-2,800 סל"ד
    תיבת הילוכים: אוטומטית-טיפטרוניק, 8 הילוכים
    הנעה: כפולה-קבועה, הילוך כוח, 5 מצבי שטח
    בסיס גלגלים: 291 ס"מ
    ממדים: (רxרxא) 483x194x180 ס"מ
    מרווח גחון: 21.8-27.4 ס"מ
    זווית גישה: 34 מע'
    זווית נטישה: 27 מע'
    0 ל-100 קמ"ש: 8.2 ש'
    מהירות מרבית: 202 קמ"ש
    מבחן ריסוק EuroNCAP :   *****

    קבוצת זיהום אוויר: 15
    מחיר 322,900 שקל

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.